Corona maatregelen

Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Corona maatregelen

Bericht door Prutser-2009 »

nee blijkbaar als een ssd kapot gaat stop hij er zo maar ineens mee zonder waarschuwing
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Corona maatregelen

Bericht door Net bezig »

Prutser-2009 schreef: 12-04-2020 19:33 Nou ik ben er weer, computer ssd had het begeven dus nu een andere erin en noodgedwongen op Win10 ipv Win7
Succes met Win10. Ik heb het echt serieus geprobeerd, maar kon er helaas niet aan wennen. Het was voor mij een downgrade.
Gebeurde ook i.v.m. vernieuwen SSD.
Teruggegaan op Win7, ben weer helemaal relaxed, wat draait dat toch lekker.
Hoe bedenkt men zoiets als Win10, moeilijk gaan doen terwijl het allemaal zo soepel werkte.
Geen ondersteuning meer voor 7, jammer dan, ik heb AVG free als virusscanner.
Van C schijf compleet met alle programma's, heb ik een "Image" gemaakt, zeg maar een afdruk, die staat op D schijf evenals de belangrijke documenten en foto's.
Als C schijf eens crasched of volloopt met troep, zet je binnen 1 uur weer de Image vanuit D terug op C en alles is weer als nieuw. :)
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Corona maatregelen

Bericht door Prutser-2009 »

Ja ik vind win 8 en win10 absoluut geen verbetering, programmas die niet werken bijvoorbeeld, het programma om mijn beveiligingscameras te bekijken zegt bijvoorbeeld fout wachtwoord, hmm dat is vreemd, op de tablet en telefoon en win7 draait het prima met datzelfde wachtwoord.

Daar moet ik dus nog een oplossing voor zien te vinden.

de ellendige windows defender die bepaalde programmas als virus ziet en ze verwijderd, dat is ook niet de bedoeling, en eraf halen kan niet, ik moet dus in het register wat aan gaan passen, en er dan bitdefender oid opzetten die het systeem minder belast
Want win10 is ook weer trager dan win7

ik had de overstap zo lang mogelijk uitgesteld maar helaas.

Het mooist is twee schijven in raid draaien, gaat de ene kapot dan gaat de andere gewoon door en kun je er een vervangen, van de meeste zaken had ik al wel een backup, maar sommige zaken als favorieten ben je toch kwijt en de ellende dat het mailprogramma van win7 dus niet draait onder win10, moet ik een win7 laptop gebruiken om mijn oude mail te kunnen lezen.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Corona maatregelen

Bericht door Net bezig »

Men vindt mij wel eens voorbarig hoor. ;)
Het zou mooi zijn als jij Win 10 onder de knie krijgt en er misschien zelfs enthousiast van wordt.
Veel mensen hebben er namelijk geen probleem mee.
Dan hoop ik dit graag van je te horen . Het zou mij in ieder geval veel hoop geven. :)
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Corona maatregelen

Bericht door Vrotkees »

Win 10 is op veel punten dichtgetimmerd.
Oude spellen zoals Comand and Conquer die je via de DVD rom moest spelen werken nu ineens niet meer.
Je moet dus je eigen originele spellen "kraken" om ze vanaf de harde schijf te laten starten.
Dit gaat helaas niet altijd en/of het spel loopt vaak vast.

Ik heb dus een oude stand alone Win7 PC die ik puur alleen voor die oude spellen gebruik.

Terwijl het zo makkelijk is voor Microsoft om Xbox spellen op je PC te kunnen laten draaien.
Niemand snapt waarom ze dat niet doen.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Re: Corona maatregelen

Bericht door blauwlap »

Ik heb nu ongeveer 3 jaar windows 10 met de aanschaf van nieuwe pc en ben er nu wel aan gewend.
Heb veel in de loop der tijd veranderd zodat het meer naar mijn zin is.
Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma al in de tijd van windows 2000 dus zit niet met een veranderlijke windows applicatie opgezadeld.
Als virusscanner heb ik de scanner die xs4all "gratis" weggeeft aan z'n klanten. Deze heb ik er direct als eerste opgezet en heb eigenlijk geen last van dat windows beveiligingsmeuk want F secure heeft dat overgenomen.
Waar ik me nog aan stoor is het updaten waardoor je soms allerlij meuk ineens weer erbij krijgt of al had maar nu promt in beeld.
Moet wel zeggen dat updaten nu niet meer ineens begint en je pc opnieuw opstart zonder waarschuwing. Je krijgt nu een melding dat je opnieuw opstarten moet maar kunt dat ook uitstellen. Of je ziet het bij afsluiten dat er updates geinstalleerd zijn en dat die nog verwerkt worden met afsluiten.
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Corona maatregelen

Bericht door Net bezig »

Vandaag weer samen met mijn vrouw heerlijk een rondje gereden hier op Voorne, wel een krant op de borst en shawl om.
Wat een simpel genieten is dat toch, met het volume van een fiets en niets te hoeven doen. Mensen kijken nog steeds verwonderd. Sommigen met een lach anderen chagrijnig (die laatsten rijden trouwens vaak naast elkaar en worden boos als je belt, ze hebben zelf niet in de gaten dat ze de 1,5m afspraak negeren, fietspad is echt niet 4,5m breed voor 3 man, mag de regering trouwens ook wel eens iets van zeggen)
Hoe lang nog dat genieten denk ik dan, zag gisteren weer een mevrouw in de krant, kreeg een halve pagina ging over die prachtige luchten nu we minder vervuilen, en ze had het over snel verbieden van vieze 2takt scooters.
Maar niemand had het gisteren over het nare typische "zaterdag weer" toen het de hele dag regende, met grauwe luchten. Waar kwam dat dan ineens vandaan.
Genieten dus maar zolang het nog kan.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Corona maatregelen

Bericht door Vrotkees »

Ik ben met wel zeer groot onderhoud bezig van mijn dagelijks metje.
Het gehele metje is tot de laatste schroef uit elkaar gegaan naar dat het frame krom was.
ander frame met kenteken in orde gemaakt.
motor en voorwiel gereviseerd
benzinekraan gereviseerd, andere tank met reflector
spatborden uitgedeukt geplamuurd en gespoten
alle zwarte metaaldelen weer opnieuw gespoten
kettingkast ben ik nu nog mee bezig.

en onze metjes zijn echt niet de vervuilers.
dat zijn die goedkope chinese meuk scooters die 1:30 smeren om de spelingen van de slechte onderdelen op te vangen.
Onze metjes verbruiken veel minder schoon verbrandende 2takt olie (150 ml per1000 km) dan een moderne 4takt turbo auto 500ml motorolie per 1000 km
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
retepd
Berichten: 82
Lid geworden op: 28-05-2011 11:11

Re: Corona maatregelen

Bericht door retepd »

Prutser-2009 schreef: 16-04-2020 08:00
de ellendige windows defender die bepaalde programmas als virus ziet en ze verwijderd, dat is ook niet de bedoeling, en eraf halen kan niet, ik moet dus in het register wat aan gaan passen, en er dan bitdefender oid opzetten die het systeem minder belast
Want win10 is ook weer trager dan win7
TIP

https://www.sordum.org/9480/defender-control-v1-6/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten