Keerring carterzijde

Technische vragen
Prutser-2009
Erelid

Re: Keerring carterzijde

Bericht door Prutser-2009 »

ik heb nog steeds een robin uit 1975, 143KM/U gps kilometers haalt die, altijd leuk op de snelweg als je achter een dikke mercedes rijd en hij moet voor je aan de kant omdat ik met 143KM/U langs wil :mrgreen:
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Arie de Knaller

Bericht door Arie de Knaller »

goeiedag,
vandaag, een fikse proefrit, gemaakt met de Saxonette bijna 90 km, deed het prima, alleen na 30 km, is de topsnelheid, wat lager, trekt, en start wel goed, even half uurtje gestopt, en daarna miste ik nog maar ong een halve km per uur, komt denk ik door nieuwe zuigerveer, die nog in moet lopen.
ben sinds vandaag weer Saxonette af, de vrouw heeft hem ingevorderd ! :lol:
ga nu zelf op zoek naar een (oer) Spartamet, zonder E start en die klaar maken, vindt ik eigenlijk leuker dan een Sax Luxus, vindt er te veel onzin op zitten, de E start was ook een heel geklooi, om goed te krijgen, en blijft volgens mij een gevoelig iets.

gr Arie de Knaller.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Ooh ingevorderd door de vrouw hou er maar rekening mee er komt ook een 3de metje. :mrgreen:
Ken er nog een op het forum zijn vrouw was eerst anti met, nu kan ze niet meer zonder en gaat ze er zelfs mee naar het werk!
Is er iets aan de hand word de reserve met gepakt en mag hij uitzoeken en het weer in orde maken.

De eerste generatie frames zijn de oermetjes (86-90) met zwanenhals frame of zeldzame herenframe/ berceaux. hebben een 099-199-299 motor zonder deco
De tweede generatie damesmetjes (91-94) heeft een grotere kans op breken De herenframe versie is wel goed en die heeft een 299-399 motor(399 heeft deco)
Het derde type frame met parallel buizen (94-98) breekt niet en heeft al een benzine kraan tank.

Je kunt uiteraard ook een 299 onder een parallel frame hangen. deze frames worden vaak aangeboden tegen redelijke prijzen.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Spartapappa
Spartametoloog

Bericht door Spartapappa »

Dat is hard prutser !
Nog zie ik het gefrustreerde gezicht van die vw polo rijder in een lange door draaier.
Hij had wel gedacht dat ik op mijn zei kant zou belanden.
Deze gast kon mij bijna niet bij houden in die bocht !😂😂
Prutser-2009
Erelid

De robin en railto (zelfde frame) hebben een aardig goede wegligging, ik kan er prima mee driften, erg leuk voor rotondes te nemen.
ik krijg nog wel eens een opmerking dat ik flink doorij :mrgreen:

De robin wordt tegenwoordig als 2e auto gebruikt, dus als mijn vrouw de astra mee heeft dan rij ik met de robin ook regelmatig naar de schietclub oid, daar vinden ze het ook altijd leuk, je ziet ze zelden meer.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Spartapappa
Spartametoloog

Bericht door Spartapappa »

Alleen heeft de Rialto een gegalvaniseerd chassis.
De Robin moet dit ontberen, vandaar de de frame,s nog wel een verot waren.
Mijn droom Reliant is nog altijd een Regal, en dan de van uitvoering.
Maar de gewone uitvoering is ook al mooi....
Prutser-2009
Erelid

Ja klopt, later hebben ze het frame gegalvaniseerd, de eerste eigenaar van mijn robin was zo slim om een dikke laag anti steenslag aan te laten brengen
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie