Stationair draien verzuipt
Stationair draien verzuipt
Hallo, vrienden ik heb een probleem, als ik stopt bj de stop licht 2 of 3 minunetten stationair draaien daarna saxonette is verzuipt . Imand heeft idee voor mijn? MVG SAL?
Re: Stationair draien verzuipt
Een 301 motor houd er niet van als ie lang stationair loopt.
De uitlaat vult zich en dan slaat de motor af.
Als je langer moet wachten moet je regelmatig even wat gas geven
Het kan ook zijn dat je lekkende benzine bedoelt waardoor ie verzuipt.
Als je luchtfilter nat is dan lekt er benzine in de carburateur en dan is er een pakking, o-ring of membraan kapot.
De uitlaat vult zich en dan slaat de motor af.
Als je langer moet wachten moet je regelmatig even wat gas geven
Het kan ook zijn dat je lekkende benzine bedoelt waardoor ie verzuipt.
Als je luchtfilter nat is dan lekt er benzine in de carburateur en dan is er een pakking, o-ring of membraan kapot.
Re: Stationair draien verzuipt
Ook wat mij betreft een typisch probleem, dat afslaan bij stationair draaien.
Moet inderdaad regelmatig wat gas geven om het te voorkomen. Ook bij mijn andere Sax's.
Jammer dat ik het nu pas lees, ...sta ik afgelopen zaterdag bij de Lidl, trekt er een jongeman zijn Spartamet aan en loopt naar mij toe om mij aan te spreken over mijn Saxonette. Zijn Spartamet had een aluminium gegoten voorwiel wat mij opviel.
Ook het benzine tankje was anders, wat meer gebold aan de achterzijde. We hebben vervolgens zeker wel 15 minuten staan praten.
Maar nu komt het..., de jongen heeft niet ��n keer gas hoeven geven en had zeker nog een uur met mij kunnen doorpraten, had de motor nog rustig gelopen. Eeeehh dan had ik natuurlijk wel policor en milieucor er wat van gezegd hoor, h�..zo, dat lucht op...
Hij had het wel over een gemonteerde fan op vliegwiel die wat overdruk op luchtinlaat gaf, ik zag ook een loos slangetje uit het blokje komen. Ook vroeg hij mij of ik een catatlisator had. mogelijk dat dat iets met de fan van doen had.
Vroeg hem om lid te worden van het forum, zou ie over nadenken.
Komen we mogelijk wat meer aan de weet.
Ja, best een interessant dingetje mannen, dat afslaan bij stationair toerental.
Moet inderdaad regelmatig wat gas geven om het te voorkomen. Ook bij mijn andere Sax's.
Jammer dat ik het nu pas lees, ...sta ik afgelopen zaterdag bij de Lidl, trekt er een jongeman zijn Spartamet aan en loopt naar mij toe om mij aan te spreken over mijn Saxonette. Zijn Spartamet had een aluminium gegoten voorwiel wat mij opviel.
Ook het benzine tankje was anders, wat meer gebold aan de achterzijde. We hebben vervolgens zeker wel 15 minuten staan praten.
Maar nu komt het..., de jongen heeft niet ��n keer gas hoeven geven en had zeker nog een uur met mij kunnen doorpraten, had de motor nog rustig gelopen. Eeeehh dan had ik natuurlijk wel policor en milieucor er wat van gezegd hoor, h�..zo, dat lucht op...
Hij had het wel over een gemonteerde fan op vliegwiel die wat overdruk op luchtinlaat gaf, ik zag ook een loos slangetje uit het blokje komen. Ook vroeg hij mij of ik een catatlisator had. mogelijk dat dat iets met de fan van doen had.
Vroeg hem om lid te worden van het forum, zou ie over nadenken.
Komen we mogelijk wat meer aan de weet.
Ja, best een interessant dingetje mannen, dat afslaan bij stationair toerental.
Re: Stationair draien verzuipt
Dat afslaan bij lang stationair draaien komt vooral omdat de lip in het inlaatmembraan niet goed sluit.
Bij elke "neergaande slag" van de zuiger wordt mengsel in eerste instantie terug geperst in de carburateur die daardoor "vervet".
Beter is een carbon membraan dat praktisch altijd goed sluit en bovendien sneller op drukwisselingen reageert.
Ik kan bij wijze van spreken mijn metje starten, een boek uitlezen en dan pas wegrijden...
Trouwens, die fan op het vliegwiel hoort bij de katalysator uitvoering van het spartametblokje en zorgt niet voor overdruk
op de luchtinlaat.
Eerder het tegenovergestelde, m.b.v. die fan wordt juist lucht afgezogen daar en in de uitlaat geperst, dit om de katalysator goed te laten werken.
Bij elke "neergaande slag" van de zuiger wordt mengsel in eerste instantie terug geperst in de carburateur die daardoor "vervet".
Beter is een carbon membraan dat praktisch altijd goed sluit en bovendien sneller op drukwisselingen reageert.
Ik kan bij wijze van spreken mijn metje starten, een boek uitlezen en dan pas wegrijden...
Trouwens, die fan op het vliegwiel hoort bij de katalysator uitvoering van het spartametblokje en zorgt niet voor overdruk
op de luchtinlaat.
Eerder het tegenovergestelde, m.b.v. die fan wordt juist lucht afgezogen daar en in de uitlaat geperst, dit om de katalysator goed te laten werken.
Re: Stationair draien verzuipt
wat ook zou helpen zijn die nieuwe 3d geprinte inlaat membranen.
omdat de lipjes iets schuin liggen en er geen verspringingen meer in de doorlaat zitten heb je ook een verbetering.
Altijd leuk om te zien dat we verder ontwikkelen en een steeds fijner lopend metje krijgen.
omdat de lipjes iets schuin liggen en er geen verspringingen meer in de doorlaat zitten heb je ook een verbetering.
Altijd leuk om te zien dat we verder ontwikkelen en een steeds fijner lopend metje krijgen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten