Brommer loopt slechter als 'ie warm is
Re: Brommer loopt slechter als 'ie warm is
Het leuke is dat die brommer ook bij een liefhebber gekomen is.
Ze vreten maar een paar kruimels brood per jaar alleen ze vragen wel aandacht
En je word ook nooit dommer van het sleutelen aan een ander merk type 2 wieler.
En zo een hoog aaibaarheidsfactor brommertje blijft ook geliefd bij het publiek als je rond tuft.
Ze vreten maar een paar kruimels brood per jaar alleen ze vragen wel aandacht
En je word ook nooit dommer van het sleutelen aan een ander merk type 2 wieler.
En zo een hoog aaibaarheidsfactor brommertje blijft ook geliefd bij het publiek als je rond tuft.
Re: Brommer loopt slechter als 'ie warm is
Je hebt helemaal gelijk over die aaibaarheidsfactor! Ik gebruik hem als dagelijks vervoer van hot naar her, en elke keer als ik er weer bij terug kom staat er wel iemand te koekeloeren.
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: Brommer loopt slechter als 'ie warm is
En als je als voorbeeld een puch mv 50 of maxi neemt.
Die krengen waren super betrouwbaar !
Een keer heeft mijn puch maxi mij laten lopen, tja......als het baasje vergeet te tanken houd het op.
Trouwens die maxi is nu super gewild, veel jeugd rijdt er op.
Alleen vind ik het zo jammer om te zien dat ze zo verkracht worden. Met zo,n middenbuis die ze tussen balhoofd en zadel steun lassen.
Maarja vroeger werden die mv 50 achterspartborden ook afgezaagd.
En de Honda c50 kreeg een super breedstuur + afgezaagde achterkont. (ook jammer)
Maar betrouwbaar was het spul in die tijd wel !
En als mooie bijkomstigheid......je kon alles zelf doen.
Nu ben je al een uur verder om alle plastickappen van je scoot te slopen.
En als het beestje injectie heeft, ben al helemaal snel uitgesleuteld !
Nee geef mij maar vroeger, toen je nog kuilen in de weg had i.p.v drempels
Die krengen waren super betrouwbaar !
Een keer heeft mijn puch maxi mij laten lopen, tja......als het baasje vergeet te tanken houd het op.
Trouwens die maxi is nu super gewild, veel jeugd rijdt er op.
Alleen vind ik het zo jammer om te zien dat ze zo verkracht worden. Met zo,n middenbuis die ze tussen balhoofd en zadel steun lassen.
Maarja vroeger werden die mv 50 achterspartborden ook afgezaagd.
En de Honda c50 kreeg een super breedstuur + afgezaagde achterkont. (ook jammer)
Maar betrouwbaar was het spul in die tijd wel !
En als mooie bijkomstigheid......je kon alles zelf doen.
Nu ben je al een uur verder om alle plastickappen van je scoot te slopen.
En als het beestje injectie heeft, ben al helemaal snel uitgesleuteld !
Nee geef mij maar vroeger, toen je nog kuilen in de weg had i.p.v drempels
Re: Brommer loopt slechter als 'ie warm is
Er worden er veel verkracht, maar er zijn er natuurlijk ook ontzettend veel van gebouwd. Dat maakt het eigenlijk ook wel weer leuk, om zo'n apparaat uniek te maken. Een beetje zoals wat mensen doen met oude Kevers. Vandaag krijg ik een nieuw setje schokbrekers binnen, de oude hebben het wel een beetje gehad. Ben benieuwd wat een verschil dat maakt, ze zien er in ieder geval totaal anders uit dan de originele.
Re: Brommer loopt slechter als 'ie warm is
Nieuwe moderne onderdelen en materialen kunnen ook een verbetering zijn.
Wat scooters betref ik ben niet zo een fan van die kleine wielen.
Je gaat er veel makkelijker mee op je bek.
En die scooters met 16"wielen net als een bromfiets zijn groter als een klassieke motorfiets.
Doe mij dan maar een 250cc Sparta victoria 2takt motorfiets of BMW R50 4 takt
Ik zie nu duidelijk dat de jeugd hier de Vespa Ciao/ Si en Puch maxi in snor uitvoering gevonden heeft.
Je ziet steeds meer jeugd naast de elektrische fiets op ze naar school en naar de sportvelden rijden.
Leuk is ook te zien dat de jeugd die een technische opleiding doet op oude schakel Zundapps Kreidlers NSU's Puch's en Honda's MB/MT rijd.
De Tomos die word nog steeds het meeste door volwassenen gebruikt en vooral in steden zoals den Bosch en Eindhoven struikel je er zowat over.
Wat scooters betref ik ben niet zo een fan van die kleine wielen.
Je gaat er veel makkelijker mee op je bek.
En die scooters met 16"wielen net als een bromfiets zijn groter als een klassieke motorfiets.
Doe mij dan maar een 250cc Sparta victoria 2takt motorfiets of BMW R50 4 takt
Ik zie nu duidelijk dat de jeugd hier de Vespa Ciao/ Si en Puch maxi in snor uitvoering gevonden heeft.
Je ziet steeds meer jeugd naast de elektrische fiets op ze naar school en naar de sportvelden rijden.
Leuk is ook te zien dat de jeugd die een technische opleiding doet op oude schakel Zundapps Kreidlers NSU's Puch's en Honda's MB/MT rijd.
De Tomos die word nog steeds het meeste door volwassenen gebruikt en vooral in steden zoals den Bosch en Eindhoven struikel je er zowat over.
Re: Brommer loopt slechter als 'ie warm is
In ons tweewielerpark bevindt zich ook een Piaggio Zip scooter.Spartapappa schreef: ↑30-05-2020 07:59
En als mooie bijkomstigheid......je kon alles zelf doen.
Nu ben je al een uur verder om alle plastickappen van je scoot te slopen.
En als het beestje injectie heeft, ben al helemaal snel uitgesleuteld !
Nee geef mij maar vroeger, toen je nog kuilen in de weg had i.p.v drempels
Best wel een handig dingetje en het blokje loopt goed.
Maar onderhoud....ik ben laatst welgeteld een UUR bezig geweest om een nieuwe bougie te monteren, normaal gesproken doe je dat in
een minuut.
Zooooo slecht bereikbaar...
Plastic kappen demonteren...dat zal wel met allerlei plugjes vastzitten die na verloop van tijd uitharden en alleen maar door af te breken
los willen komen, ik begin er niet aan.
Voordat je een probleem opgelost hebt heb je er tien problemen bij..
Totaal off topic natuurlijk...
Re: Brommer loopt slechter als 'ie warm is
Scooters ben ik zelf ook geen fan van, die kleine wieltjes kunnen je snel in een gat lopen. Wat ik echter het grootste rotpunt vind aan al die nieuwe (snor-)scooters is dat die dingen GIGANTISCH zijn! Even een willekeurig scootertje opgezocht, afmetingen LxB: 189cm x 87cm. Nu is meestal de lengte vergelijkbaar met een ouderwetse brommer, maar wat zijn ze breed zeg! 87 centimeter in de kont, Mijne is ongeveer 30 achteraan, en net 60 op het breedste punt, namelijk het stuur. Samen met de Met kan mijn Batavus mooi in mijn halletje staan, zo'n groot onding had nooit gepast.
Re: Brommer loopt slechter als 'ie warm is
De Brommer is na de 2de wereldoorlog ontstaan zodat je een simpel betrouwbaar gemotoriseerd vervoermiddel had waarvoor je geen rijbewijs nodig had.
Ik weet nog als klein kind in de jaren 70 dat veel mannen met een lederen tas met boterhammen op de bagagedrager vastgebonden en een pothelmpje op morgens zeer vroeg naar het werk gingen op hun Kreidler Florett
Ook mijn ouders hadden beide een Peugeot bromfiets voor het werk.
Later hebben ze het rijbewijs gehaald en is er een auto gekomen (Simca 1100) en werd er 1 bromfiets verkocht.
In diverse landen was zo een regeling en was tot 50cc vrijgesteld van een rijbewijs.
Nu is Nederland 1 van de weinige landen waar nog die 50cc klasse bestaat.
In de meesten vallen ze onder de lichte motorfiets categorie 80-125cc en mogen ze ook met een autorijbewijs gereden worden.
De huidige grote scooters op de weg zijn eigenlijk terug gekeurde motorscooters voor onze niche afzetmarkt.
De allereerste bromscooter de Vespa PK50 was al een terug gekeurde PK125 motorscooter.
Ik weet nog als klein kind in de jaren 70 dat veel mannen met een lederen tas met boterhammen op de bagagedrager vastgebonden en een pothelmpje op morgens zeer vroeg naar het werk gingen op hun Kreidler Florett
Ook mijn ouders hadden beide een Peugeot bromfiets voor het werk.
Later hebben ze het rijbewijs gehaald en is er een auto gekomen (Simca 1100) en werd er 1 bromfiets verkocht.
In diverse landen was zo een regeling en was tot 50cc vrijgesteld van een rijbewijs.
Nu is Nederland 1 van de weinige landen waar nog die 50cc klasse bestaat.
In de meesten vallen ze onder de lichte motorfiets categorie 80-125cc en mogen ze ook met een autorijbewijs gereden worden.
De huidige grote scooters op de weg zijn eigenlijk terug gekeurde motorscooters voor onze niche afzetmarkt.
De allereerste bromscooter de Vespa PK50 was al een terug gekeurde PK125 motorscooter.
Re: Brommer loopt slechter als 'ie warm is
Huh, jaren 70 ????
Zo ga ik nog steeds naar mijn werk!
Weliswaar niet op een Kreidler maar op een Honda.
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: Brommer loopt slechter als 'ie warm is
Inderdaad zijn de scooters gigantisch !
Ik had zo,n retro chinese scooter met zo,n breedstuur, kreeg het kreng amper de schuur in.
Geef mij maar een metje ! Daar van staan er momenteel drie van in de schuur. En nog kan ik mijn kont keren
Wat Arie zegt is waar, je kan slecht bij het motortje van een zip. Alles zit weg gewerkt.(heb er ook aan gesleuteld)
Ik vind het leuk als ik er zo bij kan, zo,n scooter werkt bij mij het zelfde als ontmoedigingsbeleid.
Ik heb een bedrijfswagen waar ik me mee verplaatst.
Anders werd het een puch maxi (als ik verder moest rijden)
Werkte ik dichtbij, dan de spartamet ! klavertje drie.
Ik had zo,n retro chinese scooter met zo,n breedstuur, kreeg het kreng amper de schuur in.
Geef mij maar een metje ! Daar van staan er momenteel drie van in de schuur. En nog kan ik mijn kont keren
Wat Arie zegt is waar, je kan slecht bij het motortje van een zip. Alles zit weg gewerkt.(heb er ook aan gesleuteld)
Ik vind het leuk als ik er zo bij kan, zo,n scooter werkt bij mij het zelfde als ontmoedigingsbeleid.
Ik heb een bedrijfswagen waar ik me mee verplaatst.
Anders werd het een puch maxi (als ik verder moest rijden)
Werkte ik dichtbij, dan de spartamet ! klavertje drie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast