De grootste irritatie
De grootste irritatie
Het leek mij leuk om het hier over te hebben: Wat is je grootste irritatie veroorzaakt door een ander aan jouw met.
Die van mij is dat mensen binnenbanden met dunlop (fiets) ventielen monteren. Vaak is er dan ��n band met schrader ventiel en ��n band met dunlop ventiel. Kei irritant.
Die van mij is dat mensen binnenbanden met dunlop (fiets) ventielen monteren. Vaak is er dan ��n band met schrader ventiel en ��n band met dunlop ventiel. Kei irritant.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 05-10-2011 20:23
Re: De grootste irritatie
Hahaha, ja herkenbaar. Is bij mijn Spartamet ook. Moet 2 verschillende fietspompen gebruiken.
Re: De grootste irritatie
Veroorzaakt door een ander komt niet voor....omdat ik alles zelf doe.Zwaantje schreef: ↑22-03-2022 10:51 Het leek mij leuk om het hier over te hebben: Wat is je grootste irritatie veroorzaakt door een ander aan jouw met.
Die van mij is dat mensen binnenbanden met dunlop (fiets) ventielen monteren. Vaak is er dan ��n band met schrader ventiel en ��n band met dunlop ventiel. Kei irritant.
En die ventielen, ja dat heb ik ook.
Maar in de pompkop van mijn fietspomp heb ik beide aansluit mogelijkheden, dus last heb ik er niet van.
Re: De grootste irritatie
de ANWB fietspomp lost dat probleem op.
Zit zowel een auto als fiets ventiel op
De grootste irritatie die ik eens gehad heb is dat een vers gereviseerd blok kapot gelopen was omdat die oetlul er alleen maar benzine in gegooid had
Zit zowel een auto als fiets ventiel op
De grootste irritatie die ik eens gehad heb is dat een vers gereviseerd blok kapot gelopen was omdat die oetlul er alleen maar benzine in gegooid had
Re: De grootste irritatie
Deed ik eerst ook. Compressor voor de schrader ventielen en een fietspomp voor de fietsventielen. Nadeel hierbij is dat ik de spanning niet kon meten. Nu voor het geval ik weer een velg krijg met fietsventiel een verloopnippeltje aangeschaft zodat hij op de compressor kan. Nadeel daarvan is dat de manometer niet werkt.pimzeewolde schreef: ↑23-03-2022 09:20 Hahaha, ja herkenbaar. Is bij mijn Spartamet ook. Moet 2 verschillende fietspompen gebruiken.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Re: De grootste irritatie
Gelukkig was het een keuze van de vorige eigenaar en niet van mij. maar hoe controleer jij dan de bandenspanning?spartarie schreef: ↑23-03-2022 09:47Veroorzaakt door een ander komt niet voor....omdat ik alles zelf doe.Zwaantje schreef: ↑22-03-2022 10:51 Het leek mij leuk om het hier over te hebben: Wat is je grootste irritatie veroorzaakt door een ander aan jouw met.
Die van mij is dat mensen binnenbanden met dunlop (fiets) ventielen monteren. Vaak is er dan ��n band met schrader ventiel en ��n band met dunlop ventiel. Kei irritant.
En die ventielen, ja dat heb ik ook.
Maar in de pompkop van mijn fietspomp heb ik beide aansluit mogelijkheden, dus last heb ik er niet van.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Re: De grootste irritatie
Dat is echt heel zuur. Al je liefde in zo'n blok gestoken en dan loopt die kapot... Wat een aftaaier. Wat heb je daarna gedaan? Heeft die persoon een nieuw blokje, of dacht je bekijk het maar?
Waar ik hier trouwens niemand over hoor is, wat als je band lek is en je bent onderweg? Als je een fietsventiel hebt ga je niks kunnen. De fietspompjes van de met hebben ook schraderventiel. Dat is ook waarom ik graag de juiste ventielen erop wil hebben. Mocht er onderweg iets gebeuren of ik zal moeten plakken, dan kan ik zo hoppakee het pompje uit het frame trekken en de banden oppompen. Ook pomp ik thuis de banden altijd op met een compressor. De manometer laat zien op welke spanning ze dan zitten. Ook kan je daarmee 1x per maand de spanning controleren.
Het Spartamet fietspompje heeft al 1x mijn 'school-carriere' gered. Ik was onderweg naar een examen en toen deed de band plof. Even geplakt en weer opgepompt en toen kon ik alsnog op tijd naar het examen.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Re: De grootste irritatie
Heel simpel....
Op die fietspomp zit ook een verbazend nauwkeurige drukmeter.
Ik pomp er ook de banden van motorfiets/auto mee op.
Destijds bij Hallfords gekocht, goedkoop was hij niet (�40 als ik mij goed herinner) maar nog geen moment spijt van gehad.
Re: De grootste irritatie
Die probeerde mij ook nog een oor aan te naaien door te zeggen dat ik het schuld was.
Of ik niet kan zien dat er geen smering was geweest aan de schade in de meng/verbrandingskamer.
In dit geval dus terecht geen recht op garantie.
Re: De grootste irritatie
Ik gebruik altijd een gezegde: Als iets goed is; niks meer aan doen.spartarie schreef: ↑24-03-2022 21:45Heel simpel....
Op die fietspomp zit ook een verbazend nauwkeurige drukmeter.
Ik pomp er ook de banden van motorfiets/auto mee op.
Destijds bij Hallfords gekocht, goedkoop was hij niet (�40 als ik mij goed herinner) maar nog geen moment spijt van gehad.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten