Vandaag bezig geweest met een blokje dat ik vorig jaar gereviseerd had als reserve blok voor iemand die in 3 ploegen dienst werkt.
Dat was naar een week ineens gestopt en wilde niet meer starten.
De bekende verdachten werden uiteraard nagelopen en in goede werkende staat bevonden maar toch wilde het blokje nog steeds niet lopen!
Dan blijft er maar 1 ding over compressie verlies.
Maar hoe kan een gereviseerd blokje naar 1 week gebruik zijn compressie verliezen?
Wat bleek er was de afgelopen week telkens 1:50 mix getankt bij de pomp, die thuis werd aangelengd met euro 95!
Het blokje open gemaakt en de hele cilinder zat vol met krassen RONDOM en deze krassen zaten ook op de zuiger.
Dus die carterdelen zijn alleen nog goed voor de smeltoven.
Eerste Euro 95 / E10 slachtoffer !
Re: Eerste Euro 95 / E10 slachtoffer !
Gebrek aan smering zal de oorzaak zijn.
Tweetaktolie mengt slecht met ethanolhoudende benzine, hoe meer ethanol er in zit hoe slechter het mengt.
E 10.....er kan niet genoeg tegen gewaarschuwd worden.
Tweetaktolie mengt slecht met ethanolhoudende benzine, hoe meer ethanol er in zit hoe slechter het mengt.
E 10.....er kan niet genoeg tegen gewaarschuwd worden.
Re: Eerste Euro 95 / E10 slachtoffer !
E10 Beter voor het milieu jaja of de kweek van suikerhoudende vegetatie en de productie van alcohol geen energie kost of CO2 uitstoot.
In Brazilie rijden ze bijna allemaal op pure alcohol omdat ze daar bergen vol afvalmateriaal van suikerriet hebben dus daar is het een win win situatie.
In Brazilie rijden ze bijna allemaal op pure alcohol omdat ze daar bergen vol afvalmateriaal van suikerriet hebben dus daar is het een win win situatie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten