metje loopt nog steeds niet stationair na schoonmaken carb.
metje loopt nog steeds niet stationair na schoonmaken carb.
Heb de carburateur schoongemaakt, en venturi getrokken. Alles is in de spiritus geweest alles met mini borsteltje van binnen schoongemaakt.
Ook achteraf met de lichttest gekeken of er licht door het stationair gaatje scheen en dat was allemaal goed. Mijn vraag dus: Wat kan nu nog het probleem zijn van niet stationair willen lopen? (Ze rijdt verder goed)
Ook achteraf met de lichttest gekeken of er licht door het stationair gaatje scheen en dat was allemaal goed. Mijn vraag dus: Wat kan nu nog het probleem zijn van niet stationair willen lopen? (Ze rijdt verder goed)
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Re: metje loopt nog steeds niet stationair na schoonmaken ca
Heb je al een beetje gespeeld met de stationair schroef?Zwaantje schreef:Heb de carburateur schoongemaakt, en venturi getrokken. Alles is in de spiritus geweest alles met mini borsteltje van binnen schoongemaakt.
Ook achteraf met de lichttest gekeken of er licht door het stationair gaatje scheen en dat was allemaal goed. Mijn vraag dus: Wat kan nu nog het probleem zijn van niet stationair willen lopen? (Ze rijdt verder goed)
https://www.imageupload.co.uk/image/B6Oj
Re: metje loopt nog steeds niet stationair na schoonmaken ca
Ja hoor precies afgesteld.Paul87 schreef:Heb je al een beetje gespeeld met de stationair schroef?Zwaantje schreef:Heb de carburateur schoongemaakt, en venturi getrokken. Alles is in de spiritus geweest alles met mini borsteltje van binnen schoongemaakt.
Ook achteraf met de lichttest gekeken of er licht door het stationair gaatje scheen en dat was allemaal goed. Mijn vraag dus: Wat kan nu nog het probleem zijn van niet stationair willen lopen? (Ze rijdt verder goed)
https://www.imageupload.co.uk/image/B6Oj
Ze loopt verder ook prima gewoon vol gas doet ze het perfect.
Ze vertikt het alleen gewoon om stationair te lopen.
Carb schoongemaakt + venturi.
Stationair toerental afgesteld.
Welke punten mis ik? Ik heb een keer iets gelezen over een slecht afsluitende vlotternaald kan dit een oorzaak zijn? of dat de uitlaat nog geen pakkingring heeft?
EDIT: ZE LOOPT WEL STATIONAIR ALS IK DE CHOKEHEVEL TUSSEN DE RIJSTAND EN CHOKESTAND ZET!
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Re: metje loopt nog steeds niet stationair na schoonmaken ca
Toen je de venturi hebt terug gezet, staat deze helemaal recht? Een venturi die ook maar een ietsiepietsie scheef staat kan prima lopen maar stationair slecht lopen.Zwaantje schreef:Ja hoor precies afgesteld.Paul87 schreef:Heb je al een beetje gespeeld met de stationair schroef?Zwaantje schreef:Heb de carburateur schoongemaakt, en venturi getrokken. Alles is in de spiritus geweest alles met mini borsteltje van binnen schoongemaakt.
Ook achteraf met de lichttest gekeken of er licht door het stationair gaatje scheen en dat was allemaal goed. Mijn vraag dus: Wat kan nu nog het probleem zijn van niet stationair willen lopen? (Ze rijdt verder goed)
https://www.imageupload.co.uk/image/B6Oj
Ze loopt verder ook prima gewoon vol gas doet ze het perfect.
Ze vertikt het alleen gewoon om stationair te lopen.
Carb schoongemaakt + venturi.
Stationair toerental afgesteld.
Welke punten mis ik? Ik heb een keer iets gelezen over een slecht afsluitende vlotternaald kan dit een oorzaak zijn? of dat de uitlaat nog geen pakkingring heeft?
EDIT: ZE LOOPT WEL STATIONAIR ALS IK DE CHOKEHEVEL TUSSEN DE RIJSTAND EN CHOKESTAND ZET!
Re: metje loopt nog steeds niet stationair na schoonmaken ca
Hij vertoont precies dezelfde problemen als voor het schoonmaken. Ik heb met de lichttest goed gekeken. er moet iets anders aan de hand zijn.Paul87 schreef:Toen je de venturi hebt terug gezet, staat deze helemaal recht? Een venturi die ook maar een ietsiepietsie scheef staat kan prima lopen maar stationair slecht lopen.Zwaantje schreef:Ja hoor precies afgesteld.Paul87 schreef:
Heb je al een beetje gespeeld met de stationair schroef?
https://www.imageupload.co.uk/image/B6Oj
Ze loopt verder ook prima gewoon vol gas doet ze het perfect.
Ze vertikt het alleen gewoon om stationair te lopen.
Carb schoongemaakt + venturi.
Stationair toerental afgesteld.
Welke punten mis ik? Ik heb een keer iets gelezen over een slecht afsluitende vlotternaald kan dit een oorzaak zijn? of dat de uitlaat nog geen pakkingring heeft?
EDIT: ZE LOOPT WEL STATIONAIR ALS IK DE CHOKEHEVEL TUSSEN DE RIJSTAND EN CHOKESTAND ZET!
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Bij de "Lichttest" moet je ook aan de luchtfilterkant een lichtpuntje zien, bij een Bing heel duidelijk!
Loopt ie "op halve choke" w�l stationair, dan krijgt hij teveel lucht, of te weinig benzine.
Teveel lucht, dat kan komen doordat er ergens een "lek" is:
Pakking tussen membraanplaat en motor oud/verhard,
Carburateurvoet erg krom zodat de O-ring niet meer afsluit,
Lekkage langs e twee "korte schroeven" waarmee de carburateur aan de motor geschroefd zit. ( Doe een beetje vloeibare pakking aan de schroefdraad)
Te weinig benzine kan komen doordat het vlotterniveau te laag is.
Als je links naast de fiets staat en je houdt hem scheef naar je toe (dan komt de sproeier meer "onder water c.q. benzine te staan), loopt ie dan wel stationair?
In dat geval moet je de vlotternaald iets terugduwen, een halve millimeter kan al genoeg zijn.
Loopt ie "op halve choke" w�l stationair, dan krijgt hij teveel lucht, of te weinig benzine.
Teveel lucht, dat kan komen doordat er ergens een "lek" is:
Pakking tussen membraanplaat en motor oud/verhard,
Carburateurvoet erg krom zodat de O-ring niet meer afsluit,
Lekkage langs e twee "korte schroeven" waarmee de carburateur aan de motor geschroefd zit. ( Doe een beetje vloeibare pakking aan de schroefdraad)
Te weinig benzine kan komen doordat het vlotterniveau te laag is.
Als je links naast de fiets staat en je houdt hem scheef naar je toe (dan komt de sproeier meer "onder water c.q. benzine te staan), loopt ie dan wel stationair?
In dat geval moet je de vlotternaald iets terugduwen, een halve millimeter kan al genoeg zijn.
WTF! ik houd hem scheef op rijstand en hij blijft lopen :shock: Vlotternaald terugduwen? de puntige kant omlaag duwen of de stompe kant omhoog?spartarie schreef:Bij de "Lichttest" moet je ook aan de luchtfilterkant een lichtpuntje zien, bij een Bing heel duidelijk!
Loopt ie "op halve choke" w�l stationair, dan krijgt hij teveel lucht, of te weinig benzine.
Teveel lucht, dat kan komen doordat er ergens een "lek" is:
Pakking tussen membraanplaat en motor oud/verhard,
Carburateurvoet erg krom zodat de O-ring niet meer afsluit,
Lekkage langs e twee "korte schroeven" waarmee de carburateur aan de motor geschroefd zit. ( Doe een beetje vloeibare pakking aan de schroefdraad)
Te weinig benzine kan komen doordat het vlotterniveau te laag is.
Als je links naast de fiets staat en je houdt hem scheef naar je toe (dan komt de sproeier meer "onder water c.q. benzine te staan), loopt ie dan wel stationair?
In dat geval moet je de vlotternaald iets terugduwen, een halve millimeter kan al genoeg zijn.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Kan ik die vlotternaald ook nauwkeurig meten?spartarie schreef:Zet de "puntige kant" tussen twee zachtmetalen ( Koper, Aluminium) plaatjes vast in de bankschroef, dan de vlotter met een draaiende beweging iets omhoogduwen, richting de punt dus.
Voor je begint: meet eerst op hoeveel de punt nu uitsteekt!
Stapjes van een halve millimeter, totdat het goed is..
Nu gebruik ik een liniaal maar dit lijkt mij niet erg nauwkeurig.
De naald stak volgens mijn liniaal 15 mm uit.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Telefonica2 en 1 gast