Nee, niet doen!RO schreef:
Wat me opviel was volgende. In die link die je geeft staat in de tweede foto een vierkantje om een van de gaatjes. Dat gaatje is nogal groot.
In mijn venturi zit ��n groter gaatje (die je ziet als je de schuif omhoog doet, de rest zijn allemaal minuscuul klein.
Toch maar geprobeerd hem zo goed mogelijk erin te krijgen. Beetje de middenweg tussen de twee gaatjes kiezen. Ongeveer 5 keer die venturi erin en eruit gehaald tot ik allebei de puntjes goed kon zien.
Hij loopt nu ietsjes beter, zakt wel erg in toeren bij stationair, als je hem dan weer naar links houdt gaat hij pas echt stationair lopen, zoals dat zou horen. Hij valt dus minder snel uit, maar is zeker niet opgelost.
Zou het minder worden als dat stationair gaatje uitgeboord zou worden o.i.d.?
Het venturibuisje op de foto uit de link is van een Bing-carburateur, die is heel anders.
"Jouw" TK venturibuisje ziet er zo uit:
Nog een vraagje; Als je "gewoon rijdt" , doet hij het dan beter als je de chokehandle op het stuur wat naar de richting "start" trekt?(een paar posities proberen, steeds verder richting start)
In dat geval trekt hij valse lucht, en dat is het enige wat ik nog kan bedenken.