Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
En wees voorzichtig met caustic soda!
Draag rubber handschoenen en zet een veiligheidsbril op.
Draag rubber handschoenen en zet een veiligheidsbril op.
- SpartaFrank
- Site Admin
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29-05-2020 20:25
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Bedankt Spartarie voor de duidelijke uitleg en bedankt SpartaPappa voor de hulp! Ik heb de uitlaat verwisseld en dat was het inderdaad! Spartamet loopt nu weer goed en de andere uitlaat ga ik maken met de uitleg van Spartarie.
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
De oude uitlaten zijn van betere kwaliteit dan de meuk die ze nu verkopen.
Het is dus belangrijk enkele oude gereviseerd op voorraad te hebben liggen.
Ik verstevig straal en verzink ze aan de voorkant en hoef daarna alleen maar elk jaar de uitlaat via de achterkant uit te branden.
De voorkant hoef ik dan niet meer te stralen.
Het is dus belangrijk enkele oude gereviseerd op voorraad te hebben liggen.
Ik verstevig straal en verzink ze aan de voorkant en hoef daarna alleen maar elk jaar de uitlaat via de achterkant uit te branden.
De voorkant hoef ik dan niet meer te stralen.
- SpartaFrank
- Site Admin
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29-05-2020 20:25
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
De Spartamet doet het weer! Heb gister 40 kilometer probleemloos gereden met een gemiddelde snelheid van 24kmph. Deze uitlaat rammelt wel heel erg van binnen en de binnendemper moet dus vastgezet worden.. in iedergeval als ik de achterrem ingedrukt houd is de spartamet heel stil tot dat ik de achterrem los laat, dan komt er een lawaai.
- SpartaFrank
- Site Admin
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29-05-2020 20:25
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Ik heb nog 1 oude uitlaat die nu helaas verstopt zit. Het was een hele stille uitlaat en ik ga met een vriend uit het dorp deze uitlaat ontkolen op de boerderij. Wat verstevig je aan de voorkant precies?Vrotkees schreef: ↑24-09-2021 08:28 De oude uitlaten zijn van betere kwaliteit dan de meuk die ze nu verkopen.
Het is dus belangrijk enkele oude gereviseerd op voorraad te hebben liggen.
Ik verstevig straal en verzink ze aan de voorkant en hoef daarna alleen maar elk jaar de uitlaat via de achterkant uit te branden.
De voorkant hoef ik dan niet meer te stralen.
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
De oude vierkante uitlaatjes zijn inderdaad de beste zoals Vrotkees al zei.
Als een ronde uitlaat rammelt kan het twee dingen zijn.
1 hij zit los (schroeven aandraaien)
2 de binnnen demper zit los (dan kun je er een schroef of Parker in draaien) maar meestal ik dit uitstel van executie.
Een vierkante ontkoold en wel is de betrouwbaarste en duurzaamste oplossing.
Zo,n type uitlaat had ik ook bij iemand op mp besteld, maar nooit geleverd gekregen. (Zie mijn waarschuwing oplichter, hier ons forum)
Als een ronde uitlaat rammelt kan het twee dingen zijn.
1 hij zit los (schroeven aandraaien)
2 de binnnen demper zit los (dan kun je er een schroef of Parker in draaien) maar meestal ik dit uitstel van executie.
Een vierkante ontkoold en wel is de betrouwbaarste en duurzaamste oplossing.
Zo,n type uitlaat had ik ook bij iemand op mp besteld, maar nooit geleverd gekregen. (Zie mijn waarschuwing oplichter, hier ons forum)
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Ik las de bovenplaat vast voor tussen de bovenplaat en de voorkant van de uitlaat.SpartaFrank schreef: ↑25-09-2021 09:49Ik heb nog 1 oude uitlaat die nu helaas verstopt zit. Het was een hele stille uitlaat en ik ga met een vriend uit het dorp deze uitlaat ontkolen op de boerderij. Wat verstevig je aan de voorkant precies?Vrotkees schreef: ↑24-09-2021 08:28 De oude uitlaten zijn van betere kwaliteit dan de meuk die ze nu verkopen.
Het is dus belangrijk enkele oude gereviseerd op voorraad te hebben liggen.
Ik verstevig straal en verzink ze aan de voorkant en hoef daarna alleen maar elk jaar de uitlaat via de achterkant uit te branden.
De voorkant hoef ik dan niet meer te stralen.
De uitlaat is dan net zo onvervormbaar als een vierkante uitlaat en kan dus niet meer rondom scheuren voor rond de reactiearm.
Wel belangrijk is om de roest voor helemaal te verwijderen en het goed te conserveren met zinkspray en daarna uitlaatlak.
dan kan ie ook voor niet meer doorrotten.
- SpartaFrank
- Site Admin
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29-05-2020 20:25
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Dus de vierkante uitlaten zijn beter en zeldzamer? Ik heb er gelukkig 1 die verstopt zit maar die ontkool ik nog een keer. Hoe zit het met de prestaties tussen de platte en de ronde uitlaat?Spartapappa schreef: ↑25-09-2021 10:55 De oude vierkante uitlaatjes zijn inderdaad de beste zoals Vrotkees al zei.
Als een ronde uitlaat rammelt kan het twee dingen zijn.
1 hij zit los (schroeven aandraaien)
2 de binnnen demper zit los (dan kun je er een schroef of Parker in draaien) maar meestal ik dit uitstel van executie.
Een vierkante ontkoold en wel is de betrouwbaarste en duurzaamste oplossing.
Zo,n type uitlaat had ik ook bij iemand op mp besteld, maar nooit geleverd gekregen. (Zie mijn waarschuwing oplichter, hier ons forum)
- SpartaFrank
- Site Admin
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 29-05-2020 20:25
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Is wel veel werk en ik heb daar helaas de kennis niet voor. Ik ben blij dat ik nog 1 platte uitlaat heb liggen!Vrotkees schreef: ↑25-09-2021 17:45Ik las de bovenplaat vast voor tussen de bovenplaat en de voorkant van de uitlaat.SpartaFrank schreef: ↑25-09-2021 09:49Ik heb nog 1 oude uitlaat die nu helaas verstopt zit. Het was een hele stille uitlaat en ik ga met een vriend uit het dorp deze uitlaat ontkolen op de boerderij. Wat verstevig je aan de voorkant precies?Vrotkees schreef: ↑24-09-2021 08:28 De oude uitlaten zijn van betere kwaliteit dan de meuk die ze nu verkopen.
Het is dus belangrijk enkele oude gereviseerd op voorraad te hebben liggen.
Ik verstevig straal en verzink ze aan de voorkant en hoef daarna alleen maar elk jaar de uitlaat via de achterkant uit te branden.
De voorkant hoef ik dan niet meer te stralen.
De uitlaat is dan net zo onvervormbaar als een vierkante uitlaat en kan dus niet meer rondom scheuren voor rond de reactiearm.
Wel belangrijk is om de roest voor helemaal te verwijderen en het goed te conserveren met zinkspray en daarna uitlaatlak.
dan kan ie ook voor niet meer doorrotten.
Re: Een nieuw leven voor mijn Spartamet
Vierkante heeft iets minder doorstroming als een ronde, maar daarentegen is een vierkante zowat onverwoestbaar.SpartaFrank schreef: ↑27-09-2021 09:44Dus de vierkante uitlaten zijn beter en zeldzamer? Ik heb er gelukkig 1 die verstopt zit maar die ontkool ik nog een keer. Hoe zit het met de prestaties tussen de platte en de ronde uitlaat?Spartapappa schreef: ↑25-09-2021 10:55 De oude vierkante uitlaatjes zijn inderdaad de beste zoals Vrotkees al zei.
Als een ronde uitlaat rammelt kan het twee dingen zijn.
1 hij zit los (schroeven aandraaien)
2 de binnnen demper zit los (dan kun je er een schroef of Parker in draaien) maar meestal ik dit uitstel van executie.
Een vierkante ontkoold en wel is de betrouwbaarste en duurzaamste oplossing.
Zo,n type uitlaat had ik ook bij iemand op mp besteld, maar nooit geleverd gekregen. (Zie mijn waarschuwing oplichter, hier ons forum)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten