2 takt olie vervanger
Ik heb nog even wat opgezocht over Triboron en het is nou niet echt een wondermiddel. De voordelen lijken vooral een placebo effect te zijn alleen de nadelen zijn wel te bewijzen. De koolafzetting wordt vele male harder en moeilijker te verwijderen. Dit is toch iets waar ik niet zo blij mee zou zijn.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
varimet.nl
varimet.nl
Algemeen gezien roken de 2takt schakel brommers en scooters altijd meer als automaatjes.
Kreidlers Zundaps Vespa's het blijft roken zelfs op snelheid.
Vaak zijn deze ook ontworpen met grotere cilinderinhoud en uitgevoerd met een kleinere cilinder voor een bepaalde markt.
Neem de Vespa PK50 die rookt als een ketter maar de PK125 amper.
Automaatjes zijn meestal vanaf het begin ontworpen als 50 cc versie.
Dus alles is optimaal voor een 50cc.
Een 50cc Sachs 503-505, vespa ciao, Peugeot blokjes roken niet
een puch 50 en tomos 50 roken iets omdat ze voor 80 cc ontworpen zijn.
Die extra harde koolafzetting kan een groot probleem worden vooral bij kleinere cilinder inhouden.
we doen het niet zo gek met onze zuivere 2takt oli�n voor onze metjes
Kreidlers Zundaps Vespa's het blijft roken zelfs op snelheid.
Vaak zijn deze ook ontworpen met grotere cilinderinhoud en uitgevoerd met een kleinere cilinder voor een bepaalde markt.
Neem de Vespa PK50 die rookt als een ketter maar de PK125 amper.
Automaatjes zijn meestal vanaf het begin ontworpen als 50 cc versie.
Dus alles is optimaal voor een 50cc.
Een 50cc Sachs 503-505, vespa ciao, Peugeot blokjes roken niet
een puch 50 en tomos 50 roken iets omdat ze voor 80 cc ontworpen zijn.
Die extra harde koolafzetting kan een groot probleem worden vooral bij kleinere cilinder inhouden.
we doen het niet zo gek met onze zuivere 2takt oli�n voor onze metjes
Ik kan mij niet voorstellen dat er 20 tot 25% minder broeikasgas zou worden geproduceerd bij gebruik van het middel Triboron.
Het vermogen wordt geleverd door de brandstof omzetting dus van CxHy naar CO2 en H2O, dit doen wij allen denk ik bij een verbruik van ca. 1 op 60.
Wellicht is er altijd een heel kleine fractie onverbrand, CxHy of CO, maar als je bij gebruik van dit middel niet harder rijdt of minder verbruikt bij dezelfde snelheid dan is de claim 20 tot 25 % broeikasreductie m.i. een verkooppraatje.
De omzetting naar CO2 en H2O, helaas het broeikasgas zal de energie leveren en niets anders.
Tsja de fijnstof reductie van 70%, kennelijk worden roetdeeltjes vanuit de eventuele (half) verbrandde smeerolie bedoeld, dat laat ik even in het midden, kan ik niet beoordelen.
Het vermogen wordt geleverd door de brandstof omzetting dus van CxHy naar CO2 en H2O, dit doen wij allen denk ik bij een verbruik van ca. 1 op 60.
Wellicht is er altijd een heel kleine fractie onverbrand, CxHy of CO, maar als je bij gebruik van dit middel niet harder rijdt of minder verbruikt bij dezelfde snelheid dan is de claim 20 tot 25 % broeikasreductie m.i. een verkooppraatje.
De omzetting naar CO2 en H2O, helaas het broeikasgas zal de energie leveren en niets anders.
Tsja de fijnstof reductie van 70%, kennelijk worden roetdeeltjes vanuit de eventuele (half) verbrandde smeerolie bedoeld, dat laat ik even in het midden, kan ik niet beoordelen.
De beste remedie om zo min mogelijk vervuiling te produceren is om een 2takt motortje zo effici�nt mogelijk te laten werken.
Een betere verbranding over een brede vermogensband geeft de minste onverbrande delen in de uitlaatgassen.
Door de wetgeving werden destijds vermogensbeperkende aanpassingen ge�ist, die we terug moeten draaien om minder uitstoot te krijgen.
Nieuwe brandstoffen en oli�n zorgen ook voor minder uitstoot.
1 liter benzinemengsel verstoken per 80 km ipv 40 km (standaard) kunnen niet veel andere gemotoriseerde 2 wielers ons nadoen.
Een betere verbranding over een brede vermogensband geeft de minste onverbrande delen in de uitlaatgassen.
Door de wetgeving werden destijds vermogensbeperkende aanpassingen ge�ist, die we terug moeten draaien om minder uitstoot te krijgen.
Nieuwe brandstoffen en oli�n zorgen ook voor minder uitstoot.
1 liter benzinemengsel verstoken per 80 km ipv 40 km (standaard) kunnen niet veel andere gemotoriseerde 2 wielers ons nadoen.
Tsja als je echt minder broeikasgas wilt......Als ik het mag zeggen...
Kernenergie mag je inmiddels al weer noemen, trouwens waarom een centrale hier ? Frankrijk heeft er nu al 58, bouw er nog een voor ons. Trek een kabel zou je zeggen. Vanaf de Maasvlakte gaat nu ook electra (weinig kabelverlies, gelijkstroom) naar Engeland.
Maar het allerbeste, ...minder mensen mag je natuurlijk niet zeggen (is niet policor). Terwijl dat laatste een echte en enige oplossing is. kinderbijslag bij de eerste ok�, maar belastingheffing bij de tweede.
Aanpakken bij de bron. Politiek zal zeggen en verwijzen naar �Ja, maar de Chinezen erg hoor, ...meisjes�..erg natuurlijk....etc.�
Ja alsjeblieft, zo niet dus. Trouwens die chinezen zouden misschien al op 4 miljard inwoners hebben gezeten als ze niet wat hadden gedaan. Hadden wij ze gevoed ?
Kernenergie mag je inmiddels al weer noemen, trouwens waarom een centrale hier ? Frankrijk heeft er nu al 58, bouw er nog een voor ons. Trek een kabel zou je zeggen. Vanaf de Maasvlakte gaat nu ook electra (weinig kabelverlies, gelijkstroom) naar Engeland.
Maar het allerbeste, ...minder mensen mag je natuurlijk niet zeggen (is niet policor). Terwijl dat laatste een echte en enige oplossing is. kinderbijslag bij de eerste ok�, maar belastingheffing bij de tweede.
Aanpakken bij de bron. Politiek zal zeggen en verwijzen naar �Ja, maar de Chinezen erg hoor, ...meisjes�..erg natuurlijk....etc.�
Ja alsjeblieft, zo niet dus. Trouwens die chinezen zouden misschien al op 4 miljard inwoners hebben gezeten als ze niet wat hadden gedaan. Hadden wij ze gevoed ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast