Sjarel goes mad uhh met ;-)

Zelf iets gemaakt voor de spartamet?
laat het met trots zien aan anderen
sjarel
Berichten: 440
Lid geworden op: 27-07-2016 17:59

Bericht door sjarel »

......
ZAM-BUK
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-11-2018 16:09

Bericht door ZAM-BUK »

je hebt gelijk over die klemmen, De achterste tank klem gaat er ook af, ik weet nu precies de juiste hoe het tankje moet zitten en ga dat als volgt uivoeren: Ik boor een vertikaal haaks op de framebuis twee gaten, onder, boven 8mm. Ik heb een 8 mm pijpje en dmv een drijver sla ik dat vast in het frame, ouderwetse techniek, gebruikt voor stoomketels haha. Daarna een RVS bout met een ronde kop zonder gleuf en twee hard rubberen ringen aan de tankkant en aan de onderzijde frame vastdraaien. Dus geen zichtbare ring meer. Er zijn wel meer dingen en daar kom je achter tijdens gebruik en wat beter, mooier of inventiever is. Handwerk dat is gaaf.
zammm buk buk buk buk buk zaaammmm buk buk buk buk buk zaaaaaaaaammmmm buk buk buk bk bk ........OH Nooooo!!!!!
ZAM-BUK
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-11-2018 16:09

Bericht door ZAM-BUK »

Overigens dat carbon tongetje wil ik indertijd ook wel, al is het allen maar om het verhaal haha. Voor de prestaties hoeft het niet, doet het geweldig zowel motertje als de nieuwe gewichtsverdeling, zwaartepunt. Strak sturend fietsje en naar de 35 met gemak.
Die Sachs waar ik het over had staat in een museum en heeft geen losse tank maar als onderdeel van het frame zoals jij nu uitvoert. Heel mooi lakwerk, foto nog niet terug gevonden. Waarom spuit je het frame niet? ipv poedercoating. Lak is bijna even sterk en je kan een filler gebruiken als je dat wilt. Ook makkelijker bij te werken, vraagt iets meer aandacht maar dat is leuk! En dieper van kleur.

Ik heb nog zeer gave rode (geen metallic maar echt rood) Hercules Saxonette staan, zelfde model als de zwarte, ga daar van de zomer als ik weer terug ben iets van maken met ander thema, ik heb al wat inspiratie opgedaan.

Groet, Bastiaan
zammm buk buk buk buk buk zaaammmm buk buk buk buk buk zaaaaaaaaammmmm buk buk buk bk bk ........OH Nooooo!!!!!
sjarel
Berichten: 440
Lid geworden op: 27-07-2016 17:59

Bericht door sjarel »

......
ZAM-BUK
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-11-2018 16:09

Bericht door ZAM-BUK »

Inspiratie.....
Afbeelding
zammm buk buk buk buk buk zaaammmm buk buk buk buk buk zaaaaaaaaammmmm buk buk buk bk bk ........OH Nooooo!!!!!
ZAM-BUK
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-11-2018 16:09

Bericht door ZAM-BUK »

je hebt natuurlijk de polyester auto plamuur maar beter is epoxy microbaloons filler, veel sterker, lichter en kan voor de vormvrijheid (afrondingen, toevoegingen kunnen dikker worden aangebracht, modelleren etc). Je kan er veel meer mee en last forever. Hier als voorbeeld, wel extreem, maar tog
Afbeelding
zammm buk buk buk buk buk zaaammmm buk buk buk buk buk zaaaaaaaaammmmm buk buk buk bk bk ........OH Nooooo!!!!!
ZAM-BUK
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-11-2018 16:09

Bericht door ZAM-BUK »

ook mooi rood, kijken wat ik voor spulletjes tegenkom.....
Afbeelding
zammm buk buk buk buk buk zaaammmm buk buk buk buk buk zaaaaaaaaammmmm buk buk buk bk bk ........OH Nooooo!!!!!
sjarel
Berichten: 440
Lid geworden op: 27-07-2016 17:59

Bericht door sjarel »

.....
Antoine
Berichten: 175
Lid geworden op: 04-05-2018 20:42

Bericht door Antoine »

Het frame ziet er mooi uit, hopelijk zit er geen lekkage in.

Al enig idee hoe je de benzineleiding gaat monteren? Ik ben zelf ook nog iets aan het verzinnen voor een ander project. Waarschijnlijk ga ik een keuze maken tussen gebogen ringen of een buis die voor de helft open gemaakt is en aan het frame gelast gaat worden.
sjarel
Berichten: 440
Lid geworden op: 27-07-2016 17:59

Bericht door sjarel »

.....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten