Raad de storing....2 punt twee.
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: Raad de storing....2 punt twee.
De carburateur heeft dus duidelijk heel wat vlieguren erop zitten.
Pure slijtage dus !
Het is jammer dat de carburateurs niet meer nieuw te koop zijn voor nette bedragen.....
Pure slijtage dus !
Het is jammer dat de carburateurs niet meer nieuw te koop zijn voor nette bedragen.....
Re: Raad de storing....2 punt twee.
Hoe ouder de onderdelen hoe meer we moeten gaan meten en als het kan repareren.
Dit is echt zo een storing die voorkomt bij slijtage.
Een klein korreltje zand/stofje dat naar binnen komt en de geleiding/gasschuif in het huis slijt uit.
Warm / koud van de motor kan ook het metaal naar jaren enigszins vervormen.
En laat nu juist de Spartametoloog net genoeg geduld hebben om het uit te zoeken waar het zit.
En wat betreft nieuwe niet meer gemaakte onderdelen 3D printen in kunststof is al vrij normaal en betaalbaar geworden en kan al bijna al de Kunststof onderdelen van de spartamet vervangen.
3D printen in metaal is nog niet geschikt voor alles.
Maar wie weet hoever we over 10 jaar zijn
Dit is echt zo een storing die voorkomt bij slijtage.
Een klein korreltje zand/stofje dat naar binnen komt en de geleiding/gasschuif in het huis slijt uit.
Warm / koud van de motor kan ook het metaal naar jaren enigszins vervormen.
En laat nu juist de Spartametoloog net genoeg geduld hebben om het uit te zoeken waar het zit.
En wat betreft nieuwe niet meer gemaakte onderdelen 3D printen in kunststof is al vrij normaal en betaalbaar geworden en kan al bijna al de Kunststof onderdelen van de spartamet vervangen.
3D printen in metaal is nog niet geschikt voor alles.
Maar wie weet hoever we over 10 jaar zijn
Re: Raad de storing....2 punt twee.
Geen van de carburateurs die ik heb was nieuw toen ik ze in handen kreeg.
Ik knap ze op, zoek/koop ontbrekende onderdelen of repareer/maak ze zelf.
Bijna altijd zijn de flenzen krom, en soms ook is die schacht waarin de gasschuif loopt mee verbogen.
In dit geval heb ik wel de flens gericht, maar niet genoeg aandacht aan die gasschuif besteed.
Dat die huisjes kromtrekken is in mijn ogen een ontwerpfout van de fabriek....
Afijn, weer wat geleerd.
Ik knap ze op, zoek/koop ontbrekende onderdelen of repareer/maak ze zelf.
Bijna altijd zijn de flenzen krom, en soms ook is die schacht waarin de gasschuif loopt mee verbogen.
In dit geval heb ik wel de flens gericht, maar niet genoeg aandacht aan die gasschuif besteed.
Dat die huisjes kromtrekken is in mijn ogen een ontwerpfout van de fabriek....
Afijn, weer wat geleerd.
Re: Raad de storing....2 punt twee.
gelukkig is er een overschot aan carburateur huizen dus we kunnen wel eens een foutje maken om van te leren.
Een extra stalen verstevigings strip die de aantrek kracht van 2 bouten over de hele flens verdeeld zou al een oplossing kunnen zijn.
Een extra stalen verstevigings strip die de aantrek kracht van 2 bouten over de hele flens verdeeld zou al een oplossing kunnen zijn.
Re: Raad de storing....2 punt twee.
http://motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=2&t=6181
Zo schroef ik al viereneenhalf jaar mijn carburateurs vast, ik denk het beste wat ik op spartamet gebied uitgevonden heb.
Van kromme flenzen heb ik totaal geen last meer.
�en voorwaarde: Voor deze montage moet de flens w�l 100% vlak zijn, anders werkt het niet.
Zo schroef ik al viereneenhalf jaar mijn carburateurs vast, ik denk het beste wat ik op spartamet gebied uitgevonden heb.
Van kromme flenzen heb ik totaal geen last meer.
�en voorwaarde: Voor deze montage moet de flens w�l 100% vlak zijn, anders werkt het niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast