nieuwe benzineslang en kraantje

Technische vragen
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Zwaantje »

LB schreef: 03-04-2022 11:36 @Zwaantje mijn metje staat al een flink aantal keren hier op het forum en is ook al beoordeeld door de directie. Motorblokje 301.
Als je bij berichten LB kijkt. Ik wilde de leeftijd weten, dus ze staan in de rubrieken ouderdom etc.
Ik heb nu een nieuwe rubberen benzineslang gemonteerd, het filter zit erop. Ik zag geen pijltje dus ik had gegokt: opvangbakje beneden.
Dit schijnt juist te zijn bevonden door de hoofdmonteur op het forum.

Het kraantje mocht ik retourneren, werkte echt niet hoe om je hem ook monteerde. De schroef moest boven dat was wel overduidelijk.

Afbeelding

Ik had al berichten gelezen op het internet dat deze kraan niet echt " top of the bill" is. Hoop retourzendingen. Stond ook een bericht van een kerel op die het hendeltje eraf had geknauwd. Ik vermoed dat hij kracht heeft gezet in de verkeerde richting, want het is wel teer allemaal. je moet wel aanvoelen wat je doet.
Half jaar geleden heb ik voor mn scooter wel een heel mooi kraantje gescoord en die bevalt perfect.

Ik had geen nieuwe besteld, had geen zin om de benzineslang weer te verknippen en in te korten, met risico op neven damage.
Ik heb nu een nieuwe Bosch bougie besteld, wordt woensdag bezorgd. Want ik zag dat de stift aardig ingevreten was. Het is even een gok van 6,95 :D
Kijken of ie vonkt en dan richten op ontsteking anders wordt het lastiger.

Gewoon proberen maar, heb toch niets te verliezen, maar ik doe het wel gedistingeerd, ben geen sloper.
Paar weken terug de elektrische fiets van mn moeder gerepareerd. Tweedehands van marktplaats gekocht en 3x op gereden en de accu laadde niet meer op.
Goed balen natuurlijk, heb er ook slecht van geslapen. Na een tip van het marktplaatsforum :D kijk de oplaadstekker na, deed de lader het weer.
Bleek dat er 1 (van de 5 draadjes) los was geraakt. Deze gesoldeerd en moeders kon weer fietsen :)
In theorie is het kraantje ook niet nodig, maar wel handig. Zolang je rubber membraan goed is geen zorgen. Ik zal eens kijken in je berichten. Ben benieuwd naar je metje.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Henk
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-03-2022 11:11

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Henk »

Ikzelf had zand in het tankje zitten toen ik hem pas had gekocht, alles geprobeerd waarom hij er zo snel mee stopte snapte er niks van toen bedacht ik me laat ik eens het kraantje van het tankje losmaken nou er kwam zoveel zand uit dat ik er wel een plantenbak mee kon vullen, schoongemaakt en toen deed hij het weer. Zoiets verwacht je toch niet maar ja je kan de dop niet afsluiten blijkbaar zijn er mensen die het leuk vinden om zand bij iemand in de tank te gooien.
Groeten Henk.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Zwaantje »

Henk schreef: 15-04-2022 20:09 Ikzelf had zand in het tankje zitten toen ik hem pas had gekocht, alles geprobeerd waarom hij er zo snel mee stopte snapte er niks van toen bedacht ik me laat ik eens het kraantje van het tankje losmaken nou er kwam zoveel zand uit dat ik er wel een plantenbak mee kon vullen, schoongemaakt en toen deed hij het weer. Zoiets verwacht je toch niet maar ja je kan de dop niet afsluiten blijkbaar zijn er mensen die het leuk vinden om zand bij iemand in de tank te gooien.
Groeten Henk.
Nou, ik weet niet of iemand er zand in gegooid heeft. Ik denk dat moeder natuur dat heeft gedaan. Het zal je verbazen hoeveel zooi erin komt..

Ik had laatst ook een tankje vol met troep. even doorspoelen met spiritus en daarna ''droog'' spoelen met wasbenzine.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Spartapappa »

Het zou best kunnen wat Henk zegt.
Immers draai je de dop er zo af.
Ook kunnen vandalen hem zo starten.
Ze zullen even je koppeling oproken terwijl jij een uurtje in het winkelcentrum bent🤣🤣🤣
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Spartapappa »

Kun je gelijk bij Spartarie een kevlar koppeling bestellen😁👍
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Zwaantje »

Spartapappa schreef: 15-04-2022 21:06 Het zou best kunnen wat Henk zegt.
Immers draai je de dop er zo af.
Ook kunnen vandalen hem zo starten.
Ze zullen even je koppeling oproken terwijl jij een uurtje in het winkelcentrum bent🤣🤣🤣
Zou wel kunnen ja, echter vraag ik me af of de lieden (jongeren,) van nu dit wel snappen. Ik ga wel eens op de met naar het werk en dan kijken collega's hun ogen uit en vragen dan of de met een nieuw product op de markt is. Laat staan dat ze dan weten hoe de dop los gaat, of waar hij uberhaupt zit. :lol:
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Spartapappa »

Zo,n reactie heb ik ook wel eens gehad, die vrouw vroeg waar ik hem had gekocht, ze wilden er ook een.
Nog nooit had ze zoiets gezien zei ze !
Toen ik zei dat hij al 32 jaar oud was keek ze me vol ongeloof aan.
Ook ben ik een keer door een oude man aangesproken die dacht dat ik deze fiets zelf van een motortje had voorzien.
Toen ik tegen hem zei dat deze fiets al 32 jaar geleden was gemaakt door Sparta i.s.m Sachs keek ook deze heer mij vol verbazing aan.
Hier komt de uitdrukking (heb jij onder een steen geleefd) wel tot zijn recht.
Vroeger struikelde je bijna over de Spartametten, hetzelfde als de e-bike nu.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door Zwaantje »

Spartapappa schreef: 15-04-2022 21:40 Zo,n reactie heb ik ook wel eens gehad, die vrouw vroeg waar ik hem had gekocht, ze wilden er ook een.
Nog nooit had ze zoiets gezien zei ze !
Toen ik zei dat hij al 32 jaar oud was keek ze me vol ongeloof aan.
Ook ben ik een keer door een oude man aangesproken die dacht dat ik deze fiets zelf van een motortje had voorzien.
Toen ik tegen hem zei dat deze fiets al 32 jaar geleden was gemaakt door Sparta i.s.m Sachs keek ook deze heer mij vol verbazing aan.
Hier komt de uitdrukking (heb jij onder een steen geleefd) wel tot zijn recht.
Vroeger struikelde je bijna over de Spartametten, hetzelfde als de e-bike nu.
Het grappige is dat wij, relatief jonge gasten, met deze oude zooi rommelen. :mrgreen: En dan die oudjes die juist de Spartamet in de gloriedagen moeten hebben meegemaakt zich geen ene moer herinneren.

Straks zitten wij met zijn allen van het Spartamet forum in een verzorgingstehuis en roepen we de hele dag kwijlend SPARTA SPARTAMET!! MET SPARTAMETSPARTA!!!

Een collega van mij viel tegen mij uit (vriendelijk,) toen ik zei dat ik op de fiets naar het werk gekomen was. Ze zei 'ja je hebt een motortje en je trapt toch niet mee' maar zelfs kwam ze aan racen op een gloednieuwe e-bike op standje vol-automatisch waarbij het figuur zo min mogelijk meetrapte. Ze was gewoon jaloers dat ik niet persé hoefte mee te trappen. En dan te bedenken dat ik de helft van de weg met motor uit fiets en zodra mijn benen moe worden pas aan het touwtje trek. Of als de tijd begint te tikken.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door spartarie »

Spartapappa schreef: 15-04-2022 21:06 Het zou best kunnen wat Henk zegt.
Immers draai je de dop er zo af.
Ook kunnen vandalen hem zo starten.
Ze zullen even je koppeling oproken terwijl jij een uurtje in het winkelcentrum bent🤣🤣🤣
Spartapappa schreef: 15-04-2022 21:07 Kun je gelijk bij Spartarie een kevlar koppeling bestellen😁👍
Oei Spartapappa....nu heb je me ontmaskerd.
Inderdaad ga ik alle winkelcentra af om onbeheerde spatametjes te starten en de koppeling op te roken.
Alles voor de handel! :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Re: nieuwe benzineslang en kraantje

Bericht door spartarie »

Serieus: Ik vond al eens een inwendig TK filter vol met zand. https://spartamet.forum2go.nl/viewtopic ... 006&t=5227
Ja...hoe komt dat er in??
Vandalen/kwajongens...mogelijk.
Andere mogelijke oorzaak:
De jerrycan die ik voor de spartamet gebruik heeft en afschroefbare vultrechter.
Deze bewaar ik altijd afgesloten in een plastic zak.
Waarom???
We tanken benzine + olie, na het gebruik verdampt de benzine en blijft de kleverige olie achter.
Dat trekt stof en allerlei andere narigheid aan.
Ik woon zelf dichtbij de kust en ik kan u zeggen dat zand komt overal.
Een beetje zorgvuldigheid bij tanken/benzine opslag doet wonderen.
Het benzinefilter op mijn "dagelijkse" met zit er al bijna veertien jaar op....en is nog kraakhelder.
En ik heb nooit/zelden last van verstopte carbs of sproeiers, en dat terwijl ik het zeefje wat over de sproeier hoort niet gebruik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten