Omdat ik ook klein beetje modeltrein gek ben zat ik eens op een Facebook groep te kijken.
Daar las IK over slecht sleepcontact locomotief - rails en hoe dat op te lossen.
Daar was het meest aanbevolen ATF automatische transmissie olie.
Die olie geleid electriciteit en loste slecht contact op.
Je hoeft maar weinig op een doekje te doen en daar de delen mee insmeren.
Je kunt bij een garage vragen om een paar druppels in een klein potje, als je geluk hebt krijg je dat wel, zo werd geschreven daar.
Dus proberen kan altijd en lijkt me beter dan teveel vet.
ik kan zelf niet meer proberen.
Raad de storing 8
Re: Raad de storing 8
het doel van vet is dat de schroefdraad afgedicht word voor valse lucht.
Olie dicht niet af.
Normaal levert dat geen probleem op maar nu wel .
Olie dicht niet af.
Normaal levert dat geen probleem op maar nu wel .
Re: Raad de storing 8
Valse lucht kan je krijgen langs de twee "korte" bevestegings schroeven van de carburateur.
Dat zijn namelijk doorlopende schroefdraden.
Die twee doop ik altijd even in de Hylomar, volgens mij zaten er af fabriek ook nog kunststof ringetjes onder de schroefkoppen.
Die andere twee schroeven, die hele korte en die hele lange, die door die grote sluitring gaan, die moeten in principe
de carburateur aarden, en langs die twee schroeven kan geen valse lucht het blok in.
Dat zijn namelijk doorlopende schroefdraden.
Die twee doop ik altijd even in de Hylomar, volgens mij zaten er af fabriek ook nog kunststof ringetjes onder de schroefkoppen.
Die andere twee schroeven, die hele korte en die hele lange, die door die grote sluitring gaan, die moeten in principe
de carburateur aarden, en langs die twee schroeven kan geen valse lucht het blok in.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten