Customized Saxonette
Ben weer twee weken terug in Holland, fietsje stond er mooi bij. Beetje poetsen, bandjes op spanning en rijden maar! Windje mee langs de Waterweg hier maakt het motortje wel heel veel toeren, beetje inhouden dus. Wel tegen de 40.
Ben weer met een nieuw project bezig, daarover later
Groeten, Bastiaan
Ben weer met een nieuw project bezig, daarover later
Groeten, Bastiaan
zammm buk buk buk buk buk zaaammmm buk buk buk buk buk zaaaaaaaaammmmm buk buk buk bk bk ........OH Nooooo!!!!!
Iets over mijn nieuwe project; ook een fiets met hulpvermogen maar da elektrisch. Ook is er qua opzet veel vergelijkbaar met het m'n saxonette bike.
Voor wie het interessant vindt:
Gebaseerd op een Koga Miyata mixed road frame uit 1981 (het jaar dat Peter Winnen voor het eerst de Alpe d'Huez won op een Koga Miyata!). Frame hier gekocht in prachtig old style 'Candy'rood. Super sterk polymobyleen staal, heel stijf en mooi.
Aandrijving dmv een Hitatchi tractiemotor (wordt gebruikt voor kleine boodschappen driewielers in de bergen van Japan). De motor heeft een groot koppel en is 1900W vermogen. Je rijdt er moeiteloos de steilste hellingen mee op en werkt ook ingebouwde elektrische generator-rem, laat dus ook op. Met duimgas, scheurt weg als een Tesla! Standaard accu pakket en de kist wordt 3D geprint naar eigen ontwerp met goede passing in het frame.
Er kan ook mee gefietst worden, riemaandrijving single speed. In Japan is het dan een gewone fiets volgens de wet en is ook niet begrensd. Je moet je gewoon aan de max snelheid houden voor alle voertuigen (Er zijn daar geen fietspaden) en dat doen ze ook netjes daar. Geen kenteken, wel verzekeringsplicht. Vergelijkbaar ontwerp waar ik op heb gereden liep 60.
Verder Maguro MT8 Pro schijfrem voor, dus alleen de generator als achterrem, ideaal bij afdalen. Verder hoge velg, dicht bespaakt achterwiel.
Geen verende voorvork, asfalt is goed daar en geen verkeersdrempels.
Incl frame en gebruikte e-motor totaal zo'n 600 Euro, koop daar maar eens een goede speedelek voor hier, ben je het 10-voudige kwijt!
Ik bouw het fietsje hier in Holland maar is voor mijn vriendin in Japan bestemd (houdt van watermeloen in de bloedhete zomers haha).
Groeten Bastiaan
Voor wie het interessant vindt:
Gebaseerd op een Koga Miyata mixed road frame uit 1981 (het jaar dat Peter Winnen voor het eerst de Alpe d'Huez won op een Koga Miyata!). Frame hier gekocht in prachtig old style 'Candy'rood. Super sterk polymobyleen staal, heel stijf en mooi.
Aandrijving dmv een Hitatchi tractiemotor (wordt gebruikt voor kleine boodschappen driewielers in de bergen van Japan). De motor heeft een groot koppel en is 1900W vermogen. Je rijdt er moeiteloos de steilste hellingen mee op en werkt ook ingebouwde elektrische generator-rem, laat dus ook op. Met duimgas, scheurt weg als een Tesla! Standaard accu pakket en de kist wordt 3D geprint naar eigen ontwerp met goede passing in het frame.
Er kan ook mee gefietst worden, riemaandrijving single speed. In Japan is het dan een gewone fiets volgens de wet en is ook niet begrensd. Je moet je gewoon aan de max snelheid houden voor alle voertuigen (Er zijn daar geen fietspaden) en dat doen ze ook netjes daar. Geen kenteken, wel verzekeringsplicht. Vergelijkbaar ontwerp waar ik op heb gereden liep 60.
Verder Maguro MT8 Pro schijfrem voor, dus alleen de generator als achterrem, ideaal bij afdalen. Verder hoge velg, dicht bespaakt achterwiel.
Geen verende voorvork, asfalt is goed daar en geen verkeersdrempels.
Incl frame en gebruikte e-motor totaal zo'n 600 Euro, koop daar maar eens een goede speedelek voor hier, ben je het 10-voudige kwijt!
Ik bouw het fietsje hier in Holland maar is voor mijn vriendin in Japan bestemd (houdt van watermeloen in de bloedhete zomers haha).
Groeten Bastiaan
zammm buk buk buk buk buk zaaammmm buk buk buk buk buk zaaaaaaaaammmmm buk buk buk bk bk ........OH Nooooo!!!!!
Worden opgestuurd een dezer dagen, kon niet mee in de bagage haha. Maak wel foto's. Ja het is een leuk project en wars van alle gekte rondom e-bikes, met name de speedelecs. Wat een onzin, veel te ingewikkeld en onnodig duur.
Een soort overkill aan vormgeving en gadgets, allu zwabberframes, wat maakt die paar gram nou uit. Gewoon goed staal, stijf en sterk. Heb in 1981, het jaar dat Peter Winnen voor het eerst de Alpe 'd Huez etappe won een stalen racefiets gekocht, rij ik nog steeds op, mankeert niets aan.
Groet, Bastiaan
Een soort overkill aan vormgeving en gadgets, allu zwabberframes, wat maakt die paar gram nou uit. Gewoon goed staal, stijf en sterk. Heb in 1981, het jaar dat Peter Winnen voor het eerst de Alpe 'd Huez etappe won een stalen racefiets gekocht, rij ik nog steeds op, mankeert niets aan.
Groet, Bastiaan
zammm buk buk buk buk buk zaaammmm buk buk buk buk buk zaaaaaaaaammmmm buk buk buk bk bk ........OH Nooooo!!!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 0 gasten