Spartamet geconserveerd voor jaren opslaan
Spartamet geconserveerd voor jaren opslaan
Vandaag wel een rare maar leuke vraag gekregen.
Bij een Familie waar ik 3 metjes in onderhoud heb gaat de oude man vanaf volgend jaar niet meer met het metje rijden i.v.m. gezondheid redenen.
2 kleindochters en 1 kleindzoon zitten sinds ze kunnen fietsen te azen op de ooh zo leuke metjes om er zelf mee te mogen rijden.
Door de drukke smalle wegen met veel zwaar agrarisch verkeer in het buitengebied mogen ze van de ouders pas met 18 jaar op een snor/bromfiets rijden.
Uiteraard worden ze vanaf 16 jaar de tractor cq ander zwaar agrarisch materieel opgeschopt.
Opa en Oma en de tante willen graag hun metjes die ze destijds nieuw gekocht hebben doorgeven aan hun kleinkinderen als ze 18 jaar worden.
Opa's metje gaat dus vanaf volgend jaar voor 5 jaar geconserveerd in de opslag voor de jongste die nu 13 is.
Oma en de tante rijden nog gewoon door zo lang ze het nog lichamelijk kunnen, na 32 jaar metje rijden kunnen ze de metjes niet meer missen.
De motor en frame weet ik uitstekend te conserveren maar hoe houd je het beste uitdrogen van de banden tegen?
Bij een Familie waar ik 3 metjes in onderhoud heb gaat de oude man vanaf volgend jaar niet meer met het metje rijden i.v.m. gezondheid redenen.
2 kleindochters en 1 kleindzoon zitten sinds ze kunnen fietsen te azen op de ooh zo leuke metjes om er zelf mee te mogen rijden.
Door de drukke smalle wegen met veel zwaar agrarisch verkeer in het buitengebied mogen ze van de ouders pas met 18 jaar op een snor/bromfiets rijden.
Uiteraard worden ze vanaf 16 jaar de tractor cq ander zwaar agrarisch materieel opgeschopt.
Opa en Oma en de tante willen graag hun metjes die ze destijds nieuw gekocht hebben doorgeven aan hun kleinkinderen als ze 18 jaar worden.
Opa's metje gaat dus vanaf volgend jaar voor 5 jaar geconserveerd in de opslag voor de jongste die nu 13 is.
Oma en de tante rijden nog gewoon door zo lang ze het nog lichamelijk kunnen, na 32 jaar metje rijden kunnen ze de metjes niet meer missen.
De motor en frame weet ik uitstekend te conserveren maar hoe houd je het beste uitdrogen van de banden tegen?
Re: Spartamet geconserveerd voor jaren opslaan
Even googelen levert dit op:
https://www.zettex.nl/producten/aerosol ... /76-balsam
Maar misschien gaat het ook met gewone siliconenspray.
https://www.zettex.nl/producten/aerosol ... /76-balsam
Maar misschien gaat het ook met gewone siliconenspray.
- Prutser-2009
- Erelid
poorboys bold and bright, dat ius een banden dressing voor autobanden dat werkt goed.
Maar persoonlijk vraag ik me af hoe oud de banden zijn en of het over 5 jaar niet verstandiger is om er verse soepele banden onder te leggen, rubber wordt namelijk ouder en verliest dan zijn grip en elasticiteit.
Maar persoonlijk vraag ik me af hoe oud de banden zijn en of het over 5 jaar niet verstandiger is om er verse soepele banden onder te leggen, rubber wordt namelijk ouder en verliest dan zijn grip en elasticiteit.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
Ik zou inderdaad de banden verwijderen voor het stallen, om er vervolgens over 5 jaar gewoon gloednieuwe banden op te zetten.Prutser-2009 schreef: ↑24-11-2019 07:40 poorboys bold and bright, dat ius een banden dressing voor autobanden dat werkt goed.
Mijn eerste ingeving was ook om oude banden erop te zetten (geen binnenband) puur om de velgen te bescherming.
De banden die erop zitten zijn nog zeer goed en kunnen op de 2 andere metjes opgebruikt worden.
De interne motordelen ingespoten met WD40 worden vacu�m verpakt
Frame word intern ingespoten met dinitrol en extern met autowas ingesmeerd.
Plastic erover en 5 jaar wachten
De banden die erop zitten zijn nog zeer goed en kunnen op de 2 andere metjes opgebruikt worden.
De interne motordelen ingespoten met WD40 worden vacu�m verpakt
Frame word intern ingespoten met dinitrol en extern met autowas ingesmeerd.
Plastic erover en 5 jaar wachten