Even voorstellen!

Voorstellen nieuwe leden
Plaats reactie
Maikel
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-06-2018 15:44

Even voorstellen!

Bericht door Maikel »

Hoi Maikel hier 36 uit het prachtige limburg.
Ik rij al ruim een jaar op een spartamet iedere week 80 km. Ik was het gepruttel zat dus heb en onbegrenste cdi gekocht met bijbehorende bougie
alles erop gezet gaten geboord voor extra lucht en zo blij als een kind, want ik ging wel 31 ipv 24, na 20 min liet ze me in de steek de moter stopte ermee en ging niet meer aan.
Nou werkt niks meer merkte dat de vonk minimaal was en wat gesmolten op de bobine dus heb ik een nieuwe bobine erop gezet de orginele cdi maar de vonk is minimaal, heeft iemand een idee waar het nu nog aan kan liggen het is een E-start saxonette.


Mvg Maikel
Een hond heeft een baas!
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Hallo Maikel en welkom op het forum!
Een minimale vonk: Sowieso heb je met een originele spoel/CDI geen vonk waarbij je de krant kan lezen in het donker....
Met de nieuwe spoel rijdt hij nog steeds niet goed?
Een onbegrensde CDI met "bijbehorende bougie (???)" , kan je daar wat meer info over geven?
En die gaten, waar heb je die geboord?
Gaten in het luchtfilterdeksel direct naar buiten zijn uit den boze, weliswaar krijgt het motortje wat makkelijker lucht, maar het gaat ten koste van de koeling van de spoel.
Die wordt namelijk heet als je rijdt.
Normaal gesproken wordt die warme lucht rondom de spoel door de motor zelf weggezogen, m.a.w. koeling !
Ook een te kleine afstand spoel/vliegwiel zorgt voor extra hitte, waarbij het vliegwiel (door die warmte) nog meer uitzet dan het gewoon al doet.
Hou minimaal 0,4 mm aan!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten