"Pruttelende'' olievuldop Spartamet

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

RO
Berichten: 22
Lid geworden op: 02-12-2014 21:24

Bericht door RO »

Sorry, vergeten te vermelden, maar zit al nieuwe uitlaat op ook.
Zal het dus vast niet zijn.

Zal die test eens doen, kijken of dat uitmaakt.

Moet ik dan toch ook kunnen zien aan de bougie, dat deze nat is als het gebeurd?
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3286
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

RO schreef:Sorry, vergeten te vermelden, maar zit al nieuwe uitlaat op ook.
Zal het dus vast niet zijn.
Je zou eigenlijk selectief moeten kunnen vergeten dan zou dement worden een zegen zijn :lol:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1499
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

spartarie schreef: Probeer eens dit: Als hij dreigt uit te vallen hou dan de fiets scheef naar rechts (van achter gezien). Loopt hij dan weer goed?
Of naar de andere kant scheef houden, het kan ook zijn dat het niveau in het vlotterbakje te laag is.
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin,
en wat is met de 7mm van dit messigbuisje?

Afbeelding
te hoog zijn meer dan 7mm

Afbeelding
dit is correct

groet fehntjer
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
RO
Berichten: 22
Lid geworden op: 02-12-2014 21:24

Bericht door RO »

Zal straks eens naar de dat buisje kijken. Liep net echt niet top.

Naar rechts houden betekende direct uitvallen. In alle standen. Zowel rijstand, als carb.
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1499
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

RO schreef:Zal straks eens naar de dat buisje kijken. Liep net echt niet top.

Naar rechts houden betekende direct uitvallen. In alle standen. Zowel rijstand, als carb.
Dan naar links houden.
Blijft hij dan wel lopen is het vlotterniveau te laag.
Normaal is dat de naald 12 mm uit het drijflichaam van de vlotter steekt.
RO
Berichten: 22
Lid geworden op: 02-12-2014 21:24

Bericht door RO »

spartarie schreef:
RO schreef:Zal straks eens naar de dat buisje kijken. Liep net echt niet top.

Naar rechts houden betekende direct uitvallen. In alle standen. Zowel rijstand, als carb.
Dan naar links houden.
Blijft hij dan wel lopen is het vlotterniveau te laag.
Normaal is dat de naald 12 mm uit het drijflichaam van de vlotter steekt.
Voila. Dat is het inderdaad. Naar links blijft hij lopen als je snel genoeg bent.

Wat is daar de beste oplossing voor? Heb een vlotter die bestaat uit de zwarte ring met gat, donutmodel.
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1499
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Dat is dus een TK carburateur.
Carburateur demonteren en het vlotterbakje eraf.
Dan de carburateur op z'n kop houden, de afstand tussen de "vork" en het carb.huis moet 2,5 mm zijn, bij jou is dat waarschijnlijk meer!
E.e.a. staat hier beschreven, met tekening. http://blauwlap.nl/sachs/Sachs%20Repara ... 20v1.7.pdf
Kijk op blz. 32.
Neem een boortje 2.5 of inbussleuteltje 2,5 om te meten.
Komt wel vaker voor dat men aan die vork gaat rommelen als men een carb. probleem heeft....
Niet doen! 2,5 mm is goed, loopt ie dan nog niet goed zit de storing ergens anders in de carb.
RO
Berichten: 22
Lid geworden op: 02-12-2014 21:24

Bericht door RO »

Alles zoals beschreven geprobeerd. Dacht misschien een minuscule afwijzing te zien, iets aangepast. Alles weer gemonteerd.

Maar, nog steeds als je hem naar links houd loopt hij door, naar rechts valt hij uit (en na verloop van tijd ook als hij rechtop staat). Bij uitvallen naar links houden zorgt dan weer voor verder lopen.

Wat kan ik nog over het hoofd zien?
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1499
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Dat hadden we laatst ook al een keertje...
De gasschuif bestaat uit twee delen, de schuif + steel �n het dekseltje, met daartussen een veertje natuurlijk. (veertje zit er toch wel in?)
Van belang is: Het dekseltje moet aan de "motorkant" zitten.
De onderkant van de schuif is namelijk afgeschuind, van belang voor goed stationair lopen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Telefonica2 en 1 gast