Bing membraan met afsluiting
Bing membraan met afsluiting
Het is gelukt.
De messing buisjes zijn in het verleden veel toegepast.
Het stuitte mij tegen de borst, dat je daardoor de bovenplaat moest vernielen.
Ben aan de slag gegaan kurkpakking, olie/benzine bestendig.
Werking was goed, echter er lieten kleine korreltjes los en verstopte de benzine toevoer, maar we waren een stap verder.
Na ellenlang zoeken dank zij een forumlid de juiste rubberen pakking gevonden.
En zie het werkt perfect geen problemen.
Stap 2
Het bezwaar was dat de benzine toevoer niet meer functioneerde.
Na lang proberen en uit testen is het me gelukt om een directe invoer met benzine afsluiting te bedenken en te maken, zonder de carburateur te vernielen.
Heb het in de bankschroef vele malen uitgetest en het werk goed.
Heb zelf geen Spartamet meer, om het verder te toetsen, maar ik twijfel er niet aan.
Foto plaatsen lukt nog steeds niet, maar ik zal het weer proberen.
De messing buisjes zijn in het verleden veel toegepast.
Het stuitte mij tegen de borst, dat je daardoor de bovenplaat moest vernielen.
Ben aan de slag gegaan kurkpakking, olie/benzine bestendig.
Werking was goed, echter er lieten kleine korreltjes los en verstopte de benzine toevoer, maar we waren een stap verder.
Na ellenlang zoeken dank zij een forumlid de juiste rubberen pakking gevonden.
En zie het werkt perfect geen problemen.
Stap 2
Het bezwaar was dat de benzine toevoer niet meer functioneerde.
Na lang proberen en uit testen is het me gelukt om een directe invoer met benzine afsluiting te bedenken en te maken, zonder de carburateur te vernielen.
Heb het in de bankschroef vele malen uitgetest en het werk goed.
Heb zelf geen Spartamet meer, om het verder te toetsen, maar ik twijfel er niet aan.
Foto plaatsen lukt nog steeds niet, maar ik zal het weer proberen.
Re: Bing membraan met afsluiting
Jouw oplossing is perfect voor hele bovenplaten.
Ik gebruik alleen bovenplaten voor ombouw naar directe invoer met messing buisje als de plastic invoer is afgebroken.
Dan kun je de "kapotte" bovenplaat toch nog gebruiken.
Foto's plaatsen op een goede manier is ook nog iets wat ik moet uitzoeken.
Ik gebruik alleen bovenplaten voor ombouw naar directe invoer met messing buisje als de plastic invoer is afgebroken.
Dan kun je de "kapotte" bovenplaat toch nog gebruiken.
Foto's plaatsen op een goede manier is ook nog iets wat ik moet uitzoeken.
Re: Bing membraan met afsluiting
Zeker Henk!
Die direct invoer van jou werkt perfect! Dank nogmaals.
Die direct invoer van jou werkt perfect! Dank nogmaals.
Re: Bing membraan met afsluiting
Ja de buisjes werken zeker heel goed. Gebruik er wel een met borst rand die kan namelijk niet omhoog gaan. Of lijmen met loktite maar dat is voor een enkele keer wel er duur.
Re: Bing membraan met afsluiting
mislukt wat doe ik fout ????.
Wat heb ik gedaan.
1 https://imgbb.com/.
2 Foto geupload.
3 kopie eren aangeklik.
4 op forum plakken aan geklikt.
5 De link staat er op.
Maar geen foto.
Wat nu
Wat heb ik gedaan.
1 https://imgbb.com/.
2 Foto geupload.
3 kopie eren aangeklik.
4 op forum plakken aan geklikt.
5 De link staat er op.
Maar geen foto.
Wat nu
Re: Bing membraan met afsluiting
Laatst gewijzigd door Henk1 op 08-01-2020 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bing membraan met afsluiting
Ieder forumlid krijgt hier een inlog venster voor zijn neus en kan de foto's niet zien.
Ik heb de links daarom verwijderd
Re: Bing membraan met afsluiting
Mooj gemaakt Henk!
Als ik het goed begrijp werkt het eigenlijk net als het originele membraan.
Het kleine witte pennetje wordt door de chokeschuif bedient en werkt als "drukstift" .
Dat duwt dan het oranje "houdertje" omhoog en sluit het benzinekanaal.
De rubberen pakking zit daar dan tussen.
Overigens vind ik het woord "vernielen" bij gebruik van een lang messing buisje niet goed gekozen.
Vernielen is volgens mij stukmaken, waarna het niet meer te gebruiken is.
Ik zou liever zeggen : aanpassen.
Ik heb er geen enkele moeite mee, en ik heb nog nooit een bovenplaat "AU" horen roepen.
Vele dingen van ons geliefde blokje blinken nou niet direct uit in duurzaamheid.
Denk aan keerringen die eruit vliegen, vliegwielen die stuk gaan, de problematische E-start.
En de carburateur met al zijn zwakke punten; membranen die stuk gaan, brekende gasschuiven,
bovenplaten die door veroudering bros worden en breken et cetera.
Goed dat er mensen zijn die daar mee bezig zijn en oplossingen bedenken!
Overigens....mede door al die zwakke punten is dit en ook andere forums ontstaan.
Ware het een probleemloos blokje geweest...dan was een forum overbodig.
Daar moet ik Sachs dan toch weer dankbaar voor zijn, het heeft me door de jaren heen een aantal kennissen/vrienden opgeleverd!
Als ik het goed begrijp werkt het eigenlijk net als het originele membraan.
Het kleine witte pennetje wordt door de chokeschuif bedient en werkt als "drukstift" .
Dat duwt dan het oranje "houdertje" omhoog en sluit het benzinekanaal.
De rubberen pakking zit daar dan tussen.
Overigens vind ik het woord "vernielen" bij gebruik van een lang messing buisje niet goed gekozen.
Vernielen is volgens mij stukmaken, waarna het niet meer te gebruiken is.
Ik zou liever zeggen : aanpassen.
Ik heb er geen enkele moeite mee, en ik heb nog nooit een bovenplaat "AU" horen roepen.
Vele dingen van ons geliefde blokje blinken nou niet direct uit in duurzaamheid.
Denk aan keerringen die eruit vliegen, vliegwielen die stuk gaan, de problematische E-start.
En de carburateur met al zijn zwakke punten; membranen die stuk gaan, brekende gasschuiven,
bovenplaten die door veroudering bros worden en breken et cetera.
Goed dat er mensen zijn die daar mee bezig zijn en oplossingen bedenken!
Overigens....mede door al die zwakke punten is dit en ook andere forums ontstaan.
Ware het een probleemloos blokje geweest...dan was een forum overbodig.
Daar moet ik Sachs dan toch weer dankbaar voor zijn, het heeft me door de jaren heen een aantal kennissen/vrienden opgeleverd!
Re: Bing membraan met afsluiting
en niet te vergeten het lidmaatschap van de bond VOOR het vloekenspartarie schreef: ↑07-09-2019 20:41
Goed dat er mensen zijn die daar mee bezig zijn en oplossingen bedenken!
Overigens....mede door al die zwakke punten is dit en ook andere forums ontstaan.
Ware het een probleemloos blokje geweest...dan was een forum overbodig.
Daar moet ik Sachs dan toch weer dankbaar voor zijn, het heeft me door de jaren heen een aantal kennissen/vrienden opgeleverd!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten