Helmet ja of nee

Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Helmet ja of nee

Bericht door spartarie »

Mijn motorpak zal best wel stinken, ben qua afstand al zes keer de wereld rond geweest en daar zit heel weinig woon-werk verkeer bij,
ik heb half Europa vanuit het zadel gezien.
En zeker een keer heb ik geweldig voordeel van dat pak/helm gehad...
En als iemand anders liever in zijn zwembroek rijdt...so be it, moet hij zo lang het niet verboden is zelf weten inderdaad.
Persoonlijk vind ik de als "Outlaw" verklede motorrijders die met een woeste blik in hun ogen de boulevard
op en neer rijden weer bijzonder lachwekkend, maar dit terzijde.
Waar het om gaat is dat het gewoon vreemd is dat je dus praktisch naakt op een 200 PK kanon mag rijden,
maar op een 0,7 PK snorfiets een helm op moet.
Onder andere in België is motorkleding inmiddels wel verplicht, en er zullen wel meer landen volgen.
En heren....let op uw taalgebruik, altijd beleefd blijven en scheldwoorden vermijden.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Helmet ja of nee

Bericht door Vrotkees »

Heren heren even afkoelen is ee goed advies.
Lekker tuffen op een oude of cruise motor zonder motorpak moet kunnen.
Snelwegen vermijd je vanzelf op zo een ding
Voor de veel rijder die ook snelwegen neemt is een motorpak wel zeer aan te raden er zijn genoeg geschiften randdebielen op de weg met woon werk verkeer die je het leven zuur maken.
Bij die kamikaze piloten op die super snelle dingen is een motor pak alleen maar een handige bodybag om de rotzooi makkelijk te kunnen opruimen als ze met 250+ de vangrail raken.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Helmet ja of nee

Bericht door Prutser-2009 »

ik rij al meer dan 30 jaar motor, sterker nog ik had al 10 jaar mijn motorrijbewijs voordat ik een autorijbewijs had, wel altijd leren jas, maar slechts voor een korte periode een (gevoerde)leren broek omdat dat lekker is in de winter, ik ben dus een echte motorrijder niet te verwarren met die figuren die enkel in de weekeinden over dijkjes scheurt, aantal ongelukken na al die kilometers is NUL.

ik wist niet dat ze in Belgie al zo achterlijk waren motorkleding verplicht te stellen, totaal betuttelend

Net als het verplicht stellen van een helm op een fiets of snorfiets, gewoon belachelijk.

En dan die kerels die zich in een motorpak wringen LOL ze denken zeker dat ze allemaal op het TT circuit rijden(wat een kleuters), ik zie ze wel eens voorbij gaan met een noodgang op de snelweg, vaak ook nog met hun nummerplaat omhoog gebogen omdat ze anders te veel boetes krijgen, hun motorpak is handig voorals ze zich doodrijden, dan hoeven de hulpdiensten niet over een groot stuk weg lichaamsdelen bij elkaar te rapen.
We altijd leuk te zien dat ze een terrasje opzoeken, hun motorpak openritsen en er een ferme pens naar buiten komt zetten :lol:

Nee laat mij maar lekker in mijn spijkerbroek en leren jas rondrijden, veel prettiger en als het regent dan gaat er ene legergroen regenpak overheen, werkt perfect.
die betuttelende regels mogen de wetgevers in hun kont steken.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Helmet ja of nee

Bericht door spartarie »

Niet dat het een wedstrijd is, maar motorrijden doe ik nu 41 jaar.
En ook ik heb mijn autorijbewijs pas veel later gehaald, eigenlijk om van het gezeur van mijn vrouw af te zijn die er steeds op aandrong.
Ikzelf zag er toen het nut niet zo van in.
Achteraf had ze gelijk natuurlijk. :D :D
Maar goed, als de wetgever iets verplicht gaat stellen zal je je er toch bij neer moeten leggen. of je het er nu mee eens bent of niet.
Net zoals dat we op zeker moment ook het langzame verkeer van rechts voorrang moesten geven, op motor/bromfiets een helm op moesten,
autogordels moesten gaan dragen, dat we overdag nog maar 100 km/h mogen, dat de pensioenleeftijd verhoogd wordt, recent alle corona maatregelen en noem maar op.
Die wetgever...die hebben we met zijn allen zelf gekozen, dat heet democratie.
Overigens denk ik dat zo'n fietshelm ook wel went na verloop van tijd.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Helmet ja of nee

Bericht door Vrotkees »

yup zolang idioten massaal op idioten stemmen krijg je idiote wetgeving
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Helmet ja of nee

Bericht door Prutser-2009 »

gaan we straks weer terug naar verplicht een man te voet met rode vlag voor iedere auto, dat zou pas echt ongelukken schelen
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Helmet ja of nee

Bericht door Net bezig »

Met alle respect voor mijn Spartamet collega's hier, maar als we de democratie er bij gaan betrekken stopt dat de discussie. Bijna een Godwin. ;)
Nederland stemde bijvoorbeeld nu in meerderheid rechts en we proberen een extreem links kabinet te vormen. We hebben het over woningnood, boeren moeten stoppen om te kunnen bouwen, dit bediscussiëren zonder de massa immigratie te noemen, dat noem ik volksverlakkerij en fakenieuws.
Democratie is toch immers de wil van het volk ?
Een kinderzitje was vroeger een plastic bakkie met gordeltje, moet je als Opa nu eens proberen een kindje in de zogenaamd goedgekeurde zitjes zien te krijgen. Alles gaat stroef en ze zijn zo breed dat er op een toch brede achterbank slechts twee kindjes kunnen zitten. Maar veiligheid slaat elke discussie dood. Moest er ook aan geloven hoor. :lol:
Is er een brand in een flat dan deugt de huisvesting niet. Over het onderzoek hoor je vervolgens nooit meer iets, ondeugende kindjes, roken op bed, weedteelt misschien ?
Is er een gasexplosie, gaat het vooral over oude leidingen, maar misschien was het wel wel gesjoemel, byepassing van de meter, neen gaan we democratisch overwegen je CV jaarlijks verplicht te laten controleren.
Democratie gaat uit van het goede in de mens, maar (heel veel) mensen zijn ook uitgekookt en berekend hoor. :x
Wel helemaal mee eens, een fietshelm die in de fietstas past geen enkel probleem. Een paaltje, stoeprand of wegdek is harder dan een schedel, daar kun je bijna niets aan velen. Zou toch zonde zijn, een lullige val, wees eerlijk.
Trouwens het niet altijd met elkaar eens zijn moet kunnen toch ? Ik leer veel van onze collega's hier, en sla zelf de plank regelmatig mis, en voor degenen die ik mogelijk aanspreek, ook het beste paard struikelt weleens, toch ? Vorrral dorrrgaan ;)
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Helmet ja of nee

Bericht door Prutser-2009 »

We hebben geen woningnood, we hebben een gelukszoekers overschot.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Helmet ja of nee

Bericht door Vrotkees »

Prutser-2009 schreef: 15-06-2021 14:01 We hebben geen woningnood, we hebben een gelukszoekers overschot.
vergeet niet de corrupte politici plaag
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Helmet ja of nee

Bericht door Prutser-2009 »

ook die
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten