Eerste Euro 95 / E10 slachtoffer !

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3286
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Eerste Euro 95 / E10 slachtoffer !

Bericht door Vrotkees »

Vandaag bezig geweest met een blokje dat ik vorig jaar gereviseerd had als reserve blok voor iemand die in 3 ploegen dienst werkt.
Dat was naar een week ineens gestopt en wilde niet meer starten.
De bekende verdachten werden uiteraard nagelopen en in goede werkende staat bevonden maar toch wilde het blokje nog steeds niet lopen!
Dan blijft er maar 1 ding over compressie verlies.
Maar hoe kan een gereviseerd blokje naar 1 week gebruik zijn compressie verliezen?

Wat bleek er was de afgelopen week telkens 1:50 mix getankt bij de pomp, die thuis werd aangelengd met euro 95!
Het blokje open gemaakt en de hele cilinder zat vol met krassen RONDOM en deze krassen zaten ook op de zuiger.
Dus die carterdelen zijn alleen nog goed voor de smeltoven.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1499
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Eerste Euro 95 / E10 slachtoffer !

Bericht door spartarie »

Gebrek aan smering zal de oorzaak zijn.
Tweetaktolie mengt slecht met ethanolhoudende benzine, hoe meer ethanol er in zit hoe slechter het mengt.
E 10.....er kan niet genoeg tegen gewaarschuwd worden.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3286
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Eerste Euro 95 / E10 slachtoffer !

Bericht door Vrotkees »

E10 Beter voor het milieu jaja of de kweek van suikerhoudende vegetatie en de productie van alcohol geen energie kost of CO2 uitstoot.
In Brazilie rijden ze bijna allemaal op pure alcohol omdat ze daar bergen vol afvalmateriaal van suikerriet hebben dus daar is het een win win situatie.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten