metje loopt nog steeds niet stationair na schoonmaken carb.
-
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 19-10-2009 17:17
Is het blok nu wel goed met de keerringen enzo bedoel ik dan. Een (half)defecte oliekeerring kan voor veel ge-eikel zorgen namelijk.
Hou de vlotternaald eens in dat buisje waar de benzine uitstroomt en doe dan eens de benzinekraan open, als hij geen benzine lekt is dat goed en hoef je niets te doen daar aan.
Om dat vervelende lekken van de carb langs de uitlaat tegen te gaan, doe ik altijd vloeibare pakking op de carberateurvoet (echt helemaal insmeren ook rond de o-ring) Let op, zorg dat de carb leeg is als je dit doet, en na het aanbrengen van de vloeibare pakking op de carb binnen 15 min monteren (makkelijk te redden lijkt mij.) daarna de met minimaal 12 uur niet gebruiken om de pakking te laten uitharden. (dit geld altijd voor vloeibare pakking) omdat anders de pakking kan losraken door de benzine en in de motor terecht kan komen.
Hou de vlotternaald eens in dat buisje waar de benzine uitstroomt en doe dan eens de benzinekraan open, als hij geen benzine lekt is dat goed en hoef je niets te doen daar aan.
Om dat vervelende lekken van de carb langs de uitlaat tegen te gaan, doe ik altijd vloeibare pakking op de carberateurvoet (echt helemaal insmeren ook rond de o-ring) Let op, zorg dat de carb leeg is als je dit doet, en na het aanbrengen van de vloeibare pakking op de carb binnen 15 min monteren (makkelijk te redden lijkt mij.) daarna de met minimaal 12 uur niet gebruiken om de pakking te laten uitharden. (dit geld altijd voor vloeibare pakking) omdat anders de pakking kan losraken door de benzine en in de motor terecht kan komen.
12+ jaar snorfietsmafia.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Geldt dat 12 uur laten rusten ook voor de carterdelen? Dat verklaart veelSnorfietsmafia schreef:Is het blok nu wel goed met de keerringen enzo bedoel ik dan. Een (half)defecte oliekeerring kan voor veel ge-eikel zorgen namelijk.
Hou de vlotternaald eens in dat buisje waar de benzine uitstroomt en doe dan eens de benzinekraan open, als hij geen benzine lekt is dat goed en hoef je niets te doen daar aan.
Om dat vervelende lekken van de carb langs de uitlaat tegen te gaan, doe ik altijd vloeibare pakking op de carberateurvoet (echt helemaal insmeren ook rond de o-ring) Let op, zorg dat de carb leeg is als je dit doet, en na het aanbrengen van de vloeibare pakking op de carb binnen 15 min monteren (makkelijk te redden lijkt mij.) daarna de met minimaal 12 uur niet gebruiken om de pakking te laten uitharden. (dit geld altijd voor vloeibare pakking) omdat anders de pakking kan losraken door de benzine en in de motor terecht kan komen.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
-
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 19-10-2009 17:17
laat nou net de transmissie olie lekken tussen de naden van de carterdelen 😂 Ik starte na de revisie direct het motortje zal nu dus de pakking eerst. 12 uur laten rusten.Snorfietsmafia schreef:Jazeker, de olie kan de pakking namelijk losweken.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
de naald is prima alleen de afstelling van de vlotter.. hij loopt alleen stationair als ik de fiets schuin naar links houdt. Zodra ik de fiets weer recht zet slaat ie af. Heb van alles geprobeerd de naald van 12-18 mm gezet. Geen verschil. Andere vlotter ook al geprobeerd trouwens.Snorfietsmafia schreef:Is het blok nu wel goed met de keerringen enzo bedoel ik dan. Een (half)defecte oliekeerring kan voor veel ge-eikel zorgen namelijk.
Hou de vlotternaald eens in dat buisje waar de benzine uitstroomt en doe dan eens de benzinekraan open, als hij geen benzine lekt is dat goed en hoef je niets te doen daar aan.
Om dat vervelende lekken van de carb langs de uitlaat tegen te gaan, doe ik altijd vloeibare pakking op de carberateurvoet (echt helemaal insmeren ook rond de o-ring) Let op, zorg dat de carb leeg is als je dit doet, en na het aanbrengen van de vloeibare pakking op de carb binnen 15 min monteren (makkelijk te redden lijkt mij.) daarna de met minimaal 12 uur niet gebruiken om de pakking te laten uitharden. (dit geld altijd voor vloeibare pakking) omdat anders de pakking kan losraken door de benzine en in de motor terecht kan komen.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
-
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 19-10-2009 17:17
Ik ben echt de hele avond weer bezig geweest met die kut vlotter.. en maar afstellen die kutnaald. Maar nee hoor hij blijft afslaan nog steeds loopt hij alleen als hij schuin staat. Heb al tig vlotters uit andere metjes geprobeerd maar nee hoor. Zou dit ook aan de sproeier kunnen liggen? /haartrekken
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Als je "tig" vlotters hebt, heb je dan ook ��n andere carburateur?Zwaantje schreef: Heb al tig vlotters uit andere metjes geprobeerd maar nee hoor.
Probeer die dan eens !
Probeer dan eens 11 mm.Zwaantje schreef: .. hij loopt alleen stationair als ik de fiets schuin naar links houdt. Zodra ik de fiets weer recht zet slaat ie af. Heb van alles geprobeerd de naald van 12-18 mm gezet. Geen verschil. Andere vlotter ook al geprobeerd trouwens.
zal morgen even die andere carburateur proberen.. daar zeg je me wat! 😁spartarie schreef:Als je "tig" vlotters hebt, heb je dan ook ��n andere carburateur?Zwaantje schreef: Heb al tig vlotters uit andere metjes geprobeerd maar nee hoor.
Probeer die dan eens !
Probeer dan eens 11 mm.Zwaantje schreef: .. hij loopt alleen stationair als ik de fiets schuin naar links houdt. Zodra ik de fiets weer recht zet slaat ie af. Heb van alles geprobeerd de naald van 12-18 mm gezet. Geen verschil. Andere vlotter ook al geprobeerd trouwens.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Ok. Het kreng zit in mekaar. Alleen loopt ze nog niet stationair. Ik ben de vlotter zat. Ik ga een nieuwe vlotter + bakje eropzetten.
Wat een geil ding is het toch :)
weet iemand waarom op deze stickers het bouwjaar niet werd afgedrukt?
Wat een geil ding is het toch :)
weet iemand waarom op deze stickers het bouwjaar niet werd afgedrukt?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten