Onderdelen groothandel Spartamet gestopt

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Onderdelen groothandel Spartamet gestopt

Bericht door Vrotkees »

Sinds 1 september 2019 hebben alle groothandels die aan de 2 wieler branche leveren geen enkel Spartamet onderdeel meer in het assortiment.
Alles wat overgebleven is aan opkopers verkocht wat ook meteen de grote prijzige advertentie lijsten op marktplaats ook verklaard.
De betaalbare N.O.V. ( nieuwe oude voorraad ) onderdelen zijn dus helaas bij de groothandel opgedroogd!
Ook fietsenmakers verkopen deze en van andere merken niet gangbare onderdelen aan opkopers.

Uiteraard weigeren wij de hoofdprijs te betalen, dus gaan we de onderdelen in Duitsland te bestellen waar er wel nog geleverd word door de groothandels en fabrikanten
Omdat ook die bron zal opdrogen zullen we steeds meer naar zelfgemaakte of speciaal vervaardigde onderdelen moeten gaan.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Onderdelen groothandel Spartamet gestopt

Bericht door Prutser-2009 »

Tja dan is het voor ons slopers zonder kenteken opkopen voor de onderdelen, zo heb ik dat in het verleden ook gedaan.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Onderdelen groothandel Spartamet gestopt

Bericht door Net bezig »

Ik hoop het niet, vanwege de 60km/l., gaat nergens om.
Maar mogelijk worden al spoedig veel Spartamet rijders door jaloerse (dure) Ebike bezitters, deugers en milieureligie nagewezen.
Uiteindelijk haken velen dan af met 2takt schaamte.
Dan is er minder vraag naar onderdelen.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Onderdelen groothandel Spartamet gestopt

Bericht door Vrotkees »

Als leek kun je niet bij de vakhandel een spartamet laten repareren of laten onderhouden.
En ook steeds meer bromfiets fietsenmakers stoppen met hun zaak.

Groothandels hebben nu ook zeer moeilijke tijden omdat de fabrikant nu zelf steeds meer de onderdelen levert aan de klant.
De vakhandel is dan vaak van de fabrikant zelf zoals Vespa en Yamaha 2 wiel dealers.
Uiteraard horen daar dan ook de hoge dealer prijzen bij.

2takt gaat toch op natuurlijke wijze voor 98% uitsterven.
de 2% die overblijft zijn de snor/brom 2takt van alle merken die bij liefhebbers en hobbyisten achterblijven.
Die goedkope Chinese 2takt troep scooters kunnen niet snel genoeg uitsterven.
Daar irriteert iedereen zich mateloos aan, die verstoken 1:30 ! .

De Spartamet is dus sinds 1 September 2019 echt een klassieker geworden.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Onderdelen groothandel Spartamet gestopt

Bericht door Spartapappa »

Mijn onderdelen partij groeit ook steeds meer.
Ik heb nu vier reserven blokjes en diverse uitlaten carburateurs onstekingen enz enz enz.
Mijn schuurtje puilt al aardig uit.
De vriendin klaagt : zit je nu alweer in de schuur aan de metjes te sleutelen. Onze dochter zegt dat ik zelfs naar spartamet ruik !😂😂😂
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Onderdelen groothandel Spartamet gestopt

Bericht door Vrotkees »

Het kost nu eenmaal tijd geld en energie om onderdelen bij elkaar te sprokkelen.
het houd je ook van de straat als je er aan sleutelt.
en in jouw geval ook van andere vrouwen :mrgreen:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Onderdelen groothandel Spartamet gestopt

Bericht door Spartapappa »

Nou dan ga ik vreemd bij het leven !
Want metjes zijn gewoon ook vrouwen !!!😂😂😂😂
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Onderdelen groothandel Spartamet gestopt

Bericht door Zwaantje »

Ik ben bang dat de toekomst van de Spartamet er niet heel rooskleurig uit gaat zien met deze regels. Verbrandingsmotoren zijn aan het uitsterven.
Bijvoorbeeld Tomos in Sloveni� is failliet gegaan. Dit was toch wel echt een boegbeeld in de brommerwereld en het steekt nogal om alles zo te zien weggaan. Bedankt EU
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Onderdelen groothandel Spartamet gestopt

Bericht door Net bezig »

Inderdaad jammer dat verbrandingsmotoren dit lot zullen moeten ondergaan.
Daarom toch een even een ode aan dat geweldige fenomeen.
Onderstaande 3 punten kunnen mij bijvoorbeeld ontroeren, ik denk aan de designers en vaklui die ze produceerden. En ook jullie, wij, die ze koesteren en in bedrijf hielden.
1.) Spartamet, Sachs-naafmotor 0,8 pk, met zo'n bijzonder aluminium achterwiel, echt een duurzaam geheel, prachtige details, in ��n keer goed. A propos, eerder zaten Duitsers zwaar te tobben met achterwiel aandrijving, Victoria, dat was het niet, toen kwam Berini met het ei op het voorwiel, geweldig bedacht, petje af hoor, ooohhh met die prachtige benzinetank, sorry, ronde vormen hou ik van.
2.) Vliegtuig zuigermotoren Douglas DC7, 4X 3400 pk, kleine compacte dingen. Een turbinetanker van 50.000 ton had in 70er jaren ongeveer hetzelfde vermogen. Trouwens die van Lockheed Super Constellation waren ook net zo krachtig maar meestal kwam je met 3 van de 4 motoren aan, die propellers waren zo groot dat het landingsgestel hoger moest zijn en daarom het richtingsroer lager om nog in een hangar te kunnen, die kreeg daarom drie kleinere.
3.) Groter bestaat niet, Wartsila Sulzer scheepsmotor, 2takt , 2006, 14 cyl. 7500 pk per cyl. 105000 pk
Dit alles door mensen handen gerealiseerd. :!:
Bedenk dat een verbrandingsmotor met nog kleinere toleranties werkt als bijvoorbeeld een stoomturbine of gasturbine.
Daarbij versnellings/vertragingskrachten, onophoudelijk hollen en stilstaan. Uitlijnen een vak apart.
Omdat verbrandingsmotoren veel zuiniger omspringen met brandstof dan stoom of gasturbines, zullen nog niet zo snel de motoren in de scheepvaart verdwijnen. :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten