valse lucht/compressielek

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
Jurrejonker
Berichten: 2
Lid geworden op: 31-05-2017 15:02

valse lucht/compressielek

Bericht door Jurrejonker »

hallo allemaal, even vooraf, ik ben jurre jonker, 15 jaar oud en woon in jubbega. ik heb sinds een maand of anderhalf een spartamet.

ik had in het begin problemen met het slecht lopen/viertakten, verzuipen dus, de vorige eigenaar had hem op een enorme beun-manier opgevoerd, dtukken luchtfilterhuis weg geknipt en de sproeier opgeboord. toen na en tijdje heb ik 2 blokjes van mijn oom gekregen, 1 zonder membraan, plastic carb etc, eigenlijk alleen een blok met ontsteking,
en een blok wat ik overgezet heb van een 2e spartamet die hij nog had staan, alles erop en er aan, maar hij had de deco dichtgelast en de slangetjes met een boutje dichtgedraait,

Dit liep voor 2 kilometer prima, tot ik hem weer wou starten, starten ging al moeilijk maar oke, hij ging aan, ik probeerde te rijden en hij wou maar niet op toeren komen, dus ik afstappen om even naar het blokje te kijken (wie weet hing er wel iets los), en ik hoorde een sissend geluid, ik dacht dat het van de deco kwam, dus een plug besteld en die er in gedraait,

toen heb ik zonder bougiedop een paar keer getrokken aan de handstart en ja hoor, het geluid was er nog, dus ik op zoek, o-ring van de carb ingevet en een membraan zonder deco-aansluiting erop gezet, geen verschil, nogsteeds het geluid. :evil:

er zit een ringetje tussen de plug en cilinder, en ook tussen de bougie en cilinder, alles stevig (vast is vast) aangedraait

kan iemand mij helpen?:?: met vriendelijke groet, Jurre
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Je zou met een beetje zeepsop kunnen kijken w��r het lekt, rond de bougie of de decoplug.
Jurrejonker
Berichten: 2
Lid geworden op: 31-05-2017 15:02

Bericht door Jurrejonker »

Heb de oplossing gevonden! Uitlaat bleek compleet dichtgekoold... Vraag me af hoe ik dat voor elkaar heb :?:
Had toevallig nog een zo goed als nieuwe uitlaat liggen, die eronder gedaan en rijd weer als een zonnetje zonder enkel probleem

Dit topic kan gesloten worden, bedankt voor de moeite

Mvg jurre jonker
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten