Voor- en nadelen van elk blokje?
Voor- en nadelen van elk blokje?
Af en toe zie ik weer voorbijkomen dat een 099 of 199 meestal opengemaakt moet worden bij problemen, of dat een 599 van mindere makelij is... Maar wat zijn eigenlijk de voor en nadelen van de verschillende blokjes? Maakt de deco op de 399 het een beter motortje dan de 299?
De basisverschillen heb ik deze post al gelezen, maar ik zou graag meer willen leren over deze dingen.
De basisverschillen heb ik deze post al gelezen, maar ik zou graag meer willen leren over deze dingen.
-
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 19-10-2009 17:17
Mijn mening, 099 t/m 299 is het best. Een 499/599 is slechter vanwege de verwijderbare cilinderkop, een 599 vanwege die stomme katalysator waardoor je uitlaat n�g eerder verstopt raakt. Alsook de carberateur want een 599 heeft door die KAT 1:50 mengsmeer nodig i.p.v de gebruikelijke 1:100.
In mijn optiek is de 299 het beste (beste ervaring mee) die liep ook lekker hard (38 top op digitale teller) een 199 is ook supernice btw (ook gehad) die lijkt iets meer trekkracht te hebben.
In mijn optiek is de 299 het beste (beste ervaring mee) die liep ook lekker hard (38 top op digitale teller) een 199 is ook supernice btw (ook gehad) die lijkt iets meer trekkracht te hebben.
12+ jaar snorfietsmafia.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Re: Voor- en nadelen van elk blokje?
Een 099 en 199 hebben kleinere koelribben, minder olie en meer onderdelen in het blokje zitten.Lindetjuh schreef:Af en toe zie ik weer voorbijkomen dat een 099 of 199 meestal opengemaakt moet worden bij problemen, of dat een 599 van mindere makelij is... Maar wat zijn eigenlijk de voor en nadelen van de verschillende blokjes? Maakt de deco op de 399 het een beter motortje dan de 299?
De basisverschillen heb ik deze post al gelezen, maar ik zou graag meer willen leren over deze dingen.
Goede onderdelen zijn zeer moeilijk te krijgen vooral de eerste trap, die gevoelig is inlopen.
Een 299 is voor normaal dagelijks gebruik het meest geschikt.
Geen deco, meer koelribben, olie minder onderdelen.
Groot nadeel is dat de schroefdraad nogal bros is en er zitten regelmatig blokjes bij die klinken als een koude diesel vol met knikkers ook als ze GOED gereviseerd zijn.
De keerring aan de koppelingsklok staat er bekend om eruit te kunnen vliegen.
Een 399 is identiek aan een 299 alleen is deze geschikt gemaakt voor elektrische start.
een 499 heeft extra een opstaande rand zodat de keerring er niet meer uit kan vliegen. Het grote merendeel van de blokjes zijn zeer stil
een 599 is een rampenblok, de geharde laag in de cilinder is slecht uitgevoerd en laat los.
de 2de versie is beter, algemeen gesproken blokjes vanaf 2005 zijn beter
dan heb je nog het 302 blokje
dat is een doorontwikkeling van het 599 blokje en is voor katalysator modellen om op een hogere temperatuur te werken. daarom 1:50 smeren.
-
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 19-10-2009 17:17
-
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 19-10-2009 17:17
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten