metje loopt nog steeds niet stationair na schoonmaken carb.

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Paul87
Berichten: 46
Lid geworden op: 07-10-2013 21:38

Bericht door Paul87 »

Zwaantje schreef:Afbeelding[/url] weet iemand waarom op deze stickers het bouwjaar niet werd afgedrukt?
Omdat het bouwjaar in het carter staat! :D
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Paul87 schreef:
Zwaantje schreef:Afbeelding[/url] weet iemand waarom op deze stickers het bouwjaar niet werd afgedrukt?
Omdat het bouwjaar in het carter staat! :D
Kleine correctie categorie mierengeneuk Gietdatum van de delen :mrgreen:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Is dit normaal ? Heb er net een end mee gereden. Elektrodeafstand is trouwens gewoon 0,5

Afbeelding

Afbeelding
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Paul87
Berichten: 46
Lid geworden op: 07-10-2013 21:38

Bericht door Paul87 »

Zwaantje schreef:Is dit normaal ? Heb er net een end mee gereden. Elektrodeafstand is trouwens gewoon 0,5

Afbeelding

Afbeelding
Je metje krijgt iets teveel lucht en net iets te weinig benzine.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Paul87 schreef:
Zwaantje schreef:Is dit normaal ? Heb er net een end mee gereden. Elektrodeafstand is trouwens gewoon 0,5

Afbeelding

Afbeelding
Je metje krijgt iets teveel lucht en net iets te weinig benzine.
Carb maar weer schoonmaken :evil:
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Paul87
Berichten: 46
Lid geworden op: 07-10-2013 21:38

Bericht door Paul87 »

Zwaantje schreef:Carb maar weer schoonmaken :evil:
Het hoeft niet pers� de carburateur te zijn. Kijk ook eens of de ontsteking goed staat afgesteld?
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Paul87 schreef:
Zwaantje schreef:Carb maar weer schoonmaken :evil:
Het hoeft niet pers� de carburateur te zijn. Kijk ook eens of de ontsteking goed staat afgesteld?
Staat op 0,4 mm dus dat moet goed zijn verder staat ook de bougie op 0,5 mm. Wat ik ook heb gemerkt is dat ze, als de motor koud is, ook een paar seconden op choke of half-choke stationair loopt. Dus ik denk dat het valse lucht is.


Afbeelding

Afbeelding
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Heb nu maar een nieuwe vlotter besteld de oude vlotter met lange naald wou op geen enkele afstelling stationair draaien alleen als ik de fiets scheef hield
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Een nieuwe vlotter erin maar dan ook echt gloednieuw. Goede afstelling (12mm) nu start ze helemaal niet meer nu weet ik het ook niet meer //haartrekken

Edit: heb weer andere afstellingen geprobeerd. Het kan dus nooit aan die vlotter liggen. Verder sluit hij gewoon goed af carburateurvoet is recht en alsnog loopt hij alleen stationair als ik de fiets scheef houdt.

Heb er maar een filmpje van gemaakt: https://youtu.be/Ick514FZOsk
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Als het venturibuisje goed zit (Lichttest) zou hij het moeten doen met de vlotter op 12 mm.
Het enige wat ik nog kan bedenken: Zit er wel een veertje tussen de gasklep en het dekseltje?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 0 gasten