Spatramet saxonette valt uit

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

L.dekkers

Bericht door L.dekkers »

Ik heb net geprobeerd om met de choke door te zetten als ie dreigte uit te vallen en inderdaad hij zetten even door maar viel toch uit dus ik denk dat het ergens niet helemaal goed gaat met de benzine..
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

goh de carburateur dus hoe zouden wij dat weten :lol:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
L.dekkers

Bericht door L.dekkers »

Goh nou als je het weet mag je het mij best wel vertellen misschien kom ik dan ook verder daar is deze forum voor of niet?
spartarie
site mod

Bericht door spartarie »

L.dekkers schreef:Goh nou als je het weet mag je het mij best wel vertellen misschien kom ik dan ook verder daar is deze forum voor of niet?
Jawel...alhoewel je door zelf studeren ook een heel eind komt hoor, het is hier nou ook weer niet de wegenwacht.. :?
Misschien is het veertje (in de rode cirkel) "vergeten" door de "maker" ?

Afbeelding
L.dekkers

Bericht door L.dekkers »

Bedankt voor de tip maar ik durf de carburateur nog niet helemaal uitmekaar te halen :shock: omdat ik net een beetje doorkrijg hoe ut een beetje werkt... Maar kzal mn best doen
L.dekkers

Bericht door L.dekkers »

We hebben de carburateur uitelkaar gehad en het bleek dat blauwe draadje te zijn die niet meer op en neer ging dat is gemaakt nu start hij helemaal niet meer vlotter loopt niet vol en hij vonkt ook niet meer maar er zit wel een nieuwe spoel onder... Denk je eindelijk het gevonden te hebben... Voor mijn gevoel maken we het alleen maar erger heeeel frustrerend dit! :x :x
spartarie
site mod

Bericht door spartarie »

Zit het veertje, die van de rode cirkel, welop de goede plek, tussen het "losse stukje" van het deksel en het membraan? Trek ook de blauwe draad maar los uit het stekkertje naar de spoel en kijk of hij het dan doet.
L.dekkers

Bericht door L.dekkers »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[/img]
L.dekkers

Bericht door L.dekkers »

Ik word er nu helemaal gek van dat rondje van de benzine toevoer wat de veel tegenhoud is geen idee hoe verschofen en heeft krassen op het stokje gemaakt krijg um met geen mogelijkheid meer omhoog ik ken en weet verder ook geen mensen die het voor mij kunnen doen maar ik ben er klaar mee!
Zwaantje
site mod

Bericht door Zwaantje »

L.dekkers schreef:Ik word er nu helemaal gek van dat rondje van de benzine toevoer wat de veel tegenhoud is geen idee hoe verschofen en heeft krassen op het stokje gemaakt krijg um met geen mogelijkheid meer omhoog ik ken en weet verder ook geen mensen die het voor mij kunnen doen maar ik ben er klaar mee!
Metjes zijn net vrouwen. ze maken je helemaal gek :twisted:
Maar zou je een foto van het 'dat rondje' kunnen plaatsen?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Plaats reactie