Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel

Technische vragen
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel

Bericht door Vrotkees »

dat werkt niet je moet hem uitstoken met een gasbrander
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel

Bericht door spartarie »

Dasty gootsteenontstopper...dat ken ik niet.
Dasty ontvetter wel, maar dat werkt niet op kool in de uitlaat.
Lindetjuh
Berichten: 77
Lid geworden op: 29-11-2018 16:07

Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel

Bericht door Lindetjuh »

Ik heb de sterkere ontvetter van Dasty gebruikt, voor zover ik kon zien kwam er flink wat los. Ik heb de mogelijkheid niet om uit te branden, dus dit was mijn beste optie.

Als ik trouwens zoek op spartamet uitlaat, dan zie ik ook sites waar je nieuwe kunt kopen. Is dat wat, of moet ik dat niet eens proberen?
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel

Bericht door spartarie »

Als je er geen aardigheid in hebt of mogelijkheid om ze te ontkolen: Doen....zo duur zijn ze niet.
Lindetjuh
Berichten: 77
Lid geworden op: 29-11-2018 16:07

Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel

Bericht door Lindetjuh »

spartarie schreef: 17-10-2019 17:58 Als je er geen aardigheid in hebt of mogelijkheid om ze te ontkolen: Doen....zo duur zijn ze niet.
Precies, om de prijs hoef ik het niet te laten. Maar net zoals met luchtfilters: heel vaak krijg je iets waar je geen donder aan hebt.

Ik woon zonder tuin of andere ruimte waar ik met open vuur kan spelen, helaas.

Ik zie trouwens op veel plaatjes een klein 'tuitje' zitten op de stang die naar de trillingsdemper bij de trapas gaat, is dat de deco aansluiting? Die heb ik er namelijk zelf niet op zitten. Maakt dit wat uit, of moet ik deze dan niet hebben? Kan 'm natuurlijk altijd dichtmaken, heb nog een tube acrylkit liggen...

Afbeelding
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel

Bericht door blauwlap »

Als je geen deko hebt kun je dat tuitje dicht maken, parker schroefje erin draaien.
Zonder tuitje zul je ze niet meer nieuw vinden.
Lindetjuh
Berichten: 77
Lid geworden op: 29-11-2018 16:07

Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel

Bericht door Lindetjuh »

blauwlap schreef: 17-10-2019 23:12 Als je geen deko hebt kun je dat tuitje dicht maken, parker schroefje erin draaien.
Zonder tuitje zul je ze niet meer nieuw vinden.
Goede tip, blauwlap. Ik heb de nieuwe uitlaat besteld, ook een pakking, woensdag zullen ze er zijn. Neem ik 'm even mee naar de bouwmarkt, heb ik sowieso de goede schroef straks. Ik ben heel benieuwd naar het effect, of 'ie straks weer een beetje snelheid wil maken!

Ik heb een 'Originele Spartamet / Saxonette uitlaat' in m'n mandje gedaan, dan heb ik 27 x 2,5 pakking nodig, correct? Dat las ik hier op het forum, namelijk.
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel

Bericht door spartarie »

Lindetjuh schreef: 21-10-2019 11:31 Ik heb een 'Originele Spartamet / Saxonette uitlaat' in m'n mandje gedaan, dan heb ik 27 x 2,5 pakking nodig, correct? Dat las ik hier op het forum, namelijk.
Ja dat is correct.
Wel een viton O ring gebruiken, anders brandt hij in de kortste keren weg!
Lindetjuh
Berichten: 77
Lid geworden op: 29-11-2018 16:07

Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel

Bericht door Lindetjuh »

spartarie schreef: 24-10-2019 23:38
Lindetjuh schreef: 21-10-2019 11:31 Ik heb een 'Originele Spartamet / Saxonette uitlaat' in m'n mandje gedaan, dan heb ik 27 x 2,5 pakking nodig, correct? Dat las ik hier op het forum, namelijk.
Ja dat is correct.
Wel een viton O ring gebruiken, anders brandt hij in de kortste keren weg!
Een onprettig ziekenhuisbezoekje kostte onverwacht wat tijd, maar het is voorelkaar. Als ik me niet vergis is het inderdaad een viton ring. Wat een klereklusje om 'm er goed in te krijgen - en vervolgens de uitlaat weer gemonteerd krijgen, goeiedag zeg! Even lekker ingereden, hij klinkt plots een stuk helderder en voelt krachtiger. Ik denk dat de missie is geslaagd!
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel

Bericht door Vrotkees »

als je eenmaal het foefje kent zit die O-ring erzo in. :ugeek:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten