Storing forum2go verholpen

Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Re: Storing forum2go verholpen

Bericht door LB »

Bedankt voor je inbreng @Zwaantje :shock: van de week had ik er nog op gereden, dus het is geen "Vijvervondst" :D

Maar goed het is net zoals in de economie, de een heeft de ander nodig en uiteindelijk gaan we allemaal ten onder.
Net zoals met de Videotheek, cd en dvd winkels. Als er geen vraag meer is, loont het niet om open te blijven.

Zie je ook met " oude auto onderdelen ". Probeer maar een ruitenwisserschakelaar van een Honda Civic nieuw te kopen.
Lukt je niet. Zaken zijn vaak binnen een jaar ouderwets en obsolete.

Net zoals @Snorfietsmaffia een keer in een bericht heeft vermeld " elkaar uitlachen, zolang het niet direct het eigen belang schaadt, maar aan het eind zijn we allemaal verliezers" 8-)
Laatst gewijzigd door LB op 10-04-2022 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Storing forum2go verholpen

Bericht door Spartapappa »

Ik weet niet uit welke omgeving je vandaan komt LB,
Maar misschien zijn er leden in je omgeving die je kunnen helpen.
Ik heb al zat mensen op die manier geholpen.
Ben nu met drie blokjes bezig om deze te reviseren.
Ook heb ik twee metjes totaal gereviseerd.
En idd er is niemand meer die zich er aan waagt een netje te repareren reviseren.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Storing forum2go verholpen

Bericht door Zwaantje »

LB schreef: 10-04-2022 19:36 Bedankt voor je inbreng @Zwaantje :shock: van de week had ik er nog op gereden, dus het is geen "Vijvervondst" :D

Maar goed het is net zoals in de economie, de een heeft de ander nodig en uiteindelijk gaan we allemaal ten onder.
Net zoals met de Videotheek, cd en dvd winkels. Als er geen vraag meer is, loont het niet om open te blijven.

Zie je ook met " oude auto onderdelen ". Probeer maar een ruitenwisserschakelaar van een Honda Civic nieuw te kopen.
Lukt je niet. Zaken zijn vaak binnen een jaar ouderwets en obsolete.
Ik gebruik anders nog gewoon een videorecorder hoor foei!! :mrgreen: (Is geen grap ik gebruik hem echt.) Ik ga geen 5 euro per maand extra betalen om dingen te kunnen opnemen wat na een tijdje van de opslag verwijderd wordt weer.

Maar je hebt gelijk. Als de grote groep opeens geen interesse meer heeft in een product is de kleine groep gelukkige gebruikers de lul. Dat is altijd zo. Kijk maar naar telefooncellen en de europese cheque. Oudjes zijn vaak de dupe... Daarvan wordt maar geacht om mee te gaan met de tijd. Meestal willen ze ook wel, maar dat lukt gewoon niet meer.

Wedden dat als metjes opeens weer heel populair worden, ze vanzelf weer geproduceed zouden worden? Alleen gaat dat niet gebeuren omdat iedereen zijn neus tegenwoordig ophaalt bij het vallen van het woord 'tweetakt' en 'fossiele brandstof' Nee, een elektrische fiets is lekker... na een tijdje valt zonder pardon zo'n accu uit.

Een collega van mij had een Sparta ION. Hij wilde uiteindelijk nog maar heel moeilijk aan (display,) maar de accu was gewoon vol volgens de lader. Toen heb ik deze collega aangeraden om een spartamet te proberen. Rij maar proef op die van mij.... uiteindelijk heeft ie weer een elektrische fiets gekocht die nog geen twee jaar oud is!! na 5 kilometer valt de accu opeens uit..


Vertel mij het maar....
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Storing forum2go verholpen

Bericht door Zwaantje »

Spartapappa schreef: 10-04-2022 19:37 Ik weet niet uit welke omgeving je vandaan komt LB,
Maar misschien zijn er leden in je omgeving die je kunnen helpen.
Ik heb al zat mensen op die manier geholpen.
Ben nu met drie blokjes bezig om deze te reviseren.
Ook heb ik twee metjes totaal gereviseerd.
En idd er is niemand meer die zich er aan waagt een netje te repareren reviseren.
Klopt, mensen vinden metjes wel leuk, maar willen alleen maar rijden en geen onderhoud plegen, en die combinatie gaat niet samen.

Je kan ook niet een ford model t kopen en dan alleen maar rijden en geen onderhoud plegen. Het probleem wat je dan krijgt, is dat niemand het wilt repareren net als bij onze metjes is er geen standaard plek waar je je metje zou kunnen laten repareren. Dat is echt iets hier op het forum.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Re: Storing forum2go verholpen

Bericht door LB »

Moraal van het verhaal: Zorg ervoor dat onderdelen goedkoper worden en ook beschikbaar blijven, zodat reparaties op een economische wijze verricht kunnen worden.
Laatst gewijzigd door LB op 15-05-2022 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Re: Storing forum2go verholpen

Bericht door LB »

En die Gasprijs 3.25 per kuub, ik hoop toch echt dat binnenkort de problemen opgelost worden.
Laatst gewijzigd door LB op 15-05-2022 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Storing forum2go verholpen

Bericht door Vrotkees »

LB schreef: 10-04-2022 20:01 En die Gasprijs 3.25 per kuub, leuk als je oud bent je hebt je hele leven gewerkt.
Zit je letterlijk en figuurlijk nog in de kou.
Ben zelf helaas afgekeurd door een ernstig bedrijfsongeval.
Met mijn WAO tje op bijstandsniveau zit ik ook niet bepaald financieel op rozen.
En altijd mij het schompes gewerkt en lange diensten gemaakt als servicemonteur in de buitendienst wereldwijd.
Heb het geluk dat na het zeer lange gevecht om hier mee om te gaan, ik nog zelf heel veel kan maar wel in mijn eigen tempo.
Tijd is ja gratis en heb een kapitaal aan gereedschap vergaart in de loop der jaren.
Het merendeel van de reparaties kan ik dus zelf doen en dat scheelt echt een hoop geld.

Als je 2 linker handen hebt loop je echt leeg op reparatie kosten.
En als je het dan niet breed hebt is elke euro extra uitgeven teveel.

Wat de verwarming betreft heb ik een extra Zibro oliekacheltje.
Bij een CV installatie moet je het hele appartement verwarmen om die ene kamer gemoedelijk warm op 21 graden te krijgen.
Door die oliekachel in die ene ruimte te houden heb je het meteen warm en spaart je veel gas.
Ook is het zeer handig als je verkleumt thuiskomt door de kou/regen.
Voor �100 aan olie bespaar ik in een normaal jaar een �400 aan gas uit.
Dit jaar zal het zeker veel meer zijn.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Storing forum2go verholpen

Bericht door Spartapappa »

We leven in een disign to failure maatschappij.
Ze kunnen het wel maken zodat het een leven lang mee gaat maar doen het niet !
Zo zou je pas echt werken aan een betere wereld.
Ik vind dat alles van zo,n waardeloze kwaliteit is tegenwoordig ! Het moet en zal kapot binnen een bepaalde tijd.
Ik ben van een e-bike terug gegaan naar een Spartamet,
Dit om het simpele feit dat ik zo,n ding kan repareren.
Ik had een hele mooie e-bike naar schrok van al het accu leed !
In dacht als mij dit overkomt is het gedaan met de fiets.
Toen snel dat ding verkocht en een Spartamet gekocht.
Tja, ik reed er al in de jaren 90 op immers, en repareren deed ik hem ook al.
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Re: Storing forum2go verholpen

Bericht door LB »

@Zwaantje, het begrip " 2 linker handen" bestaat in principe ook niet. Iedereen heeft z'n vaardigheden. Het is ook afhankelijk waar je bent opgegroeid, hoe je bent opgegroeid en met wie je bent opgegroeid. Kijk als je bijvoorbeeld als jeugdige jongen in een plattelandsgebied bent opgegroeid met een grote sleutelschuur en weidse weilanden (niemand heeft last van je) met een hoop reserveschroot en onderdelen en met familieleden die zelf ook kloten in de werkplaats, dan leer je natuurlijk veel sneller sleutelen dan wanneer je in de randstad bent opgegroeid in drukke buurtjes en hele kleine schuurtjes zonder reserveonderdelen.
Laatst gewijzigd door LB op 15-05-2022 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Re: Storing forum2go verholpen

Bericht door LB »

@Vrotkees inderdaad net zoals je opmerkte... als je vroeger je best hebt gedaan met van alles en nog wat dan wil dit nog niet zeggen dat je het later goed hebt.
Het is allemaal onder voorbehoud, ook al heb je alles zwart op wit. Laatste voorbeeld was tijdens de Coronajaren: het zwarte scenario -> Triage systeem in de zorg: dor hout niet wenselijk en het verwonderlijke was er was weinig weerstand onder de bevolking... Waar ik mij ook aan erger is dat de Overheid meent dat we met z'n allen allemaal ouder worden :? :shock:
Laatst gewijzigd door LB op 15-05-2022 22:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten