Corona maatregelen

Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Corona maatregelen

Bericht door Net bezig »

Blijft moeilijk hoor, als Rutte zegt niet hamsteren, dan moet je toch juist andersom denken ?! :roll:

Ook veel foto's met telelenzen genomen die daardoor de mensen op elkaar plakken, op het strand, park etc. Dat vinden de mediabazen van die journalisten en de politiek eigenlijk best wel fijn, al die domme mensen, toch.
Daarmee druk je het falen van de overheid en media naar de achtergrond.

Nogmaals optreden overheid, en media advies, iedereen boven de 67 blijft voorlopig binnen. Komt er ruimte op de IC bedden.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Corona maatregelen

Bericht door Prutser-2009 »

iedereen loopt gevaar, ook de jongeren, tja en de grenzen met Belgie zijn dicht, zodat wij niet benzine kunnen tanken voor minder dan een euro per liter terwijl het in Nederland nog steeds voor woekerprijzen wordt verkocht, maar de belgen mogen wel ongestoord nederland in komen om onze winkels leeg te plunderen, geen wc papier, geen lang houdbare spullen helemaal niks, ook niet als ik om 8:30 in de winkel sta.

Artsen zonder grenzen stuurt veel spullen naar Iran en 50 bedden en 9 artsen naar Iran om daar te helpen terwijl de nood hier ook al erg hoog is, belachelijk. https://www.facebook.com/11965197470304 ... =3&theater

ik rij op dit moment af en aan om mijn dochter af te wisselen met mijn vrouw op hun werk in de gehandicaptenzorg, ik als vrijwilliger mag er niet eens meer binnen tenzij in echte hele grote noodgevallen.

En dan zie ik mensen massaal naar het strand gaan, nou die mogen ze van mij direct in de zeek gooien, 5km buiten de kust.

En de overheid die weigert een lockdown, belachelijk, over 14 dagen hebben we een giga uitbraak omdat het virus op rvs tot wel 3 dagen in leven kan blijven, in de lucht wel tot 3 uur.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Re: Corona maatregelen

Bericht door Snorfietsmafia »

Ik ben sinds Woensdag het virus ook wat serieuzer gaan nemen, ik ben momenteel werkloos tot sowieso 16 April dus ik blijf zo vaak mogelijk thuis. Ik heb nauwelijks sociale contacten, de afgelopen weken enkel mijn vriendin en een vriend.

Maar ik denk dat ik die vriend voorlopig ook even ga mijden, hij gaat namelijk w�l met meerdere mensen om vaak in groepjes (tot 5 personen) en is dus potentieel een drager. Mijn vriendin zit ook in isolatie en gaat enkel ook naar buiten voor de meest nodige dingen.

De angst is toch wel real, we moeten t�ch contact blijven houden. Werken is er ��n van, vitaal beroep, leuk en aardig maar die hebben dus de grootste kans op besmetting en kunnen zo hun gezinsleden ��k infecteren. Dan hebben we ook nog natuurlijk de noodzaak om boodschappen te doen.. Probeer het eens te mijden...

Ik ben van mening dat wij niet onnodig bang moeten zijn, men krijgt het of krijgt het niet. Het is bittere ellende ben ik sowieso mee eens. Maar ZOEK HET NIET OP!!

Normaal ben ik hier heel ''stoer'' in, maar nu ben ik echt voorzichtig met die shit. Ik voel mij nog steeds gezond (gelukkig) en ben van plan dat zo te houden, en wil niemand besmetten.

EEN ding is zeker.. Als deze shit voorbij is ga ik ook een prepper worden (dat gaat nu een beetje lastig met al die lege schappen) dan ben je die shit tenminste voor!!

Hieronder volgen frustraties:

IK haat die kutziekte zo fucking erg, fucking vuile klootzakken in China die zonodig fucking vleermuizen moesten vreten(de aangenomen oorzaak). Al sinds de tijden van de pest komen de meeste ziektes daar vandaan. Ik hou van mijn Chineze broeders, maar jullie moeten echt kappen met de meest rare diersoorten op te vreten a.u.b.

Ik haat de politiek, hadden ze gelijk een inreisverbod gedaan op China en daarna op de volgende landen waar Corona was geconstateerd hadden de problemen vermoedelijk minder geweest nu.

We mogen in onze handen knijpen dat wij niet zoals Italie zijn en relatief weinig doden hebben.

Positieve noot:

Ik heb het gevoel (sinds deze Zondag) dat het virus sneller gaat verdwijnen dan verwacht. Er is nu al daling waar te nemen.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Corona maatregelen

Bericht door Vrotkees »

sinds gisteren heeft onze gemeente het meest aantal besmettingen.
de 3 omringende gemeentes zijn er niet veel beter aan toe.
De Trauma heli die hier op de vliegbasis Volkel gestationeerd is vliegt veel meer op en aan.
Militaire voertuigen met rode kruizen erop beginnen een normaal straatbeeld te vormen in deze regio.

De stilte op straat is unheimlich geworden.
bijna geen verkeer, lege OV bussen, mensen gaan elkaar uit de weg.
Een vrachtwagen chauffeur uit de straat die tankstations bevoorraad vertelde mij dat er nu 60-70% minder benzine verkocht werd. :shock:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Corona maatregelen

Bericht door Net bezig »

Beste Vrotkees,
Kijk daar dan in het epicentrum van besmettingen alsjeblieft extra goed uit.
Koude op de slijmvliezen van neus en keel maken dat immuunsysteem minder effectief zo is te lezen.
Dus brommen.... beter van niet lijkt me, toch wel koud momenteel, bij het langzamer fietsen of lopen passeren er bovendien minder aerosolen, stofdeeltjes in de dan warmere neus of keel.
Hoop vooral voor jullie in Maas en Peel dat er snel een trenddaling komt.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Corona maatregelen

Bericht door Prutser-2009 »

dat het lijkt alsof het minder is komt omdat de rivm minder test, in groningen had een ziekenhuis het personeel getest, minister woedend want de uitkomst was dat de helft van het personeel de drager is van het virus.

een prepper was ik al min of meer al jarenlang, ik heb de evacuatie uit de bommelerwaard meegemaakt en dan weet je dat alle schijnheilige acties als allemaal klappen en een liedje tegelijk draaien op de radio geen enkele zak uitmaakt, de buurman die staat te klappen staat als eerste vooraan om wc papier te hamsteren en voor zichzelf te zorgen.

dus ik heb altijd voorraad in huis, verschillende portofoons, eten, drinken, opgeladen accu voor noodstroom, wat medicijnen, ik ben ietsjes voorbereid.
en kwa communicatiemiddelen redelijk getraind als ex-defensie en jota medewerker ieder jaar bij de scouting.

zorg eerst voor je eigen gezin en dan de rest.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Corona maatregelen

Bericht door Vrotkees »

Het is binnenhouden nu en alleen naar buiten als het niet anders kan om de hond uit te laten en boodschappen te doen.
Voor de rest is het groot onderhoud, bijwerken en conserveren wat de klok slaat.

Mijn dagelijks metje ligt bijna helemaal klaar in schoongemaakte, gerepareerde en geconserveerde onderdelen om weer gemonteerd te worden.
De gereviseerde vario versnelling van mijn Vespa Si ligt ook al klaar om gemonteerd te worden.
Vervelen doe ik me niet maar weer eens lekker tuffen op mijn metje mis ik echt wel.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Corona maatregelen

Bericht door Vrotkees »

Zibrokachel, noodaggregaat, blikvoer, camping kooktoestel , knijpkat, zwengelvoeding voor de radio ik red me ook wel. :mrgreen:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Corona maatregelen

Bericht door Prutser-2009 »

je vergeet een kapmes voor als de zombies komen :mrgreen:
het enige wat ik hier eigenlijk nog wel eens zou willen hebben is een aggregaat, een klein 4 takt ding, hoeft maar net genoeg te zijn om de cv ketel te laten draaien.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Corona maatregelen

Bericht door Net bezig »

Aan die praattafels hoor ik ze niet meer over milieu en intensieve veehouderij.
Goed moment om het met onze 17 miljoen nu eens over de intensieve menshouderij te hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten