Klein pispotje voor 60+ op de fiets

Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Klein pispotje voor 60+ op de fiets

Bericht door LB »

Beste mensen, het schijnt dat onze 60+ leden toch een klein pispotje op het hoofd moeten dragen wanneer ze hun stalen ros uit de schuur halen.
Zie bericht:

https://www.ad.nl/auto/kabinetsadviseur ... ~a60097ff/

En dat bedoelde ik dus onlangs met " elkaar uitlachten en uiteindelijk zijn we allemaal de sjaak" :shock:

Tevens is de Regering voornemens dat een daarbij behorend inflatable suit aangeschaft dient te worden en onontbeerlijk is.
Wanneer een valpartij zich dan aandient dan stuitert de senior als een skippybal veilig de berm in :D .

Ik zal het ook even voor Fehntjer vertalen:

Pisstopf auf den Kopf gestellt
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Klein pispotje voor 60+ op de fiets

Bericht door Zwaantje »

En nu ga ik namens de 60-plussers ook flauw doen naar de mensen die dit soort regeltjes verzinnen; De wet roept toch dat een Spartamet geen fiets zou zijn? Nou dat komt dan heel mooi uit want dan geen helm op.

Nu zul je zien dat ze dan gauw ook die helmplicht op snorfietsen gaan invoeren.

Wat een betuttelend geneuzel weer in Den Haag.

Mijn moeder is 64, ziet er veel jonger uit en is heel vitaal. Zo�n persoon ga je toch niet als een klein kind behandelen.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Klein pispotje voor 60+ op de fiets

Bericht door Spartapappa »

Tja�.zoals ik al heb gezegd in eerdere berichten dat ook de e-bikers aan de helm plicht niet zullen ontkomen.
Ik zelf heb meer moeite met de jongere generatie e-bikers/fietsers.
Deze groep weggebruikers vind ik veel gevaarlijker, reden is dat 90% met dopjes of oortelefoon op rijden (dus ze horen je niet aankomen)
Ook zitten de meeste al fietsend strak op hun telefoon te gluren.
Dus deze groep weggebruikers is blind en doof !!!!
Hoe gevaarlijk wil je het hebben.
Nee dan nog liever een traag reageerden bejaarde op een snelle e-bike.
Deze reageren misschien traag, maar ze reageren tenminste nog.
Dat kan ik van de dove en blinde jeugd niet zeggen !
Gebruikersavatar
Admin2Vrotkees
Site Admin
Berichten: 445
Lid geworden op: 03-06-2009 08:00

Re: Klein pispotje voor 60+ op de fiets

Bericht door Admin2Vrotkees »

Zal het nog sterker zeggen er zijn zelfs al vergevorderde plannen om voor kinderen t/m 12 jaar en senioren op de fiets een helm te verplichten!

In plaats van verkeersregels gelijk te trekken en zo gevaarlijke situaties te vermijden gaan ze juist een blik en een woud verkeersborden extra invoeren / neerplempen.

In gebieden waar veel vakantiegangers komen is het vaak een gekkenhuis op de weg/fietspad.
Dan is het vaak raadzaam om een fietshelm te dragen.
Zuid Limburg trekt bijvoorbeeld grote aantale asociale kamikaze laagvlieg piloten aan die zich Dumoulin wanen in de Amstel Gold race en zo het fiets/wandelpad terroriseren en veel ongevallen veroorzaken.

Gelukkig heeft de ANWB een fietshelm die heel veel lijkt op een pedelec helm en lekker licht is.
Een Duitse staal helm uit 1914 met een punt erop voor kopstoten te geven zal wel niet mogen :twisted:
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

http://spartametforum.nl
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Klein pispotje voor 60+ op de fiets

Bericht door spartarie »

Dat die helmplicht voor E bikers er ook gaat komen lijkt mij zo goed als zeker.
Wat je nu leest/hoort zijn proefballonnetjes om het publiek er vast aan te laten wennen.
Maar een leeftijdsgrens van 60+...denk dat het voor ALLE E-bikes gaat gelden.
Leeftijdsdiscriminatie weet u wel ;) , eventueel wordt wel een minimum leeftijd ingesteld!
Of een rijbewijs....met een gedoogbeleid voor degene die er op het moment al op rijdt, net zoals het met het brommer rijbewijs gegaan is.
En ik voorspel u....ook een APK keuring voor snor/bromfietsen komt er aan.
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Klein pispotje voor 60+ op de fiets

Bericht door Spartapappa »

Apk keuring inclusief 4 gas test🤣👍
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Klein pispotje voor 60+ op de fiets

Bericht door Vrotkees »

je vergeet de roetmeting en de wegenbelasting :mrgreen:

En ik voorspel dat wij donkerblauwe klassieker nummerplaten gaan krijgen voor 40 jaar en ouder snor/brom fietsen.
Dat gaan ze gegarandeerd gelijktrekken met alle andere klassieke voertuigen.
Met onze metjes zitten we gelukkig al in de overgangsperiode (youngtimer) 25-40 jaar.
De juiste leeftijd op het kenteken word dus belangrijk voor onze metjes.

En wat betreft de APK een 399 blokje dat op Aspen loopt gaat veel onder diverse metjes naar de keuring :D
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Klein pispotje voor 60+ op de fiets

Bericht door Zwaantje »

Vrotkees schreef: 15-04-2022 09:37 je vergeet de roetmeting en de wegenbelasting :mrgreen:

En ik voorspel dat wij donkerblauwe klassieker nummerplaten gaan krijgen voor 40 jaar en ouder snor/brom fietsen.
Dat gaan ze gegarandeerd gelijktrekken met alle andere klassieke voertuigen.
Met onze metjes zitten we gelukkig al in de overgangsperiode (youngtimer) 25-40 jaar.
De juiste leeftijd op het kenteken word dus belangrijk voor onze metjes.

En wat betreft de APK een 399 blokje dat op Aspen loopt gaat veel onder diverse metjes naar de keuring :D
Haha dat is een goeie... een blok helemaal mooi dat onder elk metje naar de keuring gaat :mrgreen:


Een voordeel van een metje: Je kunt er zo een ander blok onder flikkeren.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: Klein pispotje voor 60+ op de fiets

Bericht door spartarie »

Dan wel een originele ontstekingsspoel + CDI monteren!! ;) :D
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Klein pispotje voor 60+ op de fiets

Bericht door Prutser-2009 »

ik vind dat die 60+ers naast het pispotje ook zo'n oranje 2 meter lange vlag verplicht moeten voeren, oh en een slabbertje :mrgreen:
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten