Duits? Nederlands?
Duits? Nederlands?
Ik las op het forum dat er zowel duitse als ook nederlandse uitvoering bestaan.
Mijn Spartemat is geen Spartamet maar een Saxonette. (Als je deze zin 2x leest begrijp je hem wel )
Het type motor is 301/A Is dit een Duits of Nederlands model?
Zijn het standaard keerringen bij de krukas of zijn het speciale uitvoeringen en zo ja, zijn ze goed verkrijgbaar.
Ik weet niet of er reclame mag worden gemaakt, maar zijn er betrouwbare adressen in Nederland die onderdelen leveren?
Ik hoor het graag
Mijn Spartemat is geen Spartamet maar een Saxonette. (Als je deze zin 2x leest begrijp je hem wel )
Het type motor is 301/A Is dit een Duits of Nederlands model?
Zijn het standaard keerringen bij de krukas of zijn het speciale uitvoeringen en zo ja, zijn ze goed verkrijgbaar.
Ik weet niet of er reclame mag worden gemaakt, maar zijn er betrouwbare adressen in Nederland die onderdelen leveren?
Ik hoor het graag
- Prutser-2009
- Erelid
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 14-12-2010 09:59
Re: Duits? Nederlands?
Het verschil tussen Nederlands en Duits is dat de Nederlandse 25KM/U haalt en de Duitse maar 20KM/U, de Duitse heeft dan wel weer meer trekkracht en dat is wel makkelijk in heuvelachtig gebied.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
Re: Duits? Nederlands?
Duitse motoren herken je aan de "20" in het vierkante vlakje op de cilinder.
Keerringen zijn voor zowel het Duitse als het Nederlandse model hetzelfde.
Het verschil zit hem in de kortere overbrenging in het Duitse model, daarin zit ook een andere maat toplagertje.
Keerringen zijn voor zowel het Duitse als het Nederlandse model hetzelfde.
Het verschil zit hem in de kortere overbrenging in het Duitse model, daarin zit ook een andere maat toplagertje.
Re: Duits? Nederlands?
OK
Dank voor de reacties.
We gaan er aan beginnen; overigens, ik heb de openwerkte tekeningen bekeken en ik zike geen papieren pakkingen staan.
Is dit net als bij de japanse motorfietsen te doen met een siliconenpakking uit de tube:
Bij de materiaallijsten zie ik onderdelen staan die bijna het zelfde zijn, maar net een andere bestelcode of Sachs-code hebben.
Heeft dit ook te maken met de duitse of nederlandse uitvoering?
Dank voor de reacties.
We gaan er aan beginnen; overigens, ik heb de openwerkte tekeningen bekeken en ik zike geen papieren pakkingen staan.
Is dit net als bij de japanse motorfietsen te doen met een siliconenpakking uit de tube:
Bij de materiaallijsten zie ik onderdelen staan die bijna het zelfde zijn, maar net een andere bestelcode of Sachs-code hebben.
Heeft dit ook te maken met de duitse of nederlandse uitvoering?
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: Duits? Nederlands?
De blokcarters worden licht ingesmeerd met bijvoorbeeld Curil vloeibare pakking voor montage.
Dit hoeft maar dun aangebracht te worden, Curil vloeibare pakking blijft ook lang houdbaar.
Dit product gebruik ik,(goede ervaring mee) maar er zijn vast meerdere goede vloeibare pakkingen die geschikt zijn.
Dit hoeft maar dun aangebracht te worden, Curil vloeibare pakking blijft ook lang houdbaar.
Dit product gebruik ik,(goede ervaring mee) maar er zijn vast meerdere goede vloeibare pakkingen die geschikt zijn.
- Prutser-2009
- Erelid
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 14-12-2010 09:59
Re: Duits? Nederlands?
densitol werk ook, dat is een vloeibare pakking die bestaat uit vloeibaar papier, heel dun aanbrengen
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
Re: Duits? Nederlands?
Curil en Hylomar word het meeste gebruikt.
Ieder heeft zo zijn voorkeuren de ene zweert by Curil de ander by Hylomar.
Ieder heeft zo zijn voorkeuren de ene zweert by Curil de ander by Hylomar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten