Vraag over het filter in "Sachs dan wel TK carburateur"
Vraag over het filter in "Sachs dan wel TK carburateur"
Vorige week heb ik een heel mooie, "nieuwe jarenlang stil gestaande Saxonette" mogen kopen.
Hij had, zo stond in advertentie, weinig gelopen wat je meteen zag, hij oogde als nieuw.
Wel een eenvoudige versie, met een zij standaard, geen stuurblokkering, geen achter spatlap, heeft ook wel wat, vind ik.
Net als bij auto's blijven die zonder opsmuk na jaren het mooiste.
De jonge verkoper, ( hij deed het voor een ouder familielid ) , startte de koude motor elektrisch, en in 1x lopen. Ben er niet meer mee gaan rijden, ik geloofde het wel.
Nu ik deze week ging rijden bleek dat hij tijdens het rijden even later smoorde en dan afsloeg, maar vervolgens meteen weer startte. etc. etc. etc.
Ik heb de carburateur eraf gehaald en dat bleek geen Bing, dus vermoedelijk is het dan een TK.
Tussen het sproeierzeefje en de sproeier zaten veel minuscuul harige vuil deeltjes opgesloten, dit is vermoedelijk gaan dwarrelen tijdens het rijden door opwaardse zuiging wat vervolgens de sproeier blokkeerde , de sproeier zelf leek schoon, toch maar even met een afwasborstel haar, ook deze doorgeragt. Het vlotterbakje bevatte nauwelijks vuil.
Het zeefje heb ik in een potje benzine schoon geschud.
Het euvel is opgelost, de Sax smoort niet meer, maar nu de vraag:
Op de carburateur staat met ingegoten letters "FILTER", zie foto, wat mag ik mij daarbij voorstellen ?
Bij open zetten van de benzine kraan vulde de vlotterkamer zich snel, wat ik hoopte, dus het filter lijkt me dan niet verstopt. Want om het filter te kunnen zien moest ik, zo denk ik het dekseltje losschroeven waaronder een membraanplaat zit, en die dingen vind ik wat kwetsbaar en duur.
Kan iemand mij iets vertellen over dit filtertje, evt. met een fotootje, bij voorbaat bedankt.
Lang verhaal voor ��n vraag realiseer ik me nu wel.
Gezocht hoe ik de foto kan bijsluiten, maar vond dit niet ?!
Hij had, zo stond in advertentie, weinig gelopen wat je meteen zag, hij oogde als nieuw.
Wel een eenvoudige versie, met een zij standaard, geen stuurblokkering, geen achter spatlap, heeft ook wel wat, vind ik.
Net als bij auto's blijven die zonder opsmuk na jaren het mooiste.
De jonge verkoper, ( hij deed het voor een ouder familielid ) , startte de koude motor elektrisch, en in 1x lopen. Ben er niet meer mee gaan rijden, ik geloofde het wel.
Nu ik deze week ging rijden bleek dat hij tijdens het rijden even later smoorde en dan afsloeg, maar vervolgens meteen weer startte. etc. etc. etc.
Ik heb de carburateur eraf gehaald en dat bleek geen Bing, dus vermoedelijk is het dan een TK.
Tussen het sproeierzeefje en de sproeier zaten veel minuscuul harige vuil deeltjes opgesloten, dit is vermoedelijk gaan dwarrelen tijdens het rijden door opwaardse zuiging wat vervolgens de sproeier blokkeerde , de sproeier zelf leek schoon, toch maar even met een afwasborstel haar, ook deze doorgeragt. Het vlotterbakje bevatte nauwelijks vuil.
Het zeefje heb ik in een potje benzine schoon geschud.
Het euvel is opgelost, de Sax smoort niet meer, maar nu de vraag:
Op de carburateur staat met ingegoten letters "FILTER", zie foto, wat mag ik mij daarbij voorstellen ?
Bij open zetten van de benzine kraan vulde de vlotterkamer zich snel, wat ik hoopte, dus het filter lijkt me dan niet verstopt. Want om het filter te kunnen zien moest ik, zo denk ik het dekseltje losschroeven waaronder een membraanplaat zit, en die dingen vind ik wat kwetsbaar en duur.
Kan iemand mij iets vertellen over dit filtertje, evt. met een fotootje, bij voorbaat bedankt.
Lang verhaal voor ��n vraag realiseer ik me nu wel.
Gezocht hoe ik de foto kan bijsluiten, maar vond dit niet ?!
Re: Vraag over het filter in "Sachs dan wel TK carburateur"
Akelig dat een foto plaatsen nieuwe stijl zo moeilijk kan zijn ?!
Voorspelbaar en jammer is dat de enkeling die wel een foto kan bijsluiten nu alle onkundige onbenullen belachelijk zal maken.
Schijn je je een ogenblik te verheffen.
Maar daar wordt de site niet beter van.
Ik zou het meer waarderen dat iemand de moeite neemt uit te leggen hoe het dan wel zou kunnen.
mvg
Voorspelbaar en jammer is dat de enkeling die wel een foto kan bijsluiten nu alle onkundige onbenullen belachelijk zal maken.
Schijn je je een ogenblik te verheffen.
Maar daar wordt de site niet beter van.
Ik zou het meer waarderen dat iemand de moeite neemt uit te leggen hoe het dan wel zou kunnen.
mvg
- Prutser-2009
- Erelid
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 14-12-2010 09:59
Re: Vraag over het filter in "Sachs dan wel TK carburateur"
volgens mij had o.a. vrotkees ergens uitgelegd hoe je nu het beste foto's kan plaatsen
de meesten van ons hebben een bing carburateur, dus ik kan er ook geen foto's van maken
de meesten van ons hebben een bing carburateur, dus ik kan er ook geen foto's van maken
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
Re: Vraag over het filter in "Sachs dan wel TK carburateur"
De bovenplaat van een TK is supersterk t.o.v. de bovenplaat van een Bing.
Dus om die reden de bovenplaat niet willen loshalen is geen reden.
Wel belangrijk is om de schroeven waarmee de bovenplaat vastzit even de uiteinden schoon te maken en in te spuiten met kruipolie.
Bij een TK eindigen namelijk 2 schroeven van de bovenplaat buiten het carburateurhuis.
Je voorkomt hiermee beschadiging van de schroefdraad.
In sommige TK's zit een extra filter in het huis.
deze zit in het kanaal die de benzine van de bovenplaat naar de vlotterkamer brengt.
persoonlijk bouw ik de vlotternaald uit en spuit ruim WD40 in de zitting.
met een busje perslucht blaas je dan de troep uit de filter.
Dus om die reden de bovenplaat niet willen loshalen is geen reden.
Wel belangrijk is om de schroeven waarmee de bovenplaat vastzit even de uiteinden schoon te maken en in te spuiten met kruipolie.
Bij een TK eindigen namelijk 2 schroeven van de bovenplaat buiten het carburateurhuis.
Je voorkomt hiermee beschadiging van de schroefdraad.
In sommige TK's zit een extra filter in het huis.
deze zit in het kanaal die de benzine van de bovenplaat naar de vlotterkamer brengt.
persoonlijk bouw ik de vlotternaald uit en spuit ruim WD40 in de zitting.
met een busje perslucht blaas je dan de troep uit de filter.
Re: Vraag over het filter in "Sachs dan wel TK carburateur"
Hartelijk dank weer mannen.
Ga mij er binnenkort aan wagen.
Ga mij er binnenkort aan wagen.
Re: Vraag over het filter in "Sachs dan wel TK carburateur"
https://i.ibb.co/Qd73d6q/Filter-in-TK-nieuwe-sax.jpg
Op aanwijzing van Prutser verder geprobeerd foto te plaatsen, bovenstaand adres plakken in google zou hem zichtbaar kunnen maken.
De schroeven die uitsteken door Vrotkees genoemd zijn hier zichtbaar en op het kanaal dus het gegoten opschrift filter.
Als er aanleiding voor is om de membraanplaat te demonteren, plaats ik in dit topic wel de foto van het filtertje.
mvg.
Op aanwijzing van Prutser verder geprobeerd foto te plaatsen, bovenstaand adres plakken in google zou hem zichtbaar kunnen maken.
De schroeven die uitsteken door Vrotkees genoemd zijn hier zichtbaar en op het kanaal dus het gegoten opschrift filter.
Als er aanleiding voor is om de membraanplaat te demonteren, plaats ik in dit topic wel de foto van het filtertje.
mvg.
Re: Vraag over het filter in "Sachs dan wel TK carburateur"
Moin,
foto plaatsen, bijnaa OK
klik BBCode grot
da heb je alles
fehntjer
foto plaatsen, bijnaa OK
klik BBCode grot
da heb je alles
fehntjer
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Re: Vraag over het filter in "Sachs dan wel TK carburateur"
Ja is beter, dank je Fehntjer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten