Slecht starten

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
Ruud
Berichten: 172
Lid geworden op: 08-04-2010 15:55

Slecht starten

Bericht door Ruud »

Heb een vraagje wat betreft het starten van mijn Metje.
Als ik hem weg zet op de midden standaard staat het voorwiel los van de grond( hangt die achterover)
Als ik hem dan van de standaard afhaal wil die niet opstarten.

Als ik dan na het proberen op te starten, moet ik ongeveer 2 minuten niets doen en dan start die wel weer op.

Wat kan de eventuele oorzaak daarvan zijn.

MVG Ruud
MVG Ruud
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Slecht starten

Bericht door spartarie »

Ruud schreef: 09-06-2020 17:32 Heb een vraagje wat betreft het starten van mijn Metje.
Als ik hem weg zet op de midden standaard staat het voorwiel los van de grond( hangt die achterover)
Als ik hem dan van de standaard afhaal wil die niet opstarten.
Als ik dan na het proberen op te starten, moet ik ongeveer 2 minuten niets doen en dan start die wel weer op.
Als je hem op de midden standaard laat staan, start hij dan wel?
Hoe start hij als de motor warm is, ik bedoel uitzetten en direct daarna weer starten, geeft dat problemen?

Probeer eens dit: Voordat je start de chokehevel een paar keer van helemaal omhoog naar helemaal naar voren te bewegen.
Dat helpt eventuele luchtbellen te ontsnappen en een "plakkend" benzinemembraan kan er door loskomen.
Ruud
Berichten: 172
Lid geworden op: 08-04-2010 15:55

Re: Slecht starten

Bericht door Ruud »

Hoi Arie,
Als hij op de midden standaard staat start die niet op (heb het echter nog niet zolang geprobeerd tot uuh... het touwtje zou breken) :lol:
Zal het ook eens proberen als die warm is, dan op de midden standaard zetten of die dan wil starten hoor je nog hoe of wat.

De choke hevel of verschillende manieren had ik al uit geprobeerd maar dat werkt ook niet.
Echt het enigste wat werkt is aantrekken en dan minimaal 2 min. wachten en dan weer aantrekken.

* Spartarie, probleem doet zich voor als ik bijv. naar de voetbal ben geweest en dan na de wedstrijd naar huis wil, en die zo'n 2 a 3 uur stil heeft gestaan.
MVG Ruud
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast