Dag Allemaal, ik zal me even voorstellen

Voorstellen nieuwe leden
Plaats reactie
Hoofdman

Dag Allemaal, ik zal me even voorstellen

Bericht door Hoofdman »

Dag allemaal,

Ik zal me even voorstellen: Ik ben 41 jaar en kom uit omgeving Tilburg.
Een toevallige solextocht gaf me inspiratie om met een blauw kenteken rond te rijden.
Toen ik een Spartamet probeerde was ik verkocht. Die auto uit en vrij cruisen in de buitenlucht!
Ik kan er een romantisch verhaal over schrijven, maar de meesten van jullie weten precies wat ik bedoel.

Sinds 2 jaar ben ik in het bezit van een Saxonette Luxus-E en later kwam de 2e Saxonette voor mijn vrouw.
We rijden puur voor ons plezier op mooie dagen.
Tussendoor krijgen ze nog genoeg zorg en aandacht, zoals je dat ook bij motorrijders ziet.
Niet iedereen lijkt dit te begrijpen voor een "snorfiets" :)

Beide motortjes starten en lopen prima, ze hebben me nog niet in de steek gelaten.
De inwendige staat van de blokjes is mij onbekend.
Mijn technische kennis reikt tot een grote beurt geven van een auto, maar aan brommers heb ik nooit gesleuteld.
Hierdoor kijk ik graag mee om er zelf van leren.
Ik weet waar ik moet stoppen, al ben ik nieuwsgierig genoeg om te willen weten hoe het werkt, kunnen is nog een ander verhaal.

Vaak bezocht ik als gast deze website wat me enorm heeft geholpen.
Bepaalde berichten zeiden me voorzichtig te zijn bij de aanschaf en reparaties niet zomaar uitbesteden aan een willekeurige brommer-/fietsenmaker.
Je moet weten wat je doet.
Hierdoor is de kans groot dat ik op zoek moet naar een kenner die beide Saxonettes een keer onderhanden wil nemen.
Tot die tijd blijf ik genieten van het toeren en probeer ik steeds meer kennis op te doen.
Paul87

Re: Dag Allemaal, ik zal me even voorstellen

Bericht door Paul87 »

Allereerst, welkom op het forum!

Gelukkig zijn er ook nog mensen die begrijpen dat ook onze metjes onderhoud nodig hebben. Soms kan het, ondanks dat je een goedlopend blok hebt, verstandig zijn om het inwendige ook eens te controleren. Hoeveel metjes rijden er wel niet rond met een totaal versleten koppeling?

Er is maar een manier om de blokjes betrouwbaar te houden en dat is ze met liefde te behandelen.

Je metje naar een fietsenmaker brengen, brrr .. Er zijn maar weinig fietsenmakers die verstand hebben van brommers, laat staan de spartamet. Er zullen vast wat slimme sleutelaars hier op het forum bij je in de buurt wonen die je hierbij kunnen helpen.

Veel veilige kilometers toegewenst!
spartarie
site mod

Bericht door spartarie »

Welkom "Hoofdman", veel plezier op het Forum en met de Metjes!
Prutser-2009
Erelid

Bericht door Prutser-2009 »

Welkom.

metjes kunnen heel lang mee gaan als je ze maar onderhoud geeft, nou heb jij een van de latere types dus met een beetje geluk heeft die weinig kilometers gemaakt en kun je er nog vele jaren plezier van hebben zonder dat deze uit elkaar moet.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie