Kwaliteit
Kwaliteit
ja daar ligt je metje op de lastafel, de stangen aan de bovenkant van de zadelbuis zijn naar al die jaren (18 jaar) door een vermoeiingsbreuk losgescheurd.
Gelukkig is het goed te repareren.
Staal blank en een massa punt blank maken en er kan gelast worden.
Je zou geen doorgewinterde metter zijn als je niet meteen het beter als origineel maakt.
Zodoende werd er een extra verstevigingsplaatje van 4 mm dikte als extra torsie stijfheid opgelast
Uiteraard heb je weer van die idioten om de lastafel lopen die rijden op wazige merken scooters die roepen wat voor een bagger onze metjes zijn.
Ik lach er maar om want wij weten echt beter./adi
ja we kunnen onze metjes regelmatig achter het behang plakken omdat ze weer eens een wazige storing of bekende storing vertonen, maar 99-100 keer kunnen we door loshalen, schoonmaken en afstellen het probleem weer verhelpen.
Als je ook aan ander leuk gemotoriseerd 2 wieler spul sleutelt leer je veel en een goede kruisbestuiving van kennis is ook goed voor je metje.
We zijn echt niet alleen met onze bond van het vloeken op onze metjes.
Laatst de carb schoongemaakt van mijn Vespa Si MIX /soo
In de ruimte van een vierkant suikerklontje moet je de alles loshalen en monteren. Alles zit vol met de extra olieleidingen van de mengautomaat.
Je moet de uitlaat en bodemplaat verwijderen waarna je als je de carb los hebt deze via de onderkant eruit kan halen.
Een solex hobbyist zit weer te klooien met dit, een Puch hobbyist met dat enz. enz.
Je klooit vrot en vloekt wat aan je Duits, Italiaans, Nederlands, Japans Frans klassiekertje en 99-100 keer door loshalen schoonmaken en afstellen kun je weer vooruit. /duim
Ik word steeds vaker gevraagd of ik niet eens naar zo een imitatie retroscooter kan kijken. Als ik zie dat er 4.6 ipv 8.8 treksterkte boutjes inzitten lopen de rillingen mij al over het lijf /help
De plastic kuip van een Honda cub uit 1968 is met zijn veroudering vele malen steviger als het nieuwe plastic van zo een retrogeval.
Zou over 18 jaar zo een imitaite retro geval ook op de lastafel liggen voor een reparatie
Gelukkig is het goed te repareren.
Staal blank en een massa punt blank maken en er kan gelast worden.
Je zou geen doorgewinterde metter zijn als je niet meteen het beter als origineel maakt.
Zodoende werd er een extra verstevigingsplaatje van 4 mm dikte als extra torsie stijfheid opgelast
Uiteraard heb je weer van die idioten om de lastafel lopen die rijden op wazige merken scooters die roepen wat voor een bagger onze metjes zijn.
Ik lach er maar om want wij weten echt beter./adi
ja we kunnen onze metjes regelmatig achter het behang plakken omdat ze weer eens een wazige storing of bekende storing vertonen, maar 99-100 keer kunnen we door loshalen, schoonmaken en afstellen het probleem weer verhelpen.
Als je ook aan ander leuk gemotoriseerd 2 wieler spul sleutelt leer je veel en een goede kruisbestuiving van kennis is ook goed voor je metje.
We zijn echt niet alleen met onze bond van het vloeken op onze metjes.
Laatst de carb schoongemaakt van mijn Vespa Si MIX /soo
In de ruimte van een vierkant suikerklontje moet je de alles loshalen en monteren. Alles zit vol met de extra olieleidingen van de mengautomaat.
Je moet de uitlaat en bodemplaat verwijderen waarna je als je de carb los hebt deze via de onderkant eruit kan halen.
Een solex hobbyist zit weer te klooien met dit, een Puch hobbyist met dat enz. enz.
Je klooit vrot en vloekt wat aan je Duits, Italiaans, Nederlands, Japans Frans klassiekertje en 99-100 keer door loshalen schoonmaken en afstellen kun je weer vooruit. /duim
Ik word steeds vaker gevraagd of ik niet eens naar zo een imitatie retroscooter kan kijken. Als ik zie dat er 4.6 ipv 8.8 treksterkte boutjes inzitten lopen de rillingen mij al over het lijf /help
De plastic kuip van een Honda cub uit 1968 is met zijn veroudering vele malen steviger als het nieuwe plastic van zo een retrogeval.
Zou over 18 jaar zo een imitaite retro geval ook op de lastafel liggen voor een reparatie
Hahaha metjes maar ze blijven leuk...
By the way ik heb een sym van 10 jaar oud en rijdt als een tierelier....
Nog nooit een onderhoudsbeurt gehad , wordt wel eens tijd hahahaha
Alleen 2 keer een nieuwe accu in.
Gisteren nog mee naar de stad geweest omdat 1 van mijn metjes onverwachts een hele tank benzine onderuit liet lopen
WIP dus
By the way ik heb een sym van 10 jaar oud en rijdt als een tierelier....
Nog nooit een onderhoudsbeurt gehad , wordt wel eens tijd hahahaha
Alleen 2 keer een nieuwe accu in.
Gisteren nog mee naar de stad geweest omdat 1 van mijn metjes onverwachts een hele tank benzine onderuit liet lopen
WIP dus
Ach, hoe was het met de Japanse motorfietsen in hun beginperiode, de jaren vijftig/zestig van de vorige eeuw....
Motorisch vaak (niet altijd) goed, maar de frames leidden een totaal eigen leven.
Ze werden de grond in geschreven, goedkope Japanse troep, dat kon nooit wat worden!
En kijk eens waar die Japanners nu staan.
Met de kwaliteit zijn natuurlijk ook de prijzen meegestegen.
Misschien vergaat het de Chinezen net zo.
Motorisch vaak (niet altijd) goed, maar de frames leidden een totaal eigen leven.
Ze werden de grond in geschreven, goedkope Japanse troep, dat kon nooit wat worden!
En kijk eens waar die Japanners nu staan.
Met de kwaliteit zijn natuurlijk ook de prijzen meegestegen.
Misschien vergaat het de Chinezen net zo.
SYM (San Yang Motors) uit Korea is de 2wieler divisie van Hyundai en Kia.
Wat de Vespa is voor Rome is de SYM voor Seol
Kymco ( Kwang Yang Motor Co. ) uit Taiwan valt onder Honda.
Wat de Honda is voor Tokyo is de Kymco voor Taipei
Dus het verbaasd me niks dat je SYM naar 10 jaar nog rijd
Echte klassiekers zijn deze Aziatische A merken nog niet maar zou me niks verbazen als je SYM de 20 gaat halen.
10 jaar geen onderhoud FOEI /punish
Wat de Vespa is voor Rome is de SYM voor Seol
Kymco ( Kwang Yang Motor Co. ) uit Taiwan valt onder Honda.
Wat de Honda is voor Tokyo is de Kymco voor Taipei
Dus het verbaasd me niks dat je SYM naar 10 jaar nog rijd
Echte klassiekers zijn deze Aziatische A merken nog niet maar zou me niks verbazen als je SYM de 20 gaat halen.
10 jaar geen onderhoud FOEI /punish
In de Japanse cultuur zit ingebakken om iets steeds beter te maken.spartarie schreef:Ach, hoe was het met de Japanse motorfietsen in hun beginperiode, de jaren vijftig/zestig van de vorige eeuw....
Motorisch vaak (niet altijd) goed, maar de frames leidden een totaal eigen leven.
Ze werden de grond in geschreven, goedkope Japanse troep, dat kon nooit wat worden!
En kijk eens waar die Japanners nu staan.
Met de kwaliteit zijn natuurlijk ook de prijzen meegestegen. :cry:
Misschien vergaat het de Chinezen net zo.
Het ultieme is het maken van een Japans zwaard waar van het aller slechtste ruwijzer en velen dagen smeden een metallurgisch hoogwaardig stuk staal gemaakt word. ///
De Chinezen hebben meer een cultuur u vraagt wij draaien.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze geen kwaliteit kunnen maken.
Er is vraag naar goedkope troep dus ze leveren goedkope troep.
Daar hebben we een andere site en forum voor. :winksjarel schreef:Spank me, i love it /agaduVrotkees schreef: 10 jaar geen onderhoud FOEI /punish
www.ikhouvanggespanktwordenopdemet.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast