Net als die terug gekeurde auto,s mmbs genaamd.
Een dikke v8 met maar twee van de vijf versnellingen en een blok hout onder het gaspedaal. Op eens kon iedereen ermee rijden !
En wat deed de jeugd, blokhout weg, begrenzing van de versnelling slijpen en gaan.
Er is er een van de weg gehaald die 140 reed op een 80 km weg !
Terwijl je officieel maar 25 km/u mag !!!
Nu heb je er in iedergeval een t of b rijbewijs voor nodig.
De echte mmbs voertuigen b.v een electrotrekker van spykstaal die zijn ingericht en bedoeld als zijnde langzaam verkeer.
Ik heb nog een emgee truck gehad met een 285 sachs stamo 2 takt motor er in.
Een zogenaamde trekhond of ijzerenhond (langzaamverkeer)
Hier reed vroeger bij ons de melkman in.
Ook heb ik een gazelle gehad met dezelfde sachs stamo motor er in.
Maar niet een vw caddy of chevrolet escalade v8 met een bordje 25 km erop !
Zo zie ik het ook met de spartamet, dat is en blijft de enige echte en eerste snorfiets. ( ook niet tot nauwelijks op te voeren en 30 cc )
Alles wat daarna is gekomen als zijnde snorfiets genaamd zijn allemaal sterk begrenste/ terug getunde bromfietsen.
Ik had ooit een snorscooter een chinees exemplaar
Er hoefden alleen een stekkertje onder het zadel los gemaakt te worden. Plop......ding liep 60 km/u
Gewoon een bromscoot met een zwaar begrenste cdi !
Ik hoop dat de spartamet een uitzonderings positie krijgt binnen de kaders van de wet.
Maarja zo zal het wel niet gaan, alles en iedereen moet een helm op en op de rijbaan.
Als je dan met je begrenste metje brug op en wind tegen hebt, dan is het wel fijn om te weten dat je er niet alleen voor staat. (al die toeterende en scheldende mensen vlak achter je)..........zucht..........