Geen kracht in de motor
Geen kracht in de motor
Hoi,
Ik heb weer eens een spartamet opgescharreld.
Heb er de afgelopen jaren verschillende gehad en weer verkocht.
Deze stond stil, afgeslagen tijdens het rijden volgens de vorige eigenaar.
Ik krijg het ding gestart door volgas te houden.
Eenmaal gestart maakt het blok een hard tikkend geluid.
En ondanks het gas geven draait het achterwiel amper.
Iemand ideeen wat er mis is en hoe ik dat kan verhelpen.
Vrolijke groet
Marth�
Ik heb weer eens een spartamet opgescharreld.
Heb er de afgelopen jaren verschillende gehad en weer verkocht.
Deze stond stil, afgeslagen tijdens het rijden volgens de vorige eigenaar.
Ik krijg het ding gestart door volgas te houden.
Eenmaal gestart maakt het blok een hard tikkend geluid.
En ondanks het gas geven draait het achterwiel amper.
Iemand ideeen wat er mis is en hoe ik dat kan verhelpen.
Vrolijke groet
Marth�
Re: Geen kracht in de motor
Duidelijk is er iets in de aandrijving niet in orde.Marthe schreef:
Eenmaal gestart maakt het blok een hard tikkend geluid.
En ondanks het gas geven draait het achterwiel amper.
Marth�
Schade aan de pallen/palveer of het wormwiel (welk motortype is het?) is gebroken.
Je zult het blokje open moeten maken om de schade op te nemen.
Huiswerk , dat is lang geleden :Dspartarie schreef:Dat bedoel ik niet met motortype.
Tipje van de sluier: Het eindigt op een 9..... een beetje huiswerk kan geen kwaad.
Dan kunnen we vaststellen of u een ��n- of drie- traps overbrenging heeft.
Voor de reparatie indien mogelijk maakt dat overigens niks uit....openmaken.
Maar leuk om met de zoekfunctie op het forum via verschillende postings te komen tot inzicht.
Het is een versie met Estart en deco. En dan blijven de 399 en 499 over.
De foto van Fehntjer maakt het nog makkelijker :wink: Er staat 399.
@Vrotkees, de meeste zijn idd lopend weggezet als er ellende aan is. De verkoper had hem van schoonmoeder en al 8 jaren op naam staan.
Vertelde eerlijk dat hij er onderweg mee ophield waardoor hij verwacht dat er echt iets mis is.
De gok genomen, de keren hiervoor was het niet veel moeilijker dan een nieuwe bougie, nieuwe brandstof of een schoonmaakbeurt van de carburateur.
Al surfend zie ik poelietrekkers en speciaal gereedschap voor vliegwielen. Is het loshalen te doen zonder speciaal gereedschap?
Ben meer van het type, �ik heb het nooit gedaan dus denk wel dat ik het kan�
En meestal gaat dat goed, soms eindigt een project in de kliko...
als je een gezond verstand hebt, technische kennis en de tijd neemt kom je een heel eind.
Door zijn eigenaardigheden kan een metje ook leuk zijn om aan te werken en mee te rijden.
er zijn 3 stuks speciaal gereedschap dat je nodig hebt om een blokje goed uit elkaar te halen en dat is geen hoge investering.
- afnemer vrijloop tandwiel (wiel afnemen)
https://www.brucker-radl-service.com/pr ... nette.html
- vliegwiel trekker + 2 M5 12.8 imbus bouten (zelde maat als m6 bijgeleverd)
https://www.jmpbonderdelen.nl/koppeling ... -maxi.html
- torx bitjes zijkap, uitlaat en spoel.
bit setje bij de action.
Ik zal eens een lijstje maken wat nodig is aan gereedschap.
Door zijn eigenaardigheden kan een metje ook leuk zijn om aan te werken en mee te rijden.
er zijn 3 stuks speciaal gereedschap dat je nodig hebt om een blokje goed uit elkaar te halen en dat is geen hoge investering.
- afnemer vrijloop tandwiel (wiel afnemen)
https://www.brucker-radl-service.com/pr ... nette.html
- vliegwiel trekker + 2 M5 12.8 imbus bouten (zelde maat als m6 bijgeleverd)
https://www.jmpbonderdelen.nl/koppeling ... -maxi.html
- torx bitjes zijkap, uitlaat en spoel.
bit setje bij de action.
Ik zal eens een lijstje maken wat nodig is aan gereedschap.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten