Integraalhelm voor spartametrijders

Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Integraalhelm voor spartametrijders

Bericht door Vrotkees »

Doe je niks dan gebeurt er ook niks.
Meer 2 wielers tot 100km/u op de weg zou een hoop files vermijden
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Re: Integraalhelm voor spartametrijders

Bericht door LB »

Iedere 15 jarige heeft tegenwoordig een bestelbus tot z'n beschikking.
Ieder huishouden minimaal 4 auto's. Ik kan m'n auto dan ook niet voor de deur parkeren, die staat 8 straten verder: het is net een stoelendans.
Smalle weggetjes, lange stoet met pruttelende auto's (net een fanfare). Er moeten gewoon net zoals in Azi"e meer 2wielers op de weg.
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Re: Integraalhelm voor spartametrijders

Bericht door LB »

Waarom zit ik niet in de directie van dit forum :D , ben zelfs nog langer lid dan Pim :mrgreen:
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Re: Integraalhelm voor spartametrijders

Bericht door LB »

En last but not least ik ben in het bezit van een vrijwel nieuwe herenmet, uiterst zeldzaam :lol:
pimzeewolde
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-10-2011 20:23

Re: Integraalhelm voor spartametrijders

Bericht door pimzeewolde »

Ik zit ook niet in de directie van dit forum hoor. Ik doe lekker al weer bijna 2 jaar alleen nog wat ik wil. Zoals bijvoorbeeld op Mn Spartamet naar het dorp om even wat boodschapjes te doen. Lekker even uitwaaien en genieten van de aandacht die je toch steeds meer krijgt als je op zo'n wonderlijk vehikel voortbeweegt. Maar helaas genieten mag niet meer in deze maatschappij dus is ook voor de oprechte snorfietsers weer iets nieuws uitgevonden: de helmplicht. De "jongeren" op opgevoerde snorscooters hebben het verpest. Controleren en handhaven blijkt voor het door de overheid uitgeklede politiekorps niet meer mogelijk. Nou dan pakken we toch de hele groep. Die brave Hollandse burgers op hun Tomosjes en Spartametjes zeggen toch niks. Hooguit mopperen ze wat. En wat volgt er daarna? Oja: milieu! Dus 2 takt gewoon verbieden denk ik. Daarna volgen onze ander pleziertjes. Accijnzen op alcohol omhoog, benzine kan ook nog wel extra belast worden. Suikertax, vleestax, snackbartax. Hoog btw tarief naar 25% Het houd echt niet op hoor. Vroeger zei ik altijd: het zal mijn tijd wel uit duren maar nu denk ik dat dit alles over een paar jaar al realiteit is. Sorry voor deze deprimerende reactie maar ik moest het even kwijt.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Integraalhelm voor spartametrijders

Bericht door Vrotkees »

LB schreef: 09-04-2021 10:36 Waarom zit ik niet in de directie van dit forum :D , ben zelfs nog langer lid dan Pim :mrgreen:
Vergeet niet dat die zogenaamde directie wel heel veel tijd en moeite steekt in het forum en niet iedereen heeft de tijd en zin ervoor :geek:
Het staat ook in de planning dat de pitcrew van ons forum uitgebreid gaat worden.
Zelf ben ik nog aan het experimenteren (lees soms vechten ) met de onlogische software.
Dat kan je zelfs het oudste lid nog niet aan doen :twisted:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Integraalhelm voor spartametrijders

Bericht door Vrotkees »

pimzeewolde schreef: 09-04-2021 22:05 Ik zit ook niet in de directie van dit forum hoor. Ik doe lekker al weer bijna 2 jaar alleen nog wat ik wil. Zoals bijvoorbeeld op Mn Spartamet naar het dorp om even wat boodschapjes te doen. Lekker even uitwaaien en genieten van de aandacht die je toch steeds meer krijgt als je op zo'n wonderlijk vehikel voortbeweegt. Maar helaas genieten mag niet meer in deze maatschappij dus is ook voor de oprechte snorfietsers weer iets nieuws uitgevonden: de helmplicht. De "jongeren" op opgevoerde snorscooters hebben het verpest. Controleren en handhaven blijkt voor het door de overheid uitgeklede politiekorps niet meer mogelijk. Nou dan pakken we toch de hele groep. Die brave Hollandse burgers op hun Tomosjes en Spartametjes zeggen toch niks. Hooguit mopperen ze wat. En wat volgt er daarna? Oja: milieu! Dus 2 takt gewoon verbieden denk ik. Daarna volgen onze ander pleziertjes. Accijnzen op alcohol omhoog, benzine kan ook nog wel extra belast worden. Suikertax, vleestax, snackbartax. Hoog btw tarief naar 25% Het houd echt niet op hoor. Vroeger zei ik altijd: het zal mijn tijd wel uit duren maar nu denk ik dat dit alles over een paar jaar al realiteit is. Sorry voor deze deprimerende reactie maar ik moest het even kwijt.
Een Spartamet is een ideaal vervoermiddel om even lekker uit te waaien en boodschappen te doen.

Een beetje positieve noot als de politiek het zich al niet kan herinneren waarom wij het gepeupel dan wel :mrgreen:
En verbieden zal heel lastig worden de Fehac heeft al enkele rechtzaken gewonnen ivm milieu en toelating tot gebieden.
Voertuigen ouder als 25 jaar zijn klassiekers. die een druppel op de gloeiende plaat van de milieu vervuiling zijn.
Spartametjes zie je al veel minder dan solexen.
Puchjes en Vespa brommers uit de jaren 80 en vroeger zie je nog minder.
En er zijn ook nog veel brom/motorfiets(merken) clubs die dat ook niet over hun heen laten komen.
Dan is het echt belangrijk samen als klassieke 2 wielerliefhebbers een front te vormen samen met de Fehac.

Dat we een klassieker kenteken gaan krijgen zie ik wel gebeuren maar verbieden niet.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

opvoeren c.q. ontgrenzen

Bericht door LB »

Wat betreft het "opvoeren" daar moet ik wel even een kanttekening bij plaatsen.
Er is een verschil tussen opvoeren en opvoeren / ontgrenzen. Natuurlijk moet je ergens een grens trekken, maar ja...
We worden verplicht de rijbaan op te gaan met een scooter: er rijden zware SUV's achter je aan met 65 km per uur (en opduwen), en TOCH blijven ze
maar vasthouden aan die 45/50 km per uur. (wat gecorrigeerd 42 km per uur is).

Ook de acceleratie telt mee, met invoegen (en dat red je niet met geknepen uitlaten). De 4 takt scooter is helemaal al te sloom voor worden voordat deze op gang is.

Kijk als een scooter tegen de 100 loopt en er wordt wat van gezegd, dan hebben ze een punt ...

De jeugd zit te eikelen over het milieu, toch halen ze ieder 4 weken een nieuwe smartphone met een litiumbatterij :mrgreen: , douchen 1,5 uur op een dag, hebben op hun 15e al hun eigen autootje (van paps gekregen), elke 2 weken nieuwe modieuze kleding (ipv vale broek), vervuilende make-up op, inhaleren een kliko vol lachgasampullen, drinken 4o redbull blikjes op een dag die achteloos in het park achtergelaten worden en ga zo maar door.

En jan met de pet, broodmager van het werken, moet dieper in de buidel tasten om zich een stroopwafel bij de koffie te kunnen veroorloven.
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

stankie stankie

Bericht door LB »

:mrgreen:

Als je hier in Zaanstad zomers voor een openstaande brug moet wachten ... honderden auto's (veelal zware SUV's, 1500kg, ) verstoken tig liters benzine.
Bij thuiskomst lijkt het dan net of je een busje nagellakremover (aceton) van je moeder hebt opgesnoven, zo voelen je longen aan.
Diezelfde SUV schijnheilen hebben problemen met de uitstoot van 2 takt scooters :P . Wat vervuilt meer ? Een verbranding van 3 liter brommerbenzine in de week of 60 liter " normale" autobenzine. Iedereen die scheikunde heeft gehad weet dat er meer CO2 vrijkomt bij de verbranding van 60 liter benzine t.o.v. 3 liter benzine.

(alleen bij een 2 takt verroet er mee)

En dan die allesbranders (open haarden / vuurkorven) N.B. wanneer het +30 graden is. Het meurt de tent uit. :D
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Integraalhelm voor spartametrijders

Bericht door Vrotkees »

Ja hypocrisy ten top is wat de klok slaat als het om het milieu gaat
Wij zijn juist goed bezig voor het milieu met onze metjes
we maken ze duurzaam en ook nog eens vele malen schoner.
1 Liter benzine op 80 km en dan kunnen we ook nog fietsen in de winkelgebieden.
En als je alkylaat benzine gebruikt ruiken en zien ze helemaal niks
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten