Tige inconne

Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3286
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Tige inconne

Bericht door Vrotkees »

Uit ervaring weet ik dat de maat die onder op cilinder staat (B,C en D ) meestal niet klopt.
Ook zie je regelmatig geen aanduiding op de cilinder staan

Het beste wat je kunt doen is gewoon diverse maten zuigers proberen zonder zuigerveer.
Als er een lichte weerstand is en geen speling voelt heb je een goede zuiger voor DIE cilinder.
Google translate
Je sais par exp�rience que la taille au bas du cylindre (B, C et D) est g�n�ralement incorrecte.
Vous ne voyez �galement r�guli�rement aucune indication sur le cylindre

La meilleure chose � faire est d'essayer diff�rentes tailles de pistons sans segment de piston.
S'il y a une l�g�re r�sistance et aucun jeu, vous avez un bon piston pour CE cylindre.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Amg59
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-07-2018 00:39

Re: Tige inconne

Bericht door Amg59 »

Bonjour

J�ai re�u le nouveau piston il rentre bien dans le cylindre
Mais quand j essaye de le rentrer avec le segment sa coince

Je ne sais pas comment faire

Merci
Google translate
Hallo

Ik heb de nieuwe zuiger ontvangen, deze past goed in de cilinder
Maar als ik probeer het in het segment te krijgen, blijft het hangen

Ik weet niet hoe ik dat moet doen

Dankjewel
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3286
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Tige inconne

Bericht door Vrotkees »

De zuigerveer moet je heel voorzichtig over de kop van de zuiger heen drukken.
Eerst doe je 1 kant van de zuigerveer in de groef en dan werk je de zuigerveer rondom in de groef.

Let wel op dat je de zuigerveer goed om erop zet in verband met de uitsparing van de zuigerpen.

De zuiger met zuigerveer wil wel eens moeilijk in de cilinder gaan.
Het insmeren van de zuiger en cillider met WD40 en haaks invoeren is de oplossing.
Google translate
Le segment de piston doit �tre press� tr�s soigneusement sur la t�te du piston.
D'abord, vous mettez 1 c�t� du segment de piston dans la rainure, puis vous travaillez le segment de piston tout autour dans la rainure.

Veuillez noter que vous mettez correctement le segment de piston en raison de l'�videment de l'axe de piston.

Le piston avec segment de piston est parfois difficile � p�n�trer dans le cylindre.
La solution consiste � lubrifier le piston et le cillider avec du WD40 et � les ins�rer � angle droit.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Amg59
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-07-2018 00:39

Re: Tige inconne

Bericht door Amg59 »

J�ai r�ussi � mettre le piston dans le cylindre en le lubrifiant avec de l huile

Demain je remonte le moteur sur le v�lo en esp�rant qu�il d�marre bien

Merci beaucoup pour votre aide
Google translate
Het lukte me om de zuiger in de cilinder te stoppen door hem met olie te smeren

Morgen zet ik de motor weer op de motor in de hoop dat hij goed start

heel erg bedankt voor je hulp
Amg59
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-07-2018 00:39

Re: Tige inconne

Bericht door Amg59 »

Bonjour

Je rencontre un probl�me pour remonter la roue sur le moteur

En rentrant la roue sur l�axe et en tournant l�g�rement � droite pour l�enfoncer
J�ai remarquer que cela avez fait bouger les quatres cliquet

Il se sont d�sengag� du ressort

Est ce qu�il y a une technique particuli�re pour introduire la roue sans faire bouger les cliquets ?

Merci
Google translate
Hallo

Ik heb een probleem om het wiel weer op de motor te plaatsen

Door het wiel op de as in te trekken en iets naar rechts te draaien om het in te drukken
Ik merkte dat het de vier klikken deed bewegen

Ze maakten zich los van de lente

Is er een bepaalde techniek om het wiel te introduceren zonder de pallen te bewegen?

Dankjewel
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3286
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Tige inconne

Bericht door Vrotkees »

Je moet nooit eerst de naafhuls 12 in het wiel 6 monteren !
De spanning is veel te groot om de naafhuls in het blok over de pallen te krijgen.

Zoals ik al eerder heb gezegd je moet de aandrijfas in delen opbouwen
eerst het deel dat je later in de het wiel doet en dan het tandwiel van de aandrijving.

Het wiel zet je pas als allerlaatste erop
Google translate
Vous ne devez jamais installer le manchon de moyeu 12 dans la roue 6 en premier!
La tension est beaucoup trop grande pour que l'enveloppe du moyeu se trouve dans le bloc sur les cliquets.

Comme je l'ai dit auparavant, vous devez construire l'arbre d'entra�nement en plusieurs parties
d'abord la partie que vous avez ensuite mise dans la roue puis l'engrenage de l'entra�nement.

Tu n'as mis la roue qu'en dernier
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1499
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Tige inconne

Bericht door spartarie »

De vraag is of de naafhuls ooit het wiel verlaten heeft...
Amg59
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-07-2018 00:39

Re: Tige inconne

Bericht door Amg59 »

Effectivement la coque du moyeu est sur la roue
Google translate
De naafschaal zit inderdaad op het wiel
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3286
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Tige inconne

Bericht door Vrotkees »

Met het zelfde soort gereedschap als van een solex kun je het freewheel losmaken en de naafhuls los halen.
gelukkig is dat freewheel en dat gereedschap hetzelfde.
Het freewheel tandwiel is van het Franse merk Atom

je moet altijd het wiel van de motor halen door het freewheel te verwijderen.
De lagers en vulringen vallen namelijk in de motor als je de naafhuls cq as trekt.

Google translate
Avec le m�me type d'outils qu'un Solex, vous pouvez desserrer la roue libre et retirer la coque du moyeu.
heureusement que la roue libre et les outils sont les m�mes.
Le pignon de roue libre est de la marque fran�aise Atom

vous devez toujours retirer la roue du moteur en retirant la roue libre.
Les roulements et les rondelles tombent dans le moteur lorsque vous tirez la coque ou l'arbre du moyeu.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3286
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Tige inconne

Bericht door Vrotkees »

spartarie schreef: 19-05-2020 21:44 De vraag is of de naafhuls ooit het wiel verlaten heeft...
Dat werd even later beantwoord :D

NON
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast