Het kwam laatst hier weer ter sprake, het "benzine doorvoerbuisje" van de Bing carburateur.
https://spartamet.forum2go.nl/30-mtr-pr ... t4800.html
Hoe het komt dat dit buisje zich omhoogwerkt is ook al eens besproken:
https://spartamet.forum2go.nl/vlotterzi ... 47-45.html
Het boorgat in het carb.huis blijkt enigszins taps te zijn.
Tot nu toe bekende oplossingen om het omhoogwerken tegen te gaan:
1) Je lijmt het buisje vast met Loctite.
Werkt goed, maar het nadeel is dat Loctite nogal aan de prijs is.
2) Een buisje met een borstje gebruiken.
Dat zal ook goed werken, maar dan moet ik �f een nieuw buisje draaien, �f op de goede hoogte een ringetje solderen, en hoe kom ik aan een passend ringetje?
Bovendien zal je ook de pakking aan moeten passen.
Ik heb eens gekeken of er ook een "huis tuin en keuken oplossing" is, die voor iedereen te doen is.
Kijken we in een kale bovenplaat dan zien we vanuit het "grote" gat, dus daar waar de benzine de bovenplaat inkomt, het "doorvoergaatje".
Daardoor stroomt de benzine naar een ander "Kamertje" in de bovenplaat, dat kamertje zit in het verlengde van het "benzinebuisje" in het carb.huis.
HELAAS is de diameter van dat kamertje 5,5 mm.
Was het maar 4mm, dan zou het buisje door de bovenplaat gestopt worden op zijn weg naar boven.
Allerlei exotische oplossingen heb ik bedacht..., de meest simpele is deze:
Je sloopt een balpen, liefst eentje die het niet meer doet, dat is het goedkoopste.
De veer die er in zit heeft een diameter van 5 mm.
Trek de veer ietsje uit en knip er met een zijkniptangetje een stukje uit, dat stukje moet ong. 6 mm lang zijn.
Zo'n veertje druk je makkelijk samen....in de lengterichting, niet overdwars !
Daarom zet je het op deze manier in dat kamertje:
De veerdruk en het feit dat de "puntjes" door het afknippen scherp zijn houden het goed op zijn plek, wat ik ook deed , het veertje bleef keurig zitten.
Ik denk dat dit misschien een oplossing is om dat buisje in zijn opmars te stuiten.
Bing doorvoerbuisje
dat zou een oplossing kunnen zijn.
het buisje werkt zich omhoog omdat verschillende materialen verschillend uitzetten.
de enigste vraag die ik heb is hoe hard drukt het buisje dan tegen de bovenplaat aan.
die bovenplaten worden ook brosser naar mate ze ouder worden.
Een benzinebestendig kunststof buisje zou naar mijn mening een beter oplossing kunnen zijn
het buisje werkt zich omhoog omdat verschillende materialen verschillend uitzetten.
de enigste vraag die ik heb is hoe hard drukt het buisje dan tegen de bovenplaat aan.
die bovenplaten worden ook brosser naar mate ze ouder worden.
Een benzinebestendig kunststof buisje zou naar mijn mening een beter oplossing kunnen zijn
Maar vooral omdat het gaatje enigzins taps naar onderen toe is.het buisje werkt zich omhoog omdat verschillende materialen verschillend uitzetten.
Of wordt na verloop van tijd!
Zamak kan slecht tegen constant onder druk staan, kijk maar eens hoe krom de flens kan worden.
Trillingen als de motor loopt doen dan de rest.
Tegen de tijd dat het buisje het veertje bereikt zit het al tamelijk los in het carb. huis, ik denk niet dat het dan nog zoveel opwaartse druk kan ontwikkelen om dwars door de bovenplaat naar buiten te breken.de enigste vraag die ik heb is hoe hard drukt het buisje dan tegen de bovenplaat aan.
die bovenplaten worden ook brosser naar mate ze ouder worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten