metje loopt nog steeds niet stationair na schoonmaken carb.

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Godverdomme nog aan toe
Afbeelding zat een beetje olie in maar ga er vanuit dat dat overtollig lagervet is.

Afbeelding
Spie gebroken godverdomme

Afbeelding hij rolt het touw noet meer goed op.

Afbeelding
Zuigerkop pikzwart.

Afbeeldingbougie pikzwart. Kan alleen maar een lekkende oliekeerring zijn.

Dit nadat ik aan het rotzooien was met de vlotter om de naald goed te krijgen zodat ze weer stationair zou lopen. Krijg je dit voor je kiezen :evil:
Het lijkt erop dat de revisie mislukt is.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Paul87
Berichten: 46
Lid geworden op: 07-10-2013 21:38

Bericht door Paul87 »

Zwaantje schreef: Dit nadat ik aan het rotzooien was met de vlotter om de naald goed te krijgen zodat ze weer stationair zou lopen. Krijg je dit voor je kiezen :evil:
Het lijkt erop dat de revisie mislukt is.
Heb je alle keerringen met een drupje loctite vastgezet? Sommige winkels verkopen ook verkeerde keerringen die eigenlijk niet geschikt zijn voor onze metjes. Als je de boel demonteerd kun je dan een paar fotos sturen van de keerringen?
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Paul87 schreef:
Zwaantje schreef: Dit nadat ik aan het rotzooien was met de vlotter om de naald goed te krijgen zodat ze weer stationair zou lopen. Krijg je dit voor je kiezen :evil:
Het lijkt erop dat de revisie mislukt is.
Heb je alle keerringen met een drupje loctite vastgezet? Sommige winkels verkopen ook verkeerde keerringen die eigenlijk niet geschikt zijn voor onze metjes. Als je de boel demonteerd kun je dan een paar fotos sturen van de keerringen?
de keerringen hier besteld: https://www.******.nl/
Ik heb de oliekeerring geborgd met ��n-seconde lijm. Keerringen zijn goed hoor, is zelfs met de extra stoflip.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Ik kon het niet laten het blokje weer te demonteren. Het zat me niet lekker dat de transmissie olie en alles zwart werd. Dit wordt dus een Her-revisie.. gewoon alles opnieuw doen voor de zekerheid.
Helaas kan ik over 2 weken pas verder met het blokje.
Weet iemand een conservatie methode voor de pakkingen keerringen etc.? aangezien deze hard kunnen worden?

Afbeelding

Afbeelding
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Paul87
Berichten: 46
Lid geworden op: 07-10-2013 21:38

Bericht door Paul87 »

Zwaantje schreef:Ik kon het niet laten het blokje weer te demonteren. Het zat me niet lekker dat de transmissie olie en alles zwart werd. Dit wordt dus een Her-revisie.. gewoon alles opnieuw doen voor de zekerheid.
Helaas kan ik over 2 weken pas verder met het blokje.
Weet iemand een conservatie methode voor de pakkingen keerringen etc.? aangezien deze hard kunnen worden?

Beetje insmeren met vet of olie
de keerringen hier besteld: https://www.******.nl/
Ik heb de oliekeerring geborgd met ��n-seconde lijm. Keerringen zijn goed hoor, is zelfs met de extra stoflip.
Misschien deze keer ook even met een drup loctite doen ipv een seconde lijm :)
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Paul87 schreef:
Zwaantje schreef:Ik kon het niet laten het blokje weer te demonteren. Het zat me niet lekker dat de transmissie olie en alles zwart werd. Dit wordt dus een Her-revisie.. gewoon alles opnieuw doen voor de zekerheid.
Helaas kan ik over 2 weken pas verder met het blokje.
Weet iemand een conservatie methode voor de pakkingen keerringen etc.? aangezien deze hard kunnen worden?

Beetje insmeren met vet of olie
de keerringen hier besteld: https://www.******.nl/
Ik heb de oliekeerring geborgd met ��n-seconde lijm. Keerringen zijn goed hoor, is zelfs met de extra stoflip.
Misschien deze keer ook even met een drup loctite doen ipv een seconde lijm :)
Die fout maak ik niet nog een keer. Dit keer gebruik ik gewoon alleen de gereedschappen, lijmen, en smeermiddelen voorgeschreven hier op het forum.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Kan het zijn dat het mengsel tussen de carburateur en membraanplaat lekt? en daardoor niet stationair wilt lopen?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Paul87
Berichten: 46
Lid geworden op: 07-10-2013 21:38

Bericht door Paul87 »

Zwaantje schreef:Kan het zijn dat het mengsel tussen de carburateur en membraanplaat lekt? en daardoor niet stationair wilt lopen?
Het zou kunnen dat hij daar 'valse lucht' aantrekt. De O-ring aan de zijkant van de carburateur even insmeren met wat vet.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

De vlotter komt niet tegen het doorvoerbuisje aan. Moet de vlotter zelf echt afdichten tegen het doorvoerbuisje, of moet de naald zichtbaar blijven?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap »

De vlotternaald moet afdichten
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten