Energiebesparende maatregelen

Gebruikersavatar
LB
Berichten: 73
Lid geworden op: 13-05-2010 18:07

Energiebesparende maatregelen

Bericht door LB »

Zeg mensen, hebben jullie al energiebesparende maatregelen genomen, komen jullie nog een beetje rond ?
En hoe gaat het met de Groen Links Gekkies ? (onderstaand waakvlammetje is groter dan het waakvlammetje in mijn geiser)
En hoe zit het trouwens met de Nederlandse stikstofuitstoot :D ik zie allemaal brandnetels en paardenbloemen in mijn tuin staan, dat kan en mag toch niet ?!


https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nie ... li=BBoPEwG

Afbeelding
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Energiebesparende maatregelen

Bericht door Prutser-2009 »

ik had geluk, ik had nog net een 3 jarig contract afgesloten voordat het gezeik begon, dus ik zit nog een jaar 'veilig' voor de giga energieprijzen.

mijn huurhuis is slecht geisoleerd, ik probeer al 18 jaar antwoord te krijgen wanneer ze de spouwmuur gaan isoleren tussen mij en de buren, de woningbouw staat vooraan bij het innen van de huur maar voor de rest zwijgen ze.

dus over een jaar beginnen de problemen bij mij pas echt.
de zolder heb ik voor een gedeelte zelf geisoleerd, twee voorzet ramen gemaakt voor de dakramen zodat het iets minder koud is, ik heb nog wat isolatie platen klaar staan om als het wat minder heet is de zolder iets verder te isoleren.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Energiebesparende maatregelen

Bericht door Vrotkees »

Ik heb een variabel contract en ben van �48,- naar �174,- de maand aan energielasten gegaan.
Zoals jullie weten ben ik helaas afgekeurd en heb een minimum inkomen.
De �800,- aan energietoeslag kwam ik dus in aanmerking voor.

Wat de auto betreft omdat ik RON 98 moet tanken omdat RON 95 met 5% alcohol niet leverbaar is in Nederland betaal je je arm aan de pomp.
Gelukkig kan ik regelmatig meerijden naar Duitsland waar ik t.o.v RON 98 hier +65 cent de liter bespaar.
Zelf heb ik niet veel nodig maar als ik de prijzen zie oplopen in de winkel schrik ik pas echt.
Een pak volle yoghurt ging van �0,89 naar �1,19 in 3 maanden tijd. :o
Moet rondkomen van �50,- de week en dat word steeds lastiger.

Kan heel goed begrijpen dat gezinnen onder modaal echt in de problemen gaan komen.
Boodschappen +28% energie +400% en het inkomen maar +4%
En dan tel ik nog niet eens andere kosten mee!
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Energiebesparende maatregelen

Bericht door Net bezig »

Aardig mannen, jullie openheid van zaken.
Ja vaak is het zo oneerlijk, ik zie het om me heen, de een krijgt een sociale huurwoning geisoleerd, zonnepanelen, zelfs warmtepomp voor de max � 750.- en een beetje extra (symbolisch) vanwege die gratis energie.
Een paar wijken verder wonen ze ook voor die max �750. in een ongeisoleerde flat, met een energierekening die straks een veelvoud is van de huur. Wat een willekeur. En je snapt het al die nieuwkomers gaan vermoedelijk niet naar zo'n oud flat, schudden wat met hun hoofd, oooh sorry hoor, we hebben wel wat anders. :oops:
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Energiebesparende maatregelen

Bericht door Vrotkees »

Kreeg vandaag de mail van het nieuwe maandbedrag voor energie binnen.
per 24-09 ga ik �285,- PM betalen 666% prijsstijging van de energiekosten t.o.v. januari dit jaar. :shock:
1M3 gas is nu �3,24

je zou echt zeggen dat ze het erom doen met dat getal 666 om je financieel ten gronde te krijgen.
Heb extra olie ingeslagen voor mijn Zibro oliekachel.
Op 1 liter kan ik 3 uur het hele appartement verwarmen.
Een kan is van �60 naar �80,- gegaan en daar kan ik 60 uur mee stoken.

Oliestook is 1/3 van de gasprijs.
De oliekachels en 20liter kannen vliegen daarom dan ook over de toonbank nu.
Op marktplaats vragen ze ook al woekerprijzen voor gebruikte oliekachels.

Om nog wat geld over te houden on eten te kunnen kopen blijft er niks anders over dan de CV constant op 15 graden te zetten en een paar uurtjes per dag de oliekachel aan te zetten om het behagelijk te hebben.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Energiebesparende maatregelen

Bericht door Spartapappa »

Mijn werkgever zei laatst: we gaan weer terug naar vroeger.
Nog even en de kolenboer staat weer op de stoep !
Ze zijn echt letterlijk het land naar de kloten aan het helpen.
Ik hoop dat we een milde winter krijgen !
Zodat de kachel enigszins op standje laag kan blijven.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Re: Energiebesparende maatregelen

Bericht door Prutser-2009 »

En in Januari gaat de BTW op energie weer omhoog, dus dan nog meer betalen, het lijkt er zeer sterk op dat ze het er om doen, Nederlanders op straat zetten zodat ze de woningen kunnen gebruiken voor de gelukszoekers.

in Frankrijk kost het gas slechts 10% van wat we in Nederland betalen, ook Belgie en Duitsland is goedkoper terwijl dat Nederlands gas is
Als ze nu eens de hele asiel industrie stoppen dan hebben we ineens geen personeels tekort meer want dan kan al dat personeel weer gewoon zinnige banen vervullen, dan zijn we niet miljarden kwijt aan personen die hier niet thuis horen en kan dat geld gebruikt worden voor de eigen Nederlandse bevolking.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Energiebesparende maatregelen

Bericht door Spartapappa »

Ik hoorde vandaag dat het kabinet een raportcijfer 3,3 kreeg, tja wat moet ik daar nu nog aan toevoegen🥲
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Energiebesparende maatregelen

Bericht door Vrotkees »

Spartapappa schreef: 17-09-2022 13:47 Ik hoorde vandaag dat het kabinet een raportcijfer 3,3 kreeg, tja wat moet ik daar nu nog aan toevoegen🥲
Dat is dan wel hoog geef ze hooguit een 1 voor de moeite :twisted:
Wacht maar tot eind januari begin februari als de jaarlijkse energie eindafrekeningen op de deurmat vallen.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig
Berichten: 194
Lid geworden op: 05-01-2017 21:57

Re: Energiebesparende maatregelen

Bericht door Net bezig »

Lullig dat het moet, maar ik overweeg zo'n voetenzak te kopen, zijn die warm dan zit het verder ook vaak goed. Dat is <50 watt.
Niet vergeten uit te stappen als de bel gaat h� ;)
En ik had al zo'n Tristar straalkacheltje met twee van die Stralings buisjes, 2X 400 watt apart te schakelen, met valbeveiliging, ca. 15 Euro.
Zichtbare warmte is stralingswarmte dat verwarmt dus direct wat ervoor staat. Precies daar zit jij. Blaaskacheltjes verwarmen weer de hele ruimte dus relatief ongunstig want daar zit je niet. Die zijn meestal ook 1000 tot 1500 watt,
Een oliekachel met stralingswarmte dus, dat er zo'n roodgloeiend gaas met spiegel in zit is ook beter dan zonder stralings spiegel daar kun je ook lekker voor zitten.

Met die witte infra rood platen radiatoren heb ik geen ervaring. iemand ?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast