Oud ijzer...

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

ik heb nog een goed dames frame met kenteken liggen voor je als je wilt.
dan kun je alles weer opbouwen en rijden
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap »

Nee is niet nodig. Rijden doen we toch wel en er staat hier al een andere met klaar. Moet er nog aan beginnen maar beetje druk met andere dingen.
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap »

Oeps, moet achter de oudijzerboer aan want die moet een verklaring opstellen dat hij het frame heeft ingenomen en vernietigd, ofzoiets.
Wilde hem afmelden als gesloopt maar daar vragen ze nu 'bewijs' van omdat het niet via een erkend sloopbedrijf gedaan is. /haartrekken
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

het is een voertuig wat ouder is dan 30 jaar dan hoef je toch helemaal geen bewijs te hebben en mag je het zelf doen ?
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap »

Op de site van RDW vragen ze
Een verklaring waaruit blijkt dat het voertuig daadwerkelijk is gesloopt of uitgebrand (dit kan bv. een procesverbaal zijn of een sloopverklaring van een niet erkend demontagebedrijf)

Ik heb gebeld met RDW en daar zei de dame die ik aan de lijn had dat ze een soort bewijs willen dat die gesloopt is , Foto van een onbruikbaar frame, verklaring van de oudijzer handelaar dat het ter vernietiging ingenomen is.

Foto heb ik alleen van het gescheurde frame dat die nog inelkaar zit maar dat zou niet overtuigend zijn want er is geen zekerheid dat die werkelijk gesloopt is.
Dus moet de oudijzer sjacheraar die het frame van mij heeft meegenomen opzoeken en een verklaring laten tekenen.
Ik ken die gozer wel maar weet niet waar hij nu woont want de huizen waar hij in woonde zijn gesloopt voor herbouw van nieuwe (meest dure) woningen.
Is nog effe zoeken en informeren.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Een kapot frame opgeven om van het kenteken af te krijgen heb ik 1 keer problemen mee gehad.
Blijkbaar heb jij nu het geluk een muggenzifter bij de RDW te pakken te krijgen.

Ik zou duidelijk maken dat een gescheurd frame NOOIT meer de weg op kan komen omdat het technisch niet mogelijk is dit frame ooit nog eens te gebruiken. (hoogwaardig staal dat na lassen niet meer zo sterk is)

Ook zou ik duidelijk maken dat jouw gebroken frame nu allang bij de hoogovens is geweest en nu ergens als koelkast in een winkel staat.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

bij rdw vragen ze een verklaring, vreemd, maar goed er bestaat altijd nog zoiets als een eigen verklaring, kentekenplaatje erbij en kenteken papieren en aangetekend opsturen naar rdw(want dan heb je het bewijs dat zij het hebben) aangezien je zonder kenteken papieren je niet kan rijden en ook geen nieuwe aangevraagd kan worden of overgeschreven kan worden moet dat voldoende zijn.

Overigens niks telefonisch doen bij de ratten, alles via e-mail zodat je bewijs hebt van wat zij zeggen.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

dat laatste is heel belangrijk en overal kopies van maken
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Pastamet
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-06-2011 16:26

Bericht door Pastamet »

Ten gevolge van de bekende framebreuk is mijn spartamet uit 1991 helaas overleden.
De bruikbare zaken gedemonteerd en het frame afgevoerd.
Afgelopen zondag op de RDW site het formulier ingevuld om het kenteken te verwijderen. Als verklaring een kort briefje gemaakt met reden van de sloop en de melding dat ik het frame heb afgevoerd naar de lokale milieustraat. Dit briefje samen met de andere gevraagde papieren (kopie legitimatie en kopie kentekenbewijs) ingescand en met de aanvraag geupload naar de RDW.

Vandaag - 4 dagen later - , keurig netjes een brief van de RDW in de bus met de bevestiging dat het kenteken uit het bestand is verwijderd.

Geen enkel probleem dus. En, voor de verandering kost deze overheidsdienst een keer helemaal niets :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten