Welke Uitlaat Pakking
Moin,
zo geeft dat niets. bij een originelle Uitlaat hort een Ring 27x 2,5
als je een nabouw heeft b.v. Sito ( da staat ook 2974 op) dan moet je een Ring 27x3 hebben.
Het best voor de hoge Temperatuur een Viton Ring
Als je hem zo heeft
de rubberring zachtjes in de sleuf indrukken. maar veel koperenpasta gebruiken
groet fehntjer
zo geeft dat niets. bij een originelle Uitlaat hort een Ring 27x 2,5
als je een nabouw heeft b.v. Sito ( da staat ook 2974 op) dan moet je een Ring 27x3 hebben.
Het best voor de hoge Temperatuur een Viton Ring
Als je hem zo heeft
de rubberring zachtjes in de sleuf indrukken. maar veel koperenpasta gebruiken
groet fehntjer
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Net bezig schreef:Het zij maar weer eens gezegd, dat rubber onsamendrukbaar is.
Natuurlijk is rubber w�l samendrukbaar, in ieder geval vervormbaar.
Weliswaar is het mij onbekend of hij de temperatuur kan hebben, maar voorlopig gaat het goed.
Als het geen Viton is zal dat niet lang duren.
Eerst controleren of er geen onregelmatigheden in de groef van de uitlaat zitten.
Aangezien u een nieuwe uitlaat heeft is de kans daarop klein, t�ch even kijken!
Ook het "tuutje" van de motor waar de uitlaat overheen valt schoonmaken!
Uitlaat monteren: Gebruik wat kopervet en probeer de uitlaat afwisselend links- en rechtsom draaiend omhoog te werken, dus terwijl u druk naar boven geeft afwisselend draaien.
Bij ingebouwde motor is er niet veel ruimte om te draaien, maar wel iets.
Maar misschien heeft u een maandagochtend exemplaar uitlaat.. :cry:
Ik word er nu aan herinnerd dat ik inmiddels 4 maanden en 1400 km verder met de dunnere geplakte ring rijd. Nog steeds dicht.
Zal hem volgend jaar eens bekijken en een originele proberen volgens de aanbevolen methode van:
Spartarie die schreef:
Zal hem volgend jaar eens bekijken en een originele proberen volgens de aanbevolen methode van:
Spartarie die schreef:
Ik denk dat Copaslip inderdaad zacht en smeu�g blijft, koper wordt zacht bij verhitten.Ook het "tuutje" van de motor waar de uitlaat overheen valt schoonmaken!
Uitlaat monteren: Gebruik wat kopervet en probeer de uitlaat afwisselend links- en rechtsom draaiend omhoog te werken, dus terwijl u druk naar boven geeft afwisselend draaien.
Bij ingebouwde motor is er niet veel ruimte om te draaien, maar wel iets.
Re: Welke Uitlaat Pakking
Kleur bekennen hoort er ook bij...
Vandaag voor de tweede keer een uitlaat in handen die zich NIET met de normale 2.5 x 27 mm pakkingring liet monteren.
Gebruik van geweld, kruislings aandraaien, event. met langere boutjes, leidde alleen tot vervorming van het montageplaatje van de uitlaat.
Alle trucs geprobeerd...uiteindelijk (net als de eerste keer) naar de dremel gegrepen en de groef in de uitlaatmond wat uitgeslepen.
Net zolang tot ik de uitlaat, puur op handkracht, al draaiend op zijn plek kan duwen.
Zo gaat het ook met alle oude, maar nog steeds goede, uitlaten die ik heb.
Een dubbele verzameling uitlaatpakkingen zie ik niet zitten...
Vandaag voor de tweede keer een uitlaat in handen die zich NIET met de normale 2.5 x 27 mm pakkingring liet monteren.
Gebruik van geweld, kruislings aandraaien, event. met langere boutjes, leidde alleen tot vervorming van het montageplaatje van de uitlaat.
Alle trucs geprobeerd...uiteindelijk (net als de eerste keer) naar de dremel gegrepen en de groef in de uitlaatmond wat uitgeslepen.
Net zolang tot ik de uitlaat, puur op handkracht, al draaiend op zijn plek kan duwen.
Zo gaat het ook met alle oude, maar nog steeds goede, uitlaten die ik heb.
Een dubbele verzameling uitlaatpakkingen zie ik niet zitten...
Re: Welke Uitlaat Pakking
de SITO uitlaten hebben een diepere groep dus daar valt een 2.5 x 27 meteen in weg dus moet je wel 3 x 27 gebruiken
en ja als 2.5 x 27 te groot is dan rest niks anders als de dremel
en ja als 2.5 x 27 te groot is dan rest niks anders als de dremel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kaleidoscoop en 9 gasten