metjes, onderdelen, prijzen en toekomst
Vergelijkbaar met onderdelen voor de Solex zijn de Spartamet onderdelen erg prijzig, ik bedoel dan de nieuwe delen. Natuurlijk is het nog goed te betalen.
Wat is hier de oorzaak van.. vraag en aanbod?
Voor de Solex worden onderdelen gereproduceerd en soms oude voorraad.
Voor de Met is het alleen 'oude' voorraad?
Wat is hier de oorzaak van.. vraag en aanbod?
Voor de Solex worden onderdelen gereproduceerd en soms oude voorraad.
Voor de Met is het alleen 'oude' voorraad?
de Solex liefhebbers zijn zelf onderdelen gaan maken toen de oude voorraad opdroogde.
De spartamet is een vele malen jonger vervoermiddel als de Solex.
De oudste zijn van eind 1985 ( bron afleveringsbon sparta ) als showmodel geleverd voor de verkoop bij de vakhandel.
Tevens zijn er ook niet zoveel spartamets/ Saxonettes gebouwd in totaal.
de schattingen gaan uit van 200.000 Spartamets en 100.000 Saxonettes.
Er is een tijd geweest vanaf de opkomst van de goedkope chinese scooter dat je ze voor een appel en een ei kon kopen en als ie kapot was gooide je de spartamet weg en kocht je een andere voor de prijs van een kratje bier.
toen de kentekenplicht ingevoerd werd verdween een groot deel in de schuur zonder kenteken.
Velen hiervan zijn tot een jaar of 5 geleden massaal naar Polen verkocht.
Wat overbleef in Nederland heeft zowat allemaal een kenteken.
99.9% van wat nu aangeboden word op marktplaats is tot op de draad afgereden.
Nu de puur gebruiksvoorwerp leeftijd bodem bereikt is beginnen er al hobby projecten te ontstaan bij forumleden.
Het gaat dan om vervangingsonderdelen en beter als origineel onderdelen.
De spartamet is een vele malen jonger vervoermiddel als de Solex.
De oudste zijn van eind 1985 ( bron afleveringsbon sparta ) als showmodel geleverd voor de verkoop bij de vakhandel.
Tevens zijn er ook niet zoveel spartamets/ Saxonettes gebouwd in totaal.
de schattingen gaan uit van 200.000 Spartamets en 100.000 Saxonettes.
Er is een tijd geweest vanaf de opkomst van de goedkope chinese scooter dat je ze voor een appel en een ei kon kopen en als ie kapot was gooide je de spartamet weg en kocht je een andere voor de prijs van een kratje bier.
toen de kentekenplicht ingevoerd werd verdween een groot deel in de schuur zonder kenteken.
Velen hiervan zijn tot een jaar of 5 geleden massaal naar Polen verkocht.
Wat overbleef in Nederland heeft zowat allemaal een kenteken.
99.9% van wat nu aangeboden word op marktplaats is tot op de draad afgereden.
Nu de puur gebruiksvoorwerp leeftijd bodem bereikt is beginnen er al hobby projecten te ontstaan bij forumleden.
Het gaat dan om vervangingsonderdelen en beter als origineel onderdelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten