Valhelm

boekjes, tekeningen en fotos die we hebben en uitleg hoe en waarom iets werkt.

Hans Wiersema
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-11-2018 12:57

Valhelm

Bericht door Hans Wiersema »

Beste mensen,
Er gaat nu de ronde dat er valhelmen gedragen moeten worden op snorfietsen? Wat denken jullie gelden wij daar ook onder, zal me wel vies tegenvallen ik heb een sachs metje gekocht speciaal om geen helm te dragen.

Ik zou dat graag horen wie heeft daar een antwoord op?
Dank je,
Groetjes,
Hans.
Antoine
Berichten: 175
Lid geworden op: 04-05-2018 20:42

Bericht door Antoine »

Ik las dat er in grote steden de gemeente mag bepalen of de snorfiets op het fietspad on niet mag rijden. Ga je op de weg rijden dan ben je verplicht een helm te dragen..

Nu willen 130 doktoren dat een snorfietser altijd een helm moeten dragen. Metje is snorfiets dus..
Lindetjuh
Berichten: 77
Lid geworden op: 29-11-2018 16:07

Bericht door Lindetjuh »

Moet toch niet gekker worden. Op je metje word je al met ruim 30km ingehaald door mensen op elektrische fietsen, maar die mogen zonder rijbewijs, kenteken of helm gewoon overal de weg op. Laat ze eerst daar maar eens wat aan doen.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

wat ik zo links en rechts hoor van de geleerden willen ze het volgen gaan veranderen.
- kinderen tot 16 jaar verplicht helm op fiets.
- Elektrische fiets 25 km/u vanaf 16 incl. fietshelm
- Snorfiets vanaf 16 jaar incl rijbewijs en helm naar 30 km/u
- Bromfiets vanaf 16 jaar incl rijbewijs en helm naar 50 km/u

Een verplichte WA verzekering voor de bestuurder van een Elektrische fiets word ook al over gesproken.

Helaas willen ze in Nederland nog steeds 1 ding niet gelijk trekken.
Dat je met je B rijbewijs een 125CC motorfiets mag rijden.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Alleen in dat domme Amsterdam gaat dat vooralsnog gelden... Maar als we met zijn allen nou gewoon even stoer zijn...

Ik ga never een helm dragen op een snorfiets. Ben het zat dat de overheid al mijn plezier wilt ontnemen.

Grijs kenteken verkracht, oldtimerregeling verkracht, dieselbelasting veel te hoog. Vuurwerk krijgt gezeik etc etc.

Het word mij te veel.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Antoine
Berichten: 175
Lid geworden op: 04-05-2018 20:42

Bericht door Antoine »

Het ziet er naar uit dat een helm toch verplicht gaat worden. Zie je al iemand zijn Spartamet rijden met een motorhelm op....

Lijkt mij het einde van het Metje...of een fietshelm moet toegestaan zijn..
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Antoine schreef:Het ziet er naar uit dat een helm toch verplicht gaat worden. Zie je al iemand zijn Spartamet rijden met een motorhelm op....

Lijkt mij het einde van het Metje...of een fietshelm moet toegestaan zijn..
Je dacht serieus dat ik mij voor gek laat zetten?! Ze kunnen de spreekwoordelijke 'K' krijgen! Als men nou gewoon niet zo'n mietje is en mijn voorbeeld volgt..
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

De helmplicht willen ze voor alle 2 wielers invoeren.
Ook de Elektrische fiets gaat er aan geloven.

Gelukkig woon ik op het platteland waar we sinds mensenheugenis schijt hebben aan stadse fratsen.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Bericht door Net bezig »

Zo'n wielrenners helmpje zou ik nog wel kunnen steunen. In Zuid Frankrijk op vakantie doe ik het al uit eigener beweging. Maar een gewone helm is weer overkill, te zwaar en belemmerend.
Lag in Frankrijk al eens op een motorkap van iemand die tegen de lage zon in keek Ik stak daar over op een zebrapad en hoorde iiiiiii....dacht, het is gebeurd.
Slag in beide wielen van mijn vouwfiets en wat schrammen, beetje huilen terug bij de caravan aangekomen. Dus geluk gehad. Zorg bij oversteken dat je elkaar in de ogen kijkt, weet ik nu.
Je kunt nu eenmaal niet veel hebben aan je hoofd, een licht tikje tegen de stoeprand, of met de koppen tegen elkaar tegen een app ende scholier, (dat appen mag kennelijk wel zo te zien, meer regel dan uitzondering)
Nu ben ik ook al 70 en toegegeven heb ik een iets minder snelle reactie.
Trouwens als je weet wie deze drastische maatregelen voorstaat, stem dan van de week niet op zo'n deugpartij van 95% van de medische wetenschap stemt voor. :) :lol:
Flashflower
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-08-2018 16:17

Bericht door Flashflower »

Wie zou voor ons kunnen lobbyen bij de minister om voor onze toch speciale snor fietsen een uitzondering te bewerkstelligen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast