Vreemde opening motorblok
Vreemde opening motorblok
Hallo,
Zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Sander uit Tilburg 43 jaar en ben sinds een paar dagen lid van dit Forum.
Heb een paar weken geleden 2 Spartamets gekocht om op te knappen. 1 in goede staat maar niet lopend en de andere liep wel maar viel van elende uit elkaar.
Uiteraard de nette sparta lopend gemaakt! De dekselplaat was gescheurd en het membraan was lek. Dit overgezet van de andere sparta (eerst gereinigd) en het loopt als een zonnetje.
Maar nu ik alles met elkaar heb vergeleken kom ik er achter dat ze een rand van het blok hebben weggeslepen wat tegen de kappen aansluit. Weet iemand hier het nut van?
Het lijkt mij dat er hierdoor veel vuil en water bij het vliegwiel en ontstekingspoel kan komen.
Hoe kan ik dit oplossen? Een extra stukje plastic aan de dekselplaat maken ofzo?
Zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Sander uit Tilburg 43 jaar en ben sinds een paar dagen lid van dit Forum.
Heb een paar weken geleden 2 Spartamets gekocht om op te knappen. 1 in goede staat maar niet lopend en de andere liep wel maar viel van elende uit elkaar.
Uiteraard de nette sparta lopend gemaakt! De dekselplaat was gescheurd en het membraan was lek. Dit overgezet van de andere sparta (eerst gereinigd) en het loopt als een zonnetje.
Maar nu ik alles met elkaar heb vergeleken kom ik er achter dat ze een rand van het blok hebben weggeslepen wat tegen de kappen aansluit. Weet iemand hier het nut van?
Het lijkt mij dat er hierdoor veel vuil en water bij het vliegwiel en ontstekingspoel kan komen.
Hoe kan ik dit oplossen? Een extra stukje plastic aan de dekselplaat maken ofzo?
Hallo Sander, en welkom op het forum.
Voor zover ik het kan bekijken is er een mix van onderdelen gebruikt.
Ik denk dat jij een 199 blokje hebt, dat nummer staat op de bovenste koelrib aan de wielkant.
Bij dit motortype, en ook bij de nog oudere 099 horen smalle membraanplaten en korte startdeksels.
De verschillen in membraanplaten kan je hier zien: http://motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=34&t=1661
Ik denk dat op jouw motortje een "dikke" plaat zit, die horen eigenlijk op typenr. 299 of hoger.
Ook is een lange startkap gemonteerd, die sluit dan wel weer mooi aan op het andere plastic maar aan de bovenkant blijf je met die kier zitten.
Je zou het op de een of andere manier kunnen afdekken, of je moet op zoek naar een smalle membraanplaat.
En dan ook een korte startkap, hoewel de lange ook met wat zaag en snijwerk aan te passen is.
Voor zover ik het kan bekijken is er een mix van onderdelen gebruikt.
Ik denk dat jij een 199 blokje hebt, dat nummer staat op de bovenste koelrib aan de wielkant.
Bij dit motortype, en ook bij de nog oudere 099 horen smalle membraanplaten en korte startdeksels.
De verschillen in membraanplaten kan je hier zien: http://motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=34&t=1661
Ik denk dat op jouw motortje een "dikke" plaat zit, die horen eigenlijk op typenr. 299 of hoger.
Ook is een lange startkap gemonteerd, die sluit dan wel weer mooi aan op het andere plastic maar aan de bovenkant blijf je met die kier zitten.
Je zou het op de een of andere manier kunnen afdekken, of je moet op zoek naar een smalle membraanplaat.
En dan ook een korte startkap, hoewel de lange ook met wat zaag en snijwerk aan te passen is.
Dit blokje op jouw foto is geen 199 ....als ik me niet vergis.40plusser schreef:Bedankt. Weer iets wijzer. Maar nu heb ik op de andere Sparta ook een 199 blok en heb hier even het membraan opgezet. Hierbij sluit alles wel aan. Je kunt ook echt zien dat iemand met een drempel ofzo aan de gang is geweest. Het is niet zo vlak namelijk.
Hierbij even een foto van het andere blok.
Check die nummers nog een keer, die staan dus hier, voor de olievuldop.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten