Vlotterbakje (BING) vult alleen zonder veertjes en gasklepje
Vlotterbakje (BING) vult alleen zonder veertjes en gasklepje
Beste Spartametliefhebbers,
De vlokkerbak van mijn BING carburateur vult zich alleen met benzine als ik het veertje met het zwarte schuifje en het omhoog staande veertje weglaat. Enig idee hoe dit mogelijk is? En hoe op te lossen?
Bij het testen met het zwarte schuifje en de veertjes erin merkte ik dat de spartamet vol gas gaf, ondanks dat mijn gaskabel de gasschuif op de carb niet aantrok. Zit het zwarte schuifje dan mogelijk vast? Lijkt me ergens sterk, want de gaskabel beweegt volgens mij ook mee terug?
Voor zover ik weet zijn de BING onderdelen allemaal origineel van BING. Ze zijn wel een keer schoongemaakt met een andere BING carb, maar die leek uit ongeveer hetzelfde jaar te komen.
De vlokkerbak van mijn BING carburateur vult zich alleen met benzine als ik het veertje met het zwarte schuifje en het omhoog staande veertje weglaat. Enig idee hoe dit mogelijk is? En hoe op te lossen?
Bij het testen met het zwarte schuifje en de veertjes erin merkte ik dat de spartamet vol gas gaf, ondanks dat mijn gaskabel de gasschuif op de carb niet aantrok. Zit het zwarte schuifje dan mogelijk vast? Lijkt me ergens sterk, want de gaskabel beweegt volgens mij ook mee terug?
Voor zover ik weet zijn de BING onderdelen allemaal origineel van BING. Ze zijn wel een keer schoongemaakt met een andere BING carb, maar die leek uit ongeveer hetzelfde jaar te komen.
Bedankt! Ik ga morgen even kijken of ik met het rommelen aan dat choke stiftje de boel weer aan het stromen krijg. Toch wel gek, want zonder die gasschuif en het veertje liep het wel door. Ik zal vast nog veel meer hebben gedaan zonder dat te weten. To be continued ;-)Vrotkees schreef:de gasschuif (met veertje en klepje) heeft niks te maken met het vullen van de vlotterbak.
de chokeschuif daarentegen bediend het benzinemembraan waardoor de benzine de vlotterbakje in kan stromen.
het lipje van de chokeschuif (11) bediend het stiftje van het membraan (30)
je zal de laatste niet zijn geweest die de bediening's kabels verkeerd om gemonteerd heeft.:wink:Net bezig schreef:Ik durf het haast niet te zeggen, maar toen ik vorige week het achterwiel inbouwde "lukte" het me ongemerkt om de gas en choke kabel te verwisselen.
Het bewoog allemaal nog wel maar stroef en half.
Gelukkig niets kapot getrokken. :oops: :roll:
Nog zo een leuke is de band tegen de rijrichting in monteren en er pas achter komen als je alles weer ingebouwd hebt :oops:
Even een update van mijn project. Ik kwam erachter dat mijn gasstift op mijn gasschuif was blijven hangen. Dit verklaart de volgas bij het aantrekken.
Ik kwam er ook achter dat ik het 'gouden hendeltje', dat op de chokehandel hoort naar beneden stond, waardoor de benzinetoevoer werd afgesloten naar de vlotterbak.
Ik heb een nieuw gasschuifje besteld incl. stift. Na het correct hermonteren kwam er zowel benzine in de vlotterbak, en ook deed mijn gas het weer :-)!
Ik heb nog een vraag als vervolg op het monteren van de gasschuif:
Zoals te zien zijn er twee gaatjes. Moet de stift door de hoge of de lage? Ik neem aan dat dit niet uitmaakt, dat het alleen bedoeld is voor als je een te korte of net te lange gaskabel hebt, zodat je dan je kabel niet hoeft te verlengen of in te korten?
En ik vroeg me af of het niet handig is om de stift in de schuif te plakken? Aangezien deze nogal los zit, en makkelijk los kan trillen. De stiftjes zijn niet los te kopen, dus een nieuwe gashandel aanschaffen lijkt me een must zodra je de stift verliest, dus waarom niet plakken met secondelijm? :wink:
Ik kwam er ook achter dat ik het 'gouden hendeltje', dat op de chokehandel hoort naar beneden stond, waardoor de benzinetoevoer werd afgesloten naar de vlotterbak.
Ik heb een nieuw gasschuifje besteld incl. stift. Na het correct hermonteren kwam er zowel benzine in de vlotterbak, en ook deed mijn gas het weer :-)!
Ik heb nog een vraag als vervolg op het monteren van de gasschuif:
Zoals te zien zijn er twee gaatjes. Moet de stift door de hoge of de lage? Ik neem aan dat dit niet uitmaakt, dat het alleen bedoeld is voor als je een te korte of net te lange gaskabel hebt, zodat je dan je kabel niet hoeft te verlengen of in te korten?
En ik vroeg me af of het niet handig is om de stift in de schuif te plakken? Aangezien deze nogal los zit, en makkelijk los kan trillen. De stiftjes zijn niet los te kopen, dus een nieuwe gashandel aanschaffen lijkt me een must zodra je de stift verliest, dus waarom niet plakken met secondelijm? :wink:
Aha! Dat onthoud ik dan voor de volgende keer bij het monteren 8) !Vrotkees schreef:Dit vergeet je nooit meer. :wink:
Tip bij het monteren van de tussenplaat (waar gouden lipje inzit).
De carburateur op de kop houden (ja ook ervaring)
Wat betreft dat stiftje monteer je die in het bovenste gaatje.
Ik gebruik een likje curil vloeibare pakking om het stiftje te monteren.
Trouwens, over dat opnieuw monteren gesproken: hoe doen jullie dat met de middelste schroef op de top-deksel van de bing carburateur? Mijn schroevendraaiers zijn altijd te dik. Ik heb het nu een aantal keer gedaan met een schroevendraaier die eigenlijk te klein is. Ik kan hem nooit echt heel stevig aandraaien.
Heel fijn voor de wat betreft je tip voor het monteren van de gasstift. Ik had nog een verdwaalde tube curil in mijn schuur liggen. Ooit gekregen ;) Heel handig dus ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten