witte rook
Re: witte rook
Bedankt
Ben aan het zoeken.
Moeten de lagers in het carter gedeelte en kruk as gedeelte in het vet gezet worden?
Volgens mij wordt in het carter de lagers gesmeerd met carterolie en in het kruk-as gedeelte door de mengsmering.
Of is dit wat te simpel gedacht?
Wilco
Ben aan het zoeken.
Moeten de lagers in het carter gedeelte en kruk as gedeelte in het vet gezet worden?
Volgens mij wordt in het carter de lagers gesmeerd met carterolie en in het kruk-as gedeelte door de mengsmering.
Of is dit wat te simpel gedacht?
Wilco
Wie de klomp past trekt hem aan.
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: witte rook
Zo is het!
Re: witte rook
Bij opbouw van het blokje spoel ik alle lagers in de mengkamer goed met WD40.
Die WD40 laat een dunne film achter en de overtollige olie verbrand heel goed.
Je geeft je lagers daar dus een voorsprong totdat de mengsmering het overneemt
De lagers in het transmissie gedeelte van het carter smeer je in met transmissieolie.
De kogelringen in de naafhuls smeer je in met lagervet.
Re: witte rook
ok� bedankt, ik had al wel een vermoeden, maar dacht ergens gelezen te hebben dat alles in het vet moet voor inbouwen.
Wilco
Wilco
Wie de klomp past trekt hem aan.
Re: witte rook
En niet vergeten:
De ruimte tussen stof- en afdichtlip van de keerring aan de vliegwielkant dient gevuld te worden
met hitte bestendig vet.
Heb je dat niet doe er dan maar kogellager vet in, dat is nog beter dan niets.
De ruimte tussen stof- en afdichtlip van de keerring aan de vliegwielkant dient gevuld te worden
met hitte bestendig vet.
Heb je dat niet doe er dan maar kogellager vet in, dat is nog beter dan niets.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten