metje loopt nog steeds niet stationair na schoonmaken carb.

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Is het blok nu wel goed met de keerringen enzo bedoel ik dan. Een (half)defecte oliekeerring kan voor veel ge-eikel zorgen namelijk.

Hou de vlotternaald eens in dat buisje waar de benzine uitstroomt en doe dan eens de benzinekraan open, als hij geen benzine lekt is dat goed en hoef je niets te doen daar aan.

Om dat vervelende lekken van de carb langs de uitlaat tegen te gaan, doe ik altijd vloeibare pakking op de carberateurvoet (echt helemaal insmeren ook rond de o-ring) Let op, zorg dat de carb leeg is als je dit doet, en na het aanbrengen van de vloeibare pakking op de carb binnen 15 min monteren (makkelijk te redden lijkt mij.) daarna de met minimaal 12 uur niet gebruiken om de pakking te laten uitharden. (dit geld altijd voor vloeibare pakking) omdat anders de pakking kan losraken door de benzine en in de motor terecht kan komen.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Snorfietsmafia schreef:Is het blok nu wel goed met de keerringen enzo bedoel ik dan. Een (half)defecte oliekeerring kan voor veel ge-eikel zorgen namelijk.

Hou de vlotternaald eens in dat buisje waar de benzine uitstroomt en doe dan eens de benzinekraan open, als hij geen benzine lekt is dat goed en hoef je niets te doen daar aan.

Om dat vervelende lekken van de carb langs de uitlaat tegen te gaan, doe ik altijd vloeibare pakking op de carberateurvoet (echt helemaal insmeren ook rond de o-ring) Let op, zorg dat de carb leeg is als je dit doet, en na het aanbrengen van de vloeibare pakking op de carb binnen 15 min monteren (makkelijk te redden lijkt mij.) daarna de met minimaal 12 uur niet gebruiken om de pakking te laten uitharden. (dit geld altijd voor vloeibare pakking) omdat anders de pakking kan losraken door de benzine en in de motor terecht kan komen.
Geldt dat 12 uur laten rusten ook voor de carterdelen? Dat verklaart veel
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Jazeker, de olie kan de pakking namelijk losweken.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Snorfietsmafia schreef:Jazeker, de olie kan de pakking namelijk losweken.
laat nou net de transmissie olie lekken tussen de naden van de carterdelen 😂 Ik starte na de revisie direct het motortje zal nu dus de pakking eerst. 12 uur laten rusten.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Snorfietsmafia schreef:Is het blok nu wel goed met de keerringen enzo bedoel ik dan. Een (half)defecte oliekeerring kan voor veel ge-eikel zorgen namelijk.

Hou de vlotternaald eens in dat buisje waar de benzine uitstroomt en doe dan eens de benzinekraan open, als hij geen benzine lekt is dat goed en hoef je niets te doen daar aan.

Om dat vervelende lekken van de carb langs de uitlaat tegen te gaan, doe ik altijd vloeibare pakking op de carberateurvoet (echt helemaal insmeren ook rond de o-ring) Let op, zorg dat de carb leeg is als je dit doet, en na het aanbrengen van de vloeibare pakking op de carb binnen 15 min monteren (makkelijk te redden lijkt mij.) daarna de met minimaal 12 uur niet gebruiken om de pakking te laten uitharden. (dit geld altijd voor vloeibare pakking) omdat anders de pakking kan losraken door de benzine en in de motor terecht kan komen.
de naald is prima alleen de afstelling van de vlotter.. hij loopt alleen stationair als ik de fiets schuin naar links houdt. Zodra ik de fiets weer recht zet slaat ie af. Heb van alles geprobeerd de naald van 12-18 mm gezet. Geen verschil. Andere vlotter ook al geprobeerd trouwens.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Je had eigenlijk 12 uur moeten wachten voordat je de transmissieolie er uberhaupt in doet.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Ik ben echt de hele avond weer bezig geweest met die kut vlotter.. en maar afstellen die kutnaald. Maar nee hoor hij blijft afslaan nog steeds loopt hij alleen als hij schuin staat. Heb al tig vlotters uit andere metjes geprobeerd maar nee hoor. Zou dit ook aan de sproeier kunnen liggen? /haartrekken
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Zwaantje schreef: Heb al tig vlotters uit andere metjes geprobeerd maar nee hoor.
Als je "tig" vlotters hebt, heb je dan ook ��n andere carburateur?
Probeer die dan eens !
Zwaantje schreef: .. hij loopt alleen stationair als ik de fiets schuin naar links houdt. Zodra ik de fiets weer recht zet slaat ie af. Heb van alles geprobeerd de naald van 12-18 mm gezet. Geen verschil. Andere vlotter ook al geprobeerd trouwens.
Probeer dan eens 11 mm.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

spartarie schreef:
Zwaantje schreef: Heb al tig vlotters uit andere metjes geprobeerd maar nee hoor.
Als je "tig" vlotters hebt, heb je dan ook ��n andere carburateur?
Probeer die dan eens !
Zwaantje schreef: .. hij loopt alleen stationair als ik de fiets schuin naar links houdt. Zodra ik de fiets weer recht zet slaat ie af. Heb van alles geprobeerd de naald van 12-18 mm gezet. Geen verschil. Andere vlotter ook al geprobeerd trouwens.
Probeer dan eens 11 mm.
zal morgen even die andere carburateur proberen.. daar zeg je me wat! 😁
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Ok. Het kreng zit in mekaar. Alleen loopt ze nog niet stationair. Ik ben de vlotter zat. Ik ga een nieuwe vlotter + bakje eropzetten.


Afbeelding

Wat een geil ding is het toch :)

Afbeelding

Afbeelding weet iemand waarom op deze stickers het bouwjaar niet werd afgedrukt?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten