"Pruttelende'' olievuldop Spartamet
Dan naar links houden.RO schreef:Zal straks eens naar de dat buisje kijken. Liep net echt niet top.
Naar rechts houden betekende direct uitvallen. In alle standen. Zowel rijstand, als carb.
Blijft hij dan wel lopen is het vlotterniveau te laag.
Normaal is dat de naald 12 mm uit het drijflichaam van de vlotter steekt.
Voila. Dat is het inderdaad. Naar links blijft hij lopen als je snel genoeg bent.spartarie schreef:Dan naar links houden.RO schreef:Zal straks eens naar de dat buisje kijken. Liep net echt niet top.
Naar rechts houden betekende direct uitvallen. In alle standen. Zowel rijstand, als carb.
Blijft hij dan wel lopen is het vlotterniveau te laag.
Normaal is dat de naald 12 mm uit het drijflichaam van de vlotter steekt.
Wat is daar de beste oplossing voor? Heb een vlotter die bestaat uit de zwarte ring met gat, donutmodel.
Dat is dus een TK carburateur.
Carburateur demonteren en het vlotterbakje eraf.
Dan de carburateur op z'n kop houden, de afstand tussen de "vork" en het carb.huis moet 2,5 mm zijn, bij jou is dat waarschijnlijk meer!
E.e.a. staat hier beschreven, met tekening. http://blauwlap.nl/sachs/Sachs%20Repara ... 20v1.7.pdf
Kijk op blz. 32.
Neem een boortje 2.5 of inbussleuteltje 2,5 om te meten.
Komt wel vaker voor dat men aan die vork gaat rommelen als men een carb. probleem heeft....
Niet doen! 2,5 mm is goed, loopt ie dan nog niet goed zit de storing ergens anders in de carb.
Carburateur demonteren en het vlotterbakje eraf.
Dan de carburateur op z'n kop houden, de afstand tussen de "vork" en het carb.huis moet 2,5 mm zijn, bij jou is dat waarschijnlijk meer!
E.e.a. staat hier beschreven, met tekening. http://blauwlap.nl/sachs/Sachs%20Repara ... 20v1.7.pdf
Kijk op blz. 32.
Neem een boortje 2.5 of inbussleuteltje 2,5 om te meten.
Komt wel vaker voor dat men aan die vork gaat rommelen als men een carb. probleem heeft....
Niet doen! 2,5 mm is goed, loopt ie dan nog niet goed zit de storing ergens anders in de carb.
Alles zoals beschreven geprobeerd. Dacht misschien een minuscule afwijzing te zien, iets aangepast. Alles weer gemonteerd.
Maar, nog steeds als je hem naar links houd loopt hij door, naar rechts valt hij uit (en na verloop van tijd ook als hij rechtop staat). Bij uitvallen naar links houden zorgt dan weer voor verder lopen.
Wat kan ik nog over het hoofd zien?
Maar, nog steeds als je hem naar links houd loopt hij door, naar rechts valt hij uit (en na verloop van tijd ook als hij rechtop staat). Bij uitvallen naar links houden zorgt dan weer voor verder lopen.
Wat kan ik nog over het hoofd zien?
Dat hadden we laatst ook al een keertje...
De gasschuif bestaat uit twee delen, de schuif + steel �n het dekseltje, met daartussen een veertje natuurlijk. (veertje zit er toch wel in?)
Van belang is: Het dekseltje moet aan de "motorkant" zitten.
De onderkant van de schuif is namelijk afgeschuind, van belang voor goed stationair lopen.
De gasschuif bestaat uit twee delen, de schuif + steel �n het dekseltje, met daartussen een veertje natuurlijk. (veertje zit er toch wel in?)
Van belang is: Het dekseltje moet aan de "motorkant" zitten.
De onderkant van de schuif is namelijk afgeschuind, van belang voor goed stationair lopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Telefonica2 en 1 gast